;
coinex

پروژه پانگئوس معرفی شد؛ شهر شناور 8 میلیارد دلاری با ظرفیت 60 هزار نفر در عربستان!

عربستان از پروژه پانگئوس رونمایی کرده است این پروژه شهری شناور با 60 هزار نفر ظرفیت است که شامل هتل، مراکز خرید، پارک و ویلاهای لوکس و زیبا خواهد بود.

«پیرپائولو لاتزارینی» همواره به طراحی‌های جاه‌طلبانه خود مشهور بوده، او در جدیدترین اثر مفهومی خود کشتی غول‌پیکری را به تصویر کشیده که به نظر می‌رسد با تمام انتظاراتی که از کشتی‌ها می‌رود، تفاوت دارد. نام این طرح مفهومی پروژه پانگئوس است. لاتزارینی از Pangeos تحت عنوان یک ترایات (Terayacht) نام می‌برد و طبق اعلام او نام آن از روی ابرقاره «پانگه‌آ» الهام گرفته شده که صدها میلیون سال قبل در کره زمین وجود داشته است.

بیشتر بخوانید: آغاز پروژه The Line عربستان ؛ شهر خطی 170 کیلومتری سعودی‌ها در حاشیه خلیج فارس!

مشخصات پروژه پانگئوس در کشور عربستان

بدنه مقاوم این کشتی از فولاد ساخته خواهد شد و توانایی میزبانی حداکثر 60 هزار نفر را دارد. همچنین شامل هتل‌ها، مراکز خرید، پارک‌ها، چند فرودگاه و بندر، ویلاهای لوکس و هر آن‌چیزی خواهد بود که برای حفظ یک جامعه شناور روی آب لازم خواهد بود.

پروژه پانگئوس

این کشتی با ظاهری شبیه به یک لاک‌پشت غول پیکر به صورت یک شهر شناور طراحی شده که پانگئوس (Pangeos) نام دارد و قادر خواهد بود که به بزرگ‌ترین سازه شناور جهان تبدیل شود. پروژه پانگئوس قرار است، در عربستان اجرا شود. ابعاد احتمالی این کشتی بزرگ در حدود 550 در 610 متر خواهد بود.

پروژه پانگئوس

کاملاً منطقی به نظر می‌رسد که کشتی با این اندازه به نیروی زیادی جهت حرکت کردن و شناور بودن نیاز خواهد داشت. به همین منظور لاتزارینی موتورهای پیشرفته HTS یا «ابررسانای دمای بالا» را برای آن در نظر گرفته است. توان هر‌کدام از این موتورهای برقی تا 16,800 اسب بخار خواهد بود و می‌تواند به سرعت حرکت 9.2 کیلومتر بر ساعت نیز برسد.

برق و انرژی مورد نیاز شهر هم به‌وسیله پنل‌های خورشیدی و سازه‌های باله‌مانند این کشتی تأمین خواهد شد در طرح مدنظر لاتزارینی انرژی دریا از طریق نوعی سیستم مولد انرژی موجی دریافت شده و آن انرژی به اشکال مختلف در خواهد آمد.

پروژه پانگئوس

لاتزارینی پیش‌بینی‌هایی هم درباره هزینه ساخت این شهر شناور داشته است. طبق تخمین‌های او هزینه ساخت این کشتی حدود 8 میلیارد دلار خواهد بود. گفتنی است که به‌زودی طبق اقداماتی یک پروژه جذب سرمایه برای پیاده‌سازی پروژه پانگئوس راه‌اندازی خواهد شد.

لاتزارینی همچنین اعلام کرد که برای استفاده از پانگئوس به یک کارخانه کشتی‌سازی جدید نیاز بوده که با توجه به این که عربستان پروژه جاه‌طلبانه دیگری به‌نام The Line را شروع کرده، این کشور می‌تواند بهترین گزینه برای ساخت این مرکز باشد. با تمام این شرایط از این پروژه هم احتمالاً در این کشور استقبال خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره شهر شناور عربستان، پروژه پانگئوس چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر