;
coinex

استفاده از سیستم آفساید نیمه خودکار در دیدار بارسلونا و بایرن مونیخ [+ویدیو]

در لیگ قهرمانان این دوره شاهد استفاده از سیستم آفساید نیمه خودکار در دیدار بارسلونا و بایرن مونیخ بودیم. در این سیستم آفساید از تکنولوژی روز دنیا استفاده شده است.

استفاده از سیستم آفساید نیمه خودکار در دیدار بارسلونا و بایرن مونیخ در ویدئویی که منتشر شده است بسیار مشهود است. فناوری ذکر شده به غیر از لیگ قهرمانان اروپا، در جام جهانی 2022 قطر نیز استفاده خواهد شد. این سیستم برای تشخیص آفساید، بیست و نه نقطه در بدن یک فوتبالیست را رهگیری کرده و موقعیت مکانی و حرکات‌شان را دنبال می‌کند.

بیشتر بخوانید: تکنولوژی تشخیص آفساید نیمه اتوماتیک در جام جهانی 2022 قطر رونمایی می‌شود

استفاده از سیستم آفساید نیمه خودکار در دیدار بارسلونا و بایرن مونیخ

یوفا همانطور که قبلاً گفته بود استفاده از سیستم آفساید نیمه خودکار در دیدار بارسلونا و بایرن مونیخ را عملی کرد. فیفا نیز قصد دارد تا در جام جهانی 2022 قطر از این فناوری بهره ببرد. هواداران فوتبال در بازی بارسلونا – بایرن مونیخ شاهد اجرای فناوری آفساید نیمه‌خودکار بودند.

این سیستم برای تشخیص آفساید، بیست و نه نقطه در بدن یک فوتبالیست را رهگیری کرده و موقعیت مکانی و حرکات‌شان را دنبال می‌کند. برای تکمیل سیستم یک میکروچیپ هم در داخل توپ کار گذاشته می‌شود.

پیش از استفاده سیستم آفساید نیمه‌خودکار در لیگ قهرمانان اروپا ، انتظار می‌رفت که استفاده از از این فناوری برای جام جهانی 2022 برنامه‌ریزی شده باشد. اما چندی پیش یوفا اعلام کرد که از این سیستم در لیگ قهرمانان اروپا 2022 استفاده می‌کند. مرجع قانون‌گذاری فوتبال (بورد) چندی پیش با استفاده سیستم آفساید نیمه‌خودکار موافقت کرده بود.

ظاهراً استفاده از سیستم آفساید نیمه خودکار در دیدار بارسلونا و بایرن مونیخ، اولین تجربه استفاده از این سیستم نبوده است. چرا که یوفا قبل از شروع لیگ قهرمانان اعلام کرده بود که، از فناوری آفساید نیمه‌خودکار در بازی رئال مادرید و آینتراخت فرانکفورت در سوپرجام اروپا استفاده می‌کند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص استفاده از سیستم آفساید نیمه خودکار در دیدار بارسلونا و بایرن مونیخ چیست؟ نظراتتان را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر