;
coinex

تکلیف رجیستری آیفون 14 چه زمانی مشخص می‌شود؟ [بروزرسانی با جدیدترین اطلاعات]

گرچه پیش از این زمان تعیین تکلیف رجیستری آیفون 14 آذرماه 1401 تعیین شده بود، با نزدیک شدن به اواخر ماه آذر، همچنان خبر موثقی در خصوص رجیستری این محصولات در دست نیست!

با اینکه مدتها از عرضه آخرین مدل گوشی آیفون گذشته، اما هنوز تکلیف رجیستری آیفون 14 مشخص نیست و اندک اطلاعاتی در این مورد تنها از روی گمانه‌زنی‌ها بر اساس شنیده‌ها در دست است. طبق یکی از همین شنیده‌ها محمدرضا عالیان، سخنگوی انجمن واردکنندگان موبایل، ضمن اشاره به بلاتکلیفی رجیستری این سری از آیفون، اعلام کرد که ابتدای آذرماه امسال درباره‌ی رجیستری این مدل گوشی تصمیم‌گیری خواهد شد.

بیشتر بخوانید: لاکچری ترین نسخه آیفون 14 معرفی شد؛ خودنمایی آیفون 14 طلایی 135 هزار دلاری

چیزی که در حال حاضر می‌توانیم از آن مطمئن باشیم، ادامه رجیستری آیفون ۱۳، آیفون ۱۳ مینی، آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۳ پرو مکس است.

زمان مشخص شدن تکلیف رجیستری آیفون 14

با وجود اینکه از واردات و ثبت این‌ گوشی‌ها یک ماه گذشته اما کماکان کاربران این گوشی‌ها با مشکل عدم رجیستری آیفون 14 روبرو بوده و تازه هفته گذشته اعلام شد که خریداران این گوشی که قبلاً وارد ایران شده‌اند، می‌توانند سیم‌کارت را خارج و دوباره وارد کنند تا فعالیت این گوشی‌ها یک ماه دیگر به‌طور موقت تمدید شود.

محمدرضا عالیان سخنگو انجمن واردکنندگان موبایل در ادامه در خصوص آینده‌ این گوشی هوشمند در زمینه رجیستری گفت:

«واقعاً امیدواریم مشکل رجیستری این گوشی‌ها حل شود چون دلیل منطقی رجیستر نشدن آن را به ما اعلام نکرده‌اند. هنوز ابهام داریم که چرا آیفون 13 رجیستر می‌شود اما 14 نمی‌شود. پیش‌بینی‌ می‌شود که تا به حال حدود 100 تا 150 هزار گوشی آیفون 14 در بازار به فروش رسیده باشد، حتی اگر فرض را بر این بگیریم که 10 هزار تا از این مدل گوشی موبایل دست مردم است، یعنی با 10 هزار کاربری مواجه هستیم که هم به لحاظ مالی و هم به لحاظ اعتماد آسیب جدی دیده‌اند».

این مشکل نه تنها برای واردکنندگان عمده بلکه برای کسانی که این گوشی را برای مصرف شخصی خریده و به صورت مسافری وارد کردند هم وجود دارد. اکنون با وجود اینکه گوشی‌ها در گمرک ارزش‌گذاری شده‌اند اما نمی‌شود هزینه‌ای برای آن پرداخت کرد. بنابراین امکان استفاده از آن‌ها هم وجود ندارد.

در این رابطه در هفته گذشته سامانه همتا اعلام کرد که تمامی گوشی‌های آیفون 14 موجود در بازار قاچاق بوده و به واحدهای صنفی توصیه کرد تا زمان روشن شدن تکلیف آن‌ها از واردات و فروش این گوشی‌ها خودداری کنند. با این حال دو روز پس از انتشار این خبر، گمرک اعلام کرد گوشی‌های واردشده ازطریق مسافری قاچاق نبوده اما به دلیل اینکه پرداخت حقوق و عوارض گمرکی برای مسافر امکان‌پذیر نیست، بنابراین فعال‌سازی آن گوشی هم ممکن نخواهد بود.

با وجود اعلام عدم رجیستری آیفون 14، اما مسئولان همچنان درباره علل این امر سخنی نگفته و تاکنون پیگیری‌های صورت گرفته از گمرک برای زمان دقیق برطرف شدن این مشکل هم بی‌نتیجه بوده است.

وعده معاون وزیر صمت؛ بروزرسانی 9 آذر 1401

به گزارش عصر ایران، امید قالبیاف سخنگوی وزارت صمت امروز و در گفتگویی با رسانه‌ها در خصوص رجیستری آیفون 14 گفته است:

روند رجیستری آیفون 14 در حال انجام است و به زودی اطلاع رسانی خواهد شد.

باید دید با توجه به محدودیت‌های واردات و ارز و البته ناهماهنگی‌های معمول بین‌ نهادهای مسئول واردات در کشور، نهایتا این موضوع عملی خواهد شد یا در حد یک وعده باقی می‌ماند.

جزئیات جدیدی از فرایند رجیستری گوشی های آیفون 14 ؛ بروزرسانی 19 آذر 1401

گرچه هفته گذشته سخنگوی وزارت صمت از تعیین تکلیف رجیستری آیفون 14 در آینده نزدیک خبر داد، هنوز دارندگان این گوشی‌ها در بلاتکلیفی هستند.  امید قالیباف هفته گذشته در خصوص آخرین وضعیت آیفون ۱۴ گفت: «گوشی‌های آیفون ۱۴ در راه رجیستری قرار دارد و به زودی اطلاع‌رسانی خواهد شد».

تکلیف رجیستری آیفون 14 چه زمانی مشخص می‌شود؟ [بروزرسانی با جدیدترین اطلاعات]

در همین رابطه سعید اشتیاقی، عضو اتحادیه صوتی و تصویری در گفتگو با خبرگزاری خبرآنلاین درباره تکلیف رجیستری آیفون 14 اظهار داشت: «ما جلساتی در این خصوص داشتیم و پیگیری‌هایی هم کردیم‌». وی افزود:

اعضای صنف خواستار این بودند که رجیستری آیفون ۱۴ انجام شود؛ البته ثبت‌سفارش گوشی تلفن‌همراه آیفون ۱۴ اصلا باز نشده است و آماری که چندی پیش رئیس سازمان توسعه تجارت در رابطه با واردات آیفون اعلام کردند که دو برابر سال قبل آوردند، مربوط به قبل آیفون ۱۴ بوده است.

عضو اتحادیه صوتی و تصویری در خصوص رجیستری گوشی های مسافری تصریح کرد: «گوشی‌هایی هم که آمده و هر کسی هم یک آماری اعلام می‌کند، تعدادی از طریق مسافری بوده که البته قانون مجلس است که هر مسافری که یک گوشی بیاورد، می‌تواند رجیستری بشود». اشتیاقی افزود:

اما این اتفاق برای آیفون ۱۴ نیفتاد. یعنی شما گوشی را می‌آوردید، به گمرک اعلام می‌کردید و بعد داخل سایت مبلغ گمرکی را پرداخت می‌کردید. اما در رابطه با آیفون ۱۴ این توافق را نکردند که گمرکی را بدهند. مردم گوشی را می‌آوردند و در گمرک فرودگاه ثبت می‌کردند، اما بعد سایت باز نبود و تا امروز هنوز سایت باز نشده است.

وی متذکر شد: «در یکی دو هفته اخیر هم در گمرک تابلو زدند که آیفون ۱۴ ثبت نمی‌شود. این در حالی است که قانون مجلس است که می‌توان گوشی مسافری را آورد». عضو اتحادیه صوتی و تصویری گفت:

حالا رضایت دادند که برای گوشی‌های مسافری آیفون ۱۴ تدبیری صورت گیرد و همان چیزی که قبلا بوده را قرار شده اجرا کنند.

اشتیاقی تاکید کرد: «در این میان، باید بتوانند به خوبی رصد کنند تا مسافر واقعی را شناسایی کنند و دوباره داستان پاسپورت‌فروشی اتفاق نیفتد که موجب افزایش قاچاق شود». وی یادآور شد:

ما قبلا هم گفتیم که وقتی مسافر می‌آید، همان جان یک سامانه‌ای یا دستگاه بادکدخوانی بگذارید که اگر مسافر یک گوشی آورد، اظهار کند. این نشان می‌دهد که مسافر گوشی آورده، نه این‌که مسافر از این‌ور بیاید و بار از آن‌طرف. در همان فرودگاه باید این اتفاق بیفتد که جلوی قاچاق گرفته شود.

عضو اتحادیه صوتی و تصویری خاطرنشان کرد: «مهم این است مسافری که می‌آید، همان‌جا اظهار شود که گوشی آورده است».

خرید و فروش آیفون 14 غیرقانونی است؛ بروزرسانی 28 آذر 1401

محمدرضا رمضان، رئیس اتحادیه فروشندگان صوتی و تصویری، تلفن همراه با اعلام اینکه مجوز واردات تجاری آیفون ۱۴ به هیچ شخص یا شرکتی داده نشده تصریح کرد: «البته ممکن است در آینده این مجوز داده شود اما مشخص نیست و این اختیار هم دست ما نیست. بنابراین تا این لحظه چون آیفون ۱۴ به صورت تجاری وارد نشده، خرید و فروش آن ممنوع است.» رمضان همچنین اعلام کرد: «روی آیفون ۱۴ که به صورت مسافری وارد شده، عبارت مسافری درج شده است نه تجاری.»

رمضان برای نخستین بار به موضوعی که پیش از این از آن به عنوان دلیل ممنوعیت واردات آیفون 14 یاد شده بود اشاره کرد:

«برخی میگویند آیفون ۱۴ قابلیت وصل شدن به استارلینک را دارد که البته صحت این موضوع را نمی‌دانیم و آن را تایید یا رد نمی‌کنیم.»

تکلیف رجیستری آیفون 14 چه زمانی مشخص می‌شود؟ [بروزرسانی با جدیدترین اطلاعات]

آقای رمضان البته علت ممنوع بودن واردات تجاری آیفون 14 را این مسئله اعلام نکرد. ناگفته نماند واردات گوشی آیفون ۱۴ به صورت مسافری غیرقانونی نیست. به گفته رمضان تاکنون دولت درباره واردات تجاری آیفون ۱۴ قولی نداده، اما اعلام شده دولت به دنبال راهکاری برای حل مشکل موبایل‌هایی است که به صورت مسافری وارد شده است. او در پاسخ به اینکه آیا اتحادیه با فروش آیفون ۱۴ برخورد می کند، اظهار کرد:

«اگر از فروشگاهی شکایت شود، اتحادیه با آن برخورد می‌کند. اما تا شکایت نشود اتحادیه بابت موبایل آیفون ۱۴ با مغازه داران برخورد نمی‌کند، چرا که مرجع رسیدگی به این موضوع نیست. ستاد مقابله با قاچاق کالا و ارز و نهادهای بالادستی این وظیفه را بر عهده دارند.»

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره روشن نبودن تکلیف رجیستری آیفون 14 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (45 نظر)

    تاانبارهای بعضی ها ک تعداد زیادی آی‌فون‌۱۳ وارد کردند خالی نشه۱۴ریجستری نمیشه چون اگه۱۴ رو ریجستری کردند بطور حتم ۱۳ افت قیمت پیدا می‌کرد و در نتیجه دوستان و اطرافیان جناب فاطمی امین ضرر میکردند!ب شما قول میدم وقتی انبارها خالی شد۱۴ ریجستر میشه میگی نه بشین و هنرمندی مسئولان رو نگاه کن

    پاسخ

    کسی هست بتونه سخت افزاری IMEI آیفون رو تغییر بده به IMEI گوشی قبلیم؟ حالا حالاها که جیب آقازاده‌ها قرار نیست پر بشه خودمون باید یه کاری کنیم.

    پاسخ

    3 ماه گذشت پس کی مسافر هارو از این بلاتکلیفی در میارن؟ – واقعا متاسفم

    پاسخ

    امروز انتن خطهام بر روی ایفون ۱۴ رفت حس خوبی نبود

    یک سیم کارت که به اسمم نبود روی دستگاه گذاشتم اومد بالا

    بعد از پنج دقیقه سیم کارت خودم را گذاشتم و درست شد دوباره انتن امد

    در کل مسخرشو در اوردن
    امروز ۱ دی ماه

    گوشی که من از طریق مسافری اوردم جزو ۱۰ گوشی اول بود در ایران

    امروز ۱ دی غیر فعال شد
    و باروشی که گفتم فعلا انتن دارم

    پاسخ

    اوس مارشال خودت برو حرف های ضد و نقیض همین چند تا مسول به ظاهر آگاه را مطالعه کن چقدر وعده وعید و انکار تو حرف هاشون هست یا گفتن در حال انجامه یجا گفتن چون تجاری نیست ممنوعه یجا گفتن فقط مسافری فرداش تو فرودگاه زدن کلا ریجستری نداریم ، آقا تکلیف مردمو از اول مشخص کن این همه گوشی از کجا اومده چرا از اول جامع اطلاع ندادی مردم آگاه باشن همین الان صد تا سایت فروش قانونی هست ، یجا کار میلنگه مثل خودشون

    پاسخ

    دنا بدون امکانات رو که می‌دین 600میلیون ماشینهای چینی که بالای 1میلیارده چشم ندارید ببینید ما یه آیفون 14داشته باشیم بابا رجسترش کنید ،عقب موندیم از عراق،افغانستان

    پاسخ

    ما که خریدیم رجیسترم نشد به ………مون
    همه کارمون با وای فایه و از وجودش لذت میبریم به کوریه چشم مارشال

    پاسخ

    آقا اصلا چرا اینهمه بیراهه میرین سوال من اینه 150هزارتا گوشی از کجا اومد که حالا دنبال مبارزه با قاچاقن خدایی 150هزار عدد کمی نیست ها بلخره باید یه راهی روزنه ای چیزی باشه که مثل نقل و نبات ایفون 14 ریخته تو بازار. چرا همیشه ملت رو مریض میکنن که بعد دنبال راه درمانشن چرا واقعا؟! و راه درمانشونم نوبره مثل اینه یکی بیماری ایدز بگیره بعد بگن لباس گرم بپوش تا خوبشی. این کالاهای قاچاق از کجا وارد میشه چجوری وارد میشه؟! به کجا داریم میریم ما اگه قانونی هست باید برا همه چیز باشه اگه گوشی بالای 600 دلار ممنوعه الان این ایفون 13 های نات اکتیو ریخته شده تو بازار از کجا میاد. من فقط یه دلیل میبینم برای تاخیر در اعلام ریجستر آیفون 14 اونم فروختن و رد کردن ایفون 13 به قیمت بالا به خاطر دیر اعلام کردن همین ریجستر آیفون 14 هست و السلام

    پاسخ

    اینا با برند مشکل دارند
    مطمئن باشید پرچمدار جدید سامسونگ و برند های دیگه قانونی وارد و رجیستر خواهد شد

    پاسخ

    احتمالا علت اصلی رجیستر نشدن ایفون ۱۴ امکان تماس ماهواره ای آن باشد چون در این صورت کنترل اطلاعات این گوشی ها عملا دیگه از دست اپراتورها و نهاد های امنیتی خارج است این قضیه برای گوشی های پرچمدار جدید سامسونگ هم احتمالا بوجود میاد

    پاسخ

    من سیم کارتمو جا به جا کردم بازم وصل نشد

    پاسخ

    مسافری وارد نکردید؟
    اونایی که تو فرودگاه به اظهار گمرکی کردن فعال شده

    پاسخ

    مگه آیفون 14 سیم کارت می خوره؟؟؟ من که در آمریکا خریدم بهم گفتند دیگه سیم کارت نمی خوره و تنها سیم کارت دیجیتالی به نام ات ثبت میکنند و روی گوشی فعالش میکنن! کلا محل سیم کارت هم حذف شده!!! چطوره که تو ایران سیم کارت انداختن به آیفون 14 ؟!

    پاسخ

    جدی میگی ؟! عجب چیزی ! ایرانیا چطوری تونستن آیفونو سیم کارت خور کنن ؟!! اینم حتماً کار خودشونه !!
    خودتو زدی به اون راه ؟ اینی که شما میگی پارت نامبر LLA هستش داخل امریکا و کشوارایی که اپراتوراشون از eSIM پشتیبانی میکنن استفاده میشه
    بقیه کشوار مثل ایران از پارت نامبرایی که درگاه سیم کارت دارن مثل ZAA ، Ch استفاده میکنن

    پاسخ

    فرایند تولید دستگاه اینقد طول نکشیده!

    پاسخ

    مشکل واردات ایفون امنیتی هست. یعنی دنبال راهی هستن که بتونن جلوی جاسوسی ا‍‍پل رو از مردم بگیرن که البته شدنی نیست/ بهترین کار اینه یا بگن کلا ایفون تعطیل یا بگن هیچ مسعولی حق استفاده نداره تا راهکارشو پیدا کنیم

    پاسخ

    جاسوسی رو از کجات دراوردی؟ جهت اطلاع گوشی مسئولین و **** هاشون معمولاً آیفون هست.
    14 هم چند روز دیگر رجیستر میشه.تا حالا هم که نشده سلیقه ای بوده. شرکت امین اجتماعی و رایتل وارد کنه اینم حل میشه! در ضمن تو بازار هم یک تا دو میلیون میگیرن رجیستر میکنن!!!!
    اگه کلاً هم رجیستر نکنن مهم نیست.با یه مودم جیبی وصل اش میکنیم به نت!

    پاسخ

    آقای مارشال بعد از این … شما بیا پایین‌… گل واژه هم کمتر بگو .اینو هم بدون همه وارد کننده ها و دلالها که میگی از متصلین به همین مسئولین دله دزد و فاسد این مملکت هستند و از همه مهمتر خود مساله رجیستری هست که همه خیلی راحت پذیرفتیمش اولا این زمان اون جوجه وزیر جهرمی بپا شد .شما بفرما تو کدوم کشوری جز این ویران ، مردم وقتی گوشی میخرن یه پول کلفت میدن به دولتش که از اپراتور اون کشور سرویس بگیرن؟؟؟ این عین دزدی و چپاول از جیب مردم هست هیچ ربطی هم به متمول و مستضعف نداره صنعت خودرو مونم همین دست به آب هست و بقیه چیزاهم همینه
    مشکل خود سیستم هست بقیه موارد پیشکش …

    پاسخ

    دلیل اصلی رو میخواید بدونید ؟! ایفون 14 sattelite sos داره !
    دلیل اینکه چرا تاحالا انجام ندادن همین بوده که ببینن میتونن اینو کاری کنن تو ایران اتفاق نیوفته !؟ و از اونجایی که شرکتی مثل اپل برای کمک به دولت کمونیست چین airdrop رو غیرفعال کرده تو کل چین ، صددرصد به اینا هم گفته چکار کنن و برای همین حالا حاظر شدن !

    پاسخ

    مردم مظلوم ایران .ایرانی نباید در رفا ومدرن باشدن وگرنه چه علتی داره که ریجستر نمیشه ایفون ۱۳ میشه منتظر هستن تا اقا زادها گوشی های ۱۳ که رو دستشون منده رو رد کنن واقعا چه دلیلی داره اگر واقعا ایفون بد هست چرا از اولین مدل در ایران ریجستر شد به درک که نشدنکنین با وایفایی جیبی استفاده میکنیم ازش

    پاسخ

    پسر جان بیا پاینن چرت و پرت نگو یعنی چی اخه گوشی ایفون استفاده کردن یا نکردن چه ربطی به مظلوم بودن یا نبودن مردم دارد؟! یا چه ربطی به مدرن ودر رفاه زندگی کردن؟! شخصا یادم است که حتی یک گوشی از این مدل در کشور نبود که بعضی حرفی از فعال کردن یا نکردن بزنند که مسئولین مربوطه گفتند نیاورید داخل ایران چون به مشکل رجیستری برمیخورید! پس بهتره در این مورد ساکت باشید مثل دیگران چون از قبل هشدار داده شده بوده و اتفاقا خیلیها هم رعایت کردند و میکنند! مدلهای قدیمیتر هم از اهمان اول تعیین تکلیف شده بودند که براحتی اجازه واردات و ذجیستر شدن داده شده بوده!
    بلاخره اگر قرار است فلان گوشی های بالارده در ایران خریو فروش زیادی داشته باشند حتما باید پشتیبانی در شان مردم و داخل ایران هم داشته باشند وگرنه اینکار اصلا درست نیست و حتی به ضرر خود مردم است

    پاسخ

    والا دلال و قاچاقچی و واردت کننده جماعت اگر واقعا بفکر مردم هستند که تا چیزی میشود مردم را بهانه میکنند خب اگر راست میگویند و بفکر مردم مظلوم هستند قیمتهای عجیب و غریب و مسخره روی این گوشیهای بالارده که هیچ حتی میانرده نگزارند :)) وگرنه همان بهتر که اجازه واردات ندهند :))
    طرف سود کل سفارش محموله وارداتی گوشی رو با فروش یک دوتا گوشی درمیاورده :))
    واقعا ارزش سختافزار داخل این گوشیها اینقدر نیست کافیه یکسر به یوتیوبرهایی که این مدلها را باز وسختافزارشان موشکافی میکنند بزنید تا بفهمید با این قیمتها چه کلاه گشادی سرتان رفته و میرود

    پاسخ

    یه پیام دارم واسه مارشال عزیز ..

    اگه ایفون سخت افزاری بدرد نمیخوره توو الان اینجا چکار میکنی ؟

    دوما بخاطر آدمایی مثل تو و با طرز فکر تو وضع مملکت اینه
    ایفون ربط ب رفاه نداره ؟ چرا مردم من بخاطر دلار نجومی نتونن از آخرین تکنولوژی روز استفاده کنن؟ چرا همش باید جهان سومی باشیم ؟

    چرا من باید دوماه صبر کنم تا ریجستر ایفون ۱۴ بیاد ؟ اصلا اونو ولش کن چرا باید این همه پس انداز کنم واسه یه گوشی ؟ ک بتونم بعد ۴ سال برندی ک دوس دارمو بخرم؟

    پاسخ

    چرا باید یه ایرانی از تکنولوژی که کل جهان ازش استفاده میکنن عقب بمونه؟چرا تکنولوژی روز رو استفاده کنیم ؟ نه منظورم فقط تو گوشی نیست، لوازم خانگی،کامپیوتر ها ، خودرو و ۱۰۰۰ تا نمونه دیگه

    نه تو انگار حالت خوب نیست
    ایفون 14 هم دوست داری
    ننه باباتم نظامی ای چیزی هستن
    پول مولم که به بچه کوچولوهاشون نمیدن
    پسرداییای اقازادت هم که دارن همشون حتما
    میفهممت…
    درکت میکنم
    در ضمن مستند بفرمایید کجا و کی گفتن وارد نکنید رجیستر نمیشه
    و زحمت بکشید بگید عقب ماندگی مدرنیته چیه و از کجا شروع میشه
    یه زحمت دیگه ام دارم براتون که شما که قطعا با این اوصاف ایفون 14 نداری توضیح بدی این جا چی میخوای
    تا من از اونی که اومده این حرفای بی ربط شمارو تایید کرده هم چند تا سوال بپرسم
    در ضمن بیا پایین که سرمون حسابی درد گرفته

    آقای مارشال،شما که سنگ مسولین رو به سینه میزنی،بهتره بدونی همین مسولین مجوز واردات یه گوشی مسافری رو در سال دادن و هیچ اشاره ای به مدلش در قانون نشده و فعلا سلیقه مسولین کوته فکری امثال خود شماست که فکر میکنن مثلا با وارد شدن گوشی بالای 600 دلار تجمل گرایی بوجود میاد ولی بقیه چیزها (مثلا ماشینهای میلیاردی)تاثیری ندارن!!!بعدم بهتره بدونی هزینه رجیستر سه تا از این مدل گوشی برابر خرید یه دونه گوشی نو هستش اونطرف و فکر نمیکنم هزینه کمی باشه که شما پرداخت کنی که اجازه داشته باشی از اینترنت با سرعت پایین و این همه محدودیتش استفاده کنی(البته اگر نگی نمیخوای جمع کن برو) اینم بدون اگه به نظر شما قیمت گزاری سخت افزار داخل گوشی با قیمتش نمیخونه لطفاً یه چکی هم در مورد قیمت گزاری اتومبیلهای داخلیمون با قطعات و نو آوریهای داخلش بکن. و در آخر شاید این حرفتو بشه یه جورایی تایید کرد که گوشی که قانونی باشه باید پشتیبانی در شان مردم داشته باشه که اونم کلاه خودتون قاضی کنید در مورد حرفتون!!!

    پاسخ

    خودش سیسمونی نوه شو میره از ترکیه میاره تجمل گرایی نیس
    اون یکی بچه اش و میره انگلیس و کانادا بدنیا میاره…..
    هی خدا دلمون پوسید از این همه تبعیض و بی عدالتی قانون اسلامی و حکومت اسلامی…..

    تو نمیخاد دلت به حال ملت بسوزه

    پاسخ

    ساندیس زدی

    پاسخ

    احسنت بر آقای مارشال
    از پاسخ شفاف و صریح <3

    پاسخ

    جسارتا شما؟
    الان شما ایفون داری؟
    ایفون بازی؟
    علافی دنبال رجیستری 14 میگردی با گلکسی a بیست و چند؟
    میشه بدونم حد اقل اگر نظری داشتی راجع به چیزی که بهت مربوط نیست چرا توی خودت ندیدی بنویسی؟
    چرا یکی دیگرو تایید کردی بیکاری؟
    وصلی وصولی اتصالی چیزی؟
    ایفون 14 دوست داری نمیشه؟
    چیه مشکل بگو باهم حلش کنیم

    پاسخ

    وقتی قانون داریم که هر مسافر میتونه یک گوشی با خودش در سال بیاورد و در فرودگاه ثبت و رجیستر کند ، بخاطر گمانه زنی برخی فکر نمیکردیم که قانون نقض بشود – اسمش روش هست قانون
    درستش اینم بود که یک ماه قبل از عرضه اطلاع رسانی عمومی و قانونی میشد

    پاسخ

    اقای عزیز منی که به عنوان مصرف کننده رفتم خریدم قصد استفاده دارم هر مغازه ای ام که رفتم گفتند ریجیسترش میاد گناه من چیه الان؟
    الان سیاست دولت به من چه ربطی‌ داره؟
    بحث قاچاق و قاچاقچی به من چه ارتباطی داره؟؟؟

    پشتیبانیه چی وقتی عالم و عالم ایران رو تحریم کردن خوبی؟
    خیلی زرنگن برن جلو قاچاقشو بگیرن نه اینکه در کنار هیچ کاری نکردن یه ضربه دیگه به ملت بزنن!

    پاسخ

    بهتره خودت بیایی پایین و شر و ور نگی ایش‌ون درست میکن چرا تمام امکاناتی که برای بقیه مردم دنیا آزاده بخاطر یه مشت متحجر عقب افتاده باید ممنوع بشه، مثل هزاران تکنولوژی و وسیله دیگه اونم برای مردمی که روی نفت نشسته،

    پاسخ

    آقای محترم خوب هم میدونی داخل این مملکت هیچ خوشی هیچ کس نداره هیچ آزادی وجود نداره دلخوشی مردم الان شده یه گوشی یا یه ماشین یا موتور سیکلت چرا نمیزارن استفاده کنند چرا اخی هیچ کشوری حرف از ریجستر نمیزنه اصلا ریجستر چی است داخل امارات هر گوشی بخر سیم کارت بزار روش خلاص /ترکیه /قطر/عمان/عربستان/کویت/عراق/هرکجا که باشه گمرک یعنی چه چرا ماشین مدل بالا نیاد تو ایران بدبخت ۵۰سال از کشورهای رو به توسعه عقبی هی بشین چرت پرت بنواز خوب هم میدانی مشکل از کجاست یا باج گیری یا جیره خور دولت😡

    پاسخ

    رجیستر نمیدونی چیه؟
    ظاهرا جلوگیری از قاچاق کالا ولی در واقع یک راه برای پر کردن جیب یک عده…..
    دلیل لوکس اعلام شدن آیفون و ممنوع کردنش اینه که گوشی آیفون 13 پرومکس دست بعضی ها دیده شد که نباید میشد
    مطمئن باشید گوشی سامسونگ اس 23 که بالای 600 دلار هست وارد میشه و رجیستر هم خواهد شد
    دلیل دیگه ش هم اینه که دو تا شرکت وارد کننده آیفون کلی گوشی نسل قبل آیفون 14 وارد کردند باید اونا و بفروشن
    دو روز ثبت سفارش و بستن گوشی 35 تومنی شد 55 تومن هر روز هم داره گرونتر میشه

    پاسخ

    چرا چرت و پرت میگی؟
    وقتی یه گوشی تولید میشه حق مردمه که ازش استفاده کنن
    اصلا به دولت چه ربطی داره که کی چه گوشی استفاده میکنه؟
    حالا سر گردنه گذاشتن پول ریجستری میگیرن بگیرن از گوشت سگ حروم تر بخورن
    ولی این ادا ها چیه
    وظیفشه باید ریجستری کنه

    پاسخ

    در حال حاظر هیچ شرکت خارجی در ایران هیچ گونه پشتیبانی مستقیمی نداره، چه موبایل، چه لپ تاپ چه لوازم خانه و در اصل هر محصول خارجی که فکر کنید! پس همه چیز رو همین کارو کنیم دیگه جلوشو بگیریم، قطعا پای فساد در میان است حتی اگر از ابتدا هم گفته باشند دلیلی بر عدم فساد نمیشه! اپل از روز اول‌ در ایران پشتیبانی نداشت حالا امسال متوجه شدند؟ در ضمن تمام شرکت های وارد کننده گوشی های اپل در قبال گوشی شما مسئول هستند و گارانتی دارید و دقیقا همون خدمات اپل رو به شما ارائه میدن پس پشتیبانی هم داره! شما فکر کتم اصلا تو باغ نیستید.

    پاسخ

    درود بررزمندگان اسلام

    پاسخ

    به شما چه ربطی داره مردم چه چیزی میخوان استفاده کنن سرتون رو دربیارید از زندگی مردم یه مشت موجود دو پای کم بهره از آداب فرهنگی

    پاسخ

    داداش ساندیست از دهن می افته، برو یه نفسی بگیر

    پاسخ

    مغز نداری راحتی

    پاسخ

    تو حرف زیادی نزن مردک

    پاسخ

    متاسفانه اینقدر صبر میکنند تا گروهی با مشکل مواجه بشن.
    واقعا مایی که یدونه مسافری و قانونی وارد کردیم و ارزش گذاری فرودگاه هم انجام دادیم و سیم کارت گذاشتیم تو گوشی چرا باید هر روز فکر و ذکرمون باشه که کی میتونیم هزینه رجیستری گوشی رو بدیم تا یه نفس راحت بکشیم؟

    پاسخ