;
coinex

هوش مصنوعی جدید گوگل رقیب آنتوان چخوف در داستان نویسی است!

ابزار هوش مصنوعی جدید گوگل که اخیرا معرفی شده، یک توانایی خاص دارد؛ داستان نویسی! موضوعی که حتی با تحسین برخی نویسندگان نیز همراه شده است.

در دنیای ادبیات از آنتوان چخوف به عنوان «مهمترین داستان کوتاه‌نویس همه اعصار» یاد شده است. کسی که گرچه عمر کوتاهی داشت اما در همین عمر کوتاه بیش از 700 اثر ادبی تحسین‌برانگیز آفرید که بخش عمده آن‌ها نمایشنامه و داستان کوتاه هستند. شاید کمتر کسی حتی تصور ظهور یک چخوف دیگر را داشته باشد، اما به نظر می رسد که به طرز عجیبی گوگل با ابزار هوش مصنوعی خود به این حوزه ورود کرده است!

ابزاری که داستان کوتاه می‌نویسد و گرچه هنوز به اندازه چخوف خوب نیست، اما می‌تواند در آینده پیشرفت کند و همین حالا هم تحسین بسیاری برانگیخته است.

بیشتر بخوانید: هوش مصنوعی گوگل با پشتیبانی از هزار زبان زنده دنیا رونمایی شد

هوش مصنوعی جدید گوگل

نسخه اولیه این ابزار جدید به نام Wordcraft می‌تواند داستان کوتاه بنویسد و ده‌ها نویسنده نیز محتوای تولید شده توسط آن را تحسین کرده‌اند. گوگل روز گذشته در جریان رویداد خود در نیویورک، اعلام کرد که هوش مصنوعی جدید این شرکت می‌تواند با استفاده از داده‌های نویسندگان مختلف، داستان‌های کوتاه تخیلی بنویسد.

هوش مصنوعی جدید گوگل رقیب جدید آنتوان چخوف در داستان نویسی است!

سیزده نویسنده برای ساخت این ابزار جدید از هوش مصنوعی LaMDA گوگل استفاده کرده‌اند و در نهایت محصول خود را برای خلق داستان کوتاه امتحان کردند.

غول جستجوی اینترنتی سال گذشته هوش مصنوعی LaMDA را معرفی کرد و گفت این که ابزار به نحوی طراحی شده که موتور گفتگوی آن می‌تواند گفتگوهایادامه‌دار و درگیرکننده‌ای با کاربران داشته باشد. پروژه Wordcraft، متن داستان‌های تولیدشده با موتور هوش مصنوعی گوگل را بررسی می‌کند.

به ادعای CNET، این فناوری مانند ابزارهایی چون WordTune یا Grammarly صرفا برای تصحیح غلط‌های املایی یا بهبود کلمات و جملات کاربرد ندارد و می‌تواند به تولید داستان‌های کوتاه تخیلی اقدام کند.

البته همانطور که در ابتدا هم گفتیم، توانایی‌های ادبی Wordcraft در حال حاضر در سطح رقابت با اساطیر و نویسندگان مشهور دنیای ادبیات نیست، اما در هر حال می‌تواند پیشرفت کند. در ادامه نمونه‌ای از داستان‌های اوجنیا تریانتافیلو را بخوانید:

همه‌ی پرندگان در آسمان، طعمه‌ی کِرم‌‌ها بودند – آن‌ها گرسنه بودند و از پرندگانی که به‌طور کامل مانند انگور بعلیده بودند، لذت می‌بردند، زیرا کرم‌‌ها نه دندانی برای صحبت کردن داشتند و نه چشم. در صورت آن‌ها فقط یک دهان پهن وجود داشت و یک شاخ سیاه کوتاه در بالای سرهای تخم‌مرغ‌شکل آن‌ها بود.

برای بررسی دیگر داستان‌های تهیه شده توسط این ابزار می‌توانید از این لینک استفاده کنید. داگلاس اک، محقق ارشد واحد تحقیقاتی گوگل در رویداد روز گذشته این شرکت گفته که اعتقاد دارد Wordcraft می‌تواند نحوه بیان خلاقانه افراد را تغییر دهد. او همچنین اظهار داشته که ساختن نثر، کار آسانی نیست و تلاش‌های LaMDA در این زمینه به تنهایی شایسته دریافت جایزه پولیتزر نیست. او همچنین گفت:

واضح است که استفاده از LaMDA برای نوشتن داستان‌های کامل باعث می‌شود به بن‌بست بخورید و این نویسندگان هستند که کار اصلی را انجام می‌دهند. گوگل به کار خود ادامه خواهد داد تا ابزارهای مبتنی‌بر هوش مصنوعی جدیدی در زمینه‌ی هنر ارائه دهد. هوش مصنوعی را می‌توان به‌عنوان یک چاشنی برای غذا درنظر گرفت و از آن‌ برای انجام بهتر کارها بهره برد.

هوش مصنوعی جدید گوگل رقیب جدید آنتوان چخوف در داستان نویسی است!

به ادعای گوگل، LaMDA به معنای صحیح کلمه زبان، معنا یا مفاهیم را درک نمی‌کند اما پس از جستجو در میان انبوهی از داده‌های موجود در اینترنت، می‌تواند مطالب فریبنده‌ای شبیه به انسان تولید کرده و بهترین کلمه بعدی را در جملات پیش‌بینی کند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص هوش مصنوعی جدید گوگل چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر