;
coinex

جاسوسی قطر از تماشاگران جام جهانی با هوش مصنوعی!

جاسوسی قطر از تماشاگران جام جهانی به وسیله هوش مصنوعی انجام می‌شود. تمامی تماشاگران توسط دوربین تشخیص چهره نظارت می‌شوند.

مطابق با آمار پیش‌بینی شده حدود 1 میلیون و 200 هزار نفر امسال به عنوان تماشاگر در قطر حضور پیدا می‌کنند. قطر با راه‌اندازی یک مرکز فناوری به دنبال نظارت بر طرفداران فوتبال است.

مرکز فناوری می‌تواند به وسیله هوش مصنوعی علاوه بر نظارت تماشاگران، میزان افزایش جمعیت و  دمای ورزشگاه را کنترل و پیش‌بینی کند.

بیشتر بخوانید: نصب اجباری ابزارهای جاسوسی روی گوشی گردشگران جام جهانی قطر

جاسوسی قطر از تماشاگران جام جهانی

دولت قطر که امسال میزبان عاشقان فوتبال از سراسر جهان است مدعی شده به دنبال افزایش امنیت و راحتی برای تماشاگران حاضر در ورزشگاه است تا با کمترین مشکل امنیتی مواجه شوند.

در همین راستا مدیری ارشد فناوری جام جهانی 2022 اعلام کرده است که تمامی حاضرین و شرکت‌کنندگان توسط 15 هزار دوربین تشخیص چهره از راه دور نظارت می‌شوند.

جاسوسی قطر از تماشاگران جام جهانی
جاسوسی قطر از تماشاگران جام جهانی

به غیر از تماشاچیان حاضر در ورزشگاه دیگر افرادی که به دلیل حضور در جام جهانی به قطر سفر کرده‌اند نیز توسط دوربین‌های امنیتی نظارت و پایش می‌شوند. این صحبتی است که نیاس عبدالرحیمان، مدیر ارشد فناوری مراسم جام جهانی 2022، در ماه آگوست به خبرگزاری فرانسه گفته است.

بکارگیری و راه‌اندازی این سیستم هوش مصنوعی می‌تواند، از هرگونه تهدیدات تروریستی در طول مسابقات جلوگیری کند و سفری آرام را برای تماشگران رقم بزند.

رسانه بلومبرگ، ادعا می‌کند که قطر از سال 2010 تا به الان حدود 300 میلیارد دلار برای ساخت زیرساخت‌های لازم برای جام جهانی هزینه کرده است. این کشور که در سال 2010 حق میزبانی جام جهانی فوتبال را به دست آورد، هفت استادیوم جدید ساخته تا بتواند تماشاگران مسابقات را در آن جای دهد.

همچنین مدیر ارشد فناوری قطر در مراسم جام جهانی 2022 گفته است که مراکز نظارتی و کنترل‌کننده مسابقات در ماه نوامبر سال گذشته راه‌اندازی و احداث شده‌اند. نیاس عبدالرحیمان در خصوص مرکز فرماندهی و کنترل Aspire گفت:

ما می‌توانیم یک یا همه‌ی درهای استادیوم را از اینجا باز کنیم.

عبدالرحیمان همچنین می‌گوید که تمامی رفت‌وآمدها کنترل و بررسی می‌شوند و کارشناسان دانشگاه قطر نیز پهپادی ساخته‌اند که می‌تواند تخمینی از تعداد مردم در خیابان‌ها ارائه دهد. نیاس در رابطه با جاسوسی قطر از تماشاگران جام جهانی توضیح داد که:

آنچه در این بخش می‌بینید، استاندارد جدید و آیند‌ه‌ی فرایند کنترل استادیوم است و ما آن را سهم قطر به دنیای ورزش می‌دانیم.

جام جهانی 2022 در قطر

در مرکز فناوری و کنترل تازه تاسیس در قطر، بیش از 100 متخصص بصورت شبانه‌روزی در مرکز Aspire فعالیت خواهند کرد و تصاویری را که از طریق 200 هزار واحد یکپارچه از 22 هزار دوربین امنیتی در هر 8 استادیوم ثبت می‌شوند، نظارت و ارزیابی می‌کنند.

حمد المهندی، مدیر مرکز فرماندهی و کنترل قطر، در خصوص جاسوسی قطر از تماشاگران جام جهانی به خبرگزاری فرانسه ادعا کرد که:

هر اتفاقی بیفتد، پاسخی برای آن وجود دارد. تا زمانی که خسارت مالی وارد نشده و کسی مجروح نشود، ما فقط نظاره‌گر خواهیم بود.

با نگاهی به مسابقات برگزار شده در طول سال‌های گذشته متوجه می‌شویم که این پایش و کنترل تماشاگران برای اولین بار رخ نمی‌دهد.

جاسوسی قطر از تماشاگران جام جهانی

استفاده از این فناوری بیومتریک در فینال لیگ قهرمانان 2017 در کاردیف، انگلستان نیز بکار گرفته شد و این سیستم هوش مصنوعی به اشتباه بیش از 2 هزار نفر را به‌عنوان مجرم شناخت.

یکارگیری این فناوری روز جهانی برای شرکت‌کنندگان می‌تواند، نگرانی‌هایی ایجاد کند به همین دلیل، شرکت نروژی NRK در ماه اکتبر در گزارشی عنوان کرده است که تماشاچیانی که قصد سفر به قطر را دارند می‌توانند، دو اپلیکیشن مخصوص برای تلفن همراه دانلود و از حریم شخصی خود دفاع کنند.

اما این سیستم هوش مصنوعی می‌تواند، دروازه‌های ورودی را کنترل کرده و همچنین از معیوب نشدن سیستم آب لوله‌کشی مطمئن شود و تهویه مطبوع هوا را نیز حفظ کند.

اویویند واساسن، رئیس امنیت شرکت NRK پس از بررسی اپلیکیشن‌ها که می‌توانند جاسوسی قطر از تماشاگران جام جهانی را به حداقل برساند، گفت:

وظیفه من ارائه توصیه‌های سفر نیست، اما شخصا هرگز تلفن همراهم را برای سفر به قطر نمی‌آورم.

جام جهانی فوتبال 2022 که در قطر برگزار می‌شود، میزبان 32 تیم در 64 مسابقه است که از تاریخ 20 نوامبر شروع می‌شود و تا 18 دسامبر ادامه خواهد یافت.

همچنین برای برقراری امنیت لازمه کارشناسان بسیاری از حوزه امنیت سایبری تا مبارزه با تروریسم و ‌حمل‌ونقل به‌ همراه مقامات قطری و فیفا در این مرکز کنترل و ارزیابی مستقر خواهند بود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره جاسوسی قطر از تماشاگران جام جهانی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر