;
coinex

رده بندی بهترین کارفرمایان جهان منتشر شد

در رده بندی بهترین کارفرمایان جهان بار دیگر شرکت کره‌ای سامسونگ در مقام نخست قرار گرفت. برای اطلاعات بیشتر با تکراتو همراه باشید.

مجله اقتصادی فوربز که هر دو هفته یک بار منتشر می‌شود و به انتشار لیست‌های مهم و اقتصادی معروف است؛ در آخرین نسخه به رده بندی بهترین کارفرمایان جهان پرداخته است.

بیشتر بخوانید: هوش با خودکنترلی رابطه مستقیم دارد؛ زاغ‌های جنگلی هم مثل انسان‌ها عمل کردند!

رده بندی بهترین کارفرمایان جهان منتشر شد؛ سامسونگ از اپل پیشی گرفت

این سومین سال متوالی است که مجله اقتصادی فوربز، سامسونگ را به عنوان «بهترین کارفرما در دنیا» معرفی می‌کند. فوربز برای انتشار لیست رده بندی بهترین کارفرمایان دنیا با بیش از 150٬000 نفر کارمند در 800 شرکت فعال در ایالات متحده، بریتانیا، آلمان و سایر کشورها مصاحبه کرده است.

رده بندی بهترین کارفرمایان جهان منتشر شد؛ سامسونگ از اپل پیشی گرفت

فوربز در طی یک نظر سنجی از کارمندان خواست تا تمایل خود را برای پیشنهاد کارفرمایان به خانواده و دوستان در قالب امتیاز اعلام کنند. اما امتیاز‌دهی کارمندان به شرکت‌ها شامل مواردی چون تأثیر اقتصادی، برابری جنسیتی، مسئولیت‌پذیری و توسعه‌ی استعداد می‌شود. در بین شرکت‌های مختلف کارمندان شرکت کره‌ای سامسونگ از جمله افرادی بودند که بیشترین رضایت شغلی را داشتند. پنج کارفرمای برتر جهان از نگاه مجله اقتصادی فوربز به قرار زیر است:

۱. سامسونگ کره‌ی جنوبی 266٬673
۲. مایکروسافت آمریکا 221٬000
۳. آی‌بی‌ام آمریکا 250٬000
۴. آلفابت آمریکا 156٬500
۵. اپل آمریکا 154٬000

منع شرکت‌ها از مشارکت در نظرسنجی برای افزایش اعتبار نظر سنجی

به گفته فوربز شرکت‌ها از مشارکت در نظر سنجی رده بندی بهترین کارفرمایان دنیا منع شدند و این اقدام نیز برای بالا بردن میزان اعتبار نظرسنجی بوده است. همچنین هویت شرکت کنندگان در نظر سنجی فوربز، ناشناس باقی می‌ماند.

فوربز در توضیحات خود از پدیده «استعفای بزرگ» صحبت کرده است. استعفای بزرگ به معنای شروع پدیده‌ای است که تعداد زیادی از کارمندان به‌صورت داوطلبانه در حال ترک شغل خود هستند و این پدیده همچنان هم به قوت خود باقی است. شروع این پدیده از اوایل سال 2021 بود.

به نظر می‌آید کارکنان بیشتر از هر زمان دیگری برای حقوق و مزایای کاری بهتر ارزش قائل‌اند و به فرصت‌های پیشرفت و تعادل بین کار و زندگی اهمیت بیشتری می‌دهند.

در نظرسنجی فوربز شرکت کره‌ای سامسونگ با 266٬673 تعداد کارمند توانسته‌ است بهترین کارفرما از نظر این مجله لقب بگیرد. در این نظر سنجی سامسونگ برای کسب جایگاه نخست توانسته است عملکرد بهتری نسبت به مایکروسافت، آلفابت، اپل، ادوبی، داشته باشد. همچنین سامسونگ در نظر سنجی فوربز، بهترین کارفرما برای نیروهای جدید معرفی شد.

در رتبه‌بندی فوربز، مایکروسافت پس از سامسونگ، دومین کارفرمای برتر دنیا شد. اپل پایین‌تر از IBM و آلفابت و بالاتر از شرکت‌هایی مثل دل و ادوبی توانست رتبه‌ی پنجم را ازآنِ خود کند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره رده بندی بهترین کارفرمایان جهان چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر