;
coinex

برگزاری همایش فناوری نوین در حوزه پست و تجارت الکترونیک

در هفته جاری همایش فناوری نوین در حوزه پست و تجارت الکترونیک با حضور مدیر عامل و اعضای هیأت مدیره شرکت ملی پست برگزار شده است.

همایش فناوری نوین در حوزه پست و تجارت الکترونیک دیروز با حضور محمود لیائی، معاون وزیر ارتباطات، مدیر عامل شرکت ملی پست و اعضای هیات مدیره این شرکت برگزار شد. لازم به ذکر است که گزارشی از روند فعالیت این شرکت طی ماه‌های گذشته در ابتدای این همایش توسط محمدرضا قادری عضو هیات مدیره شرکت ملی پست اعلام شد.

محمود لیائی، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت ملی پست در همایش فناوری نوین در حوزه پست و تجارت الکترونیک در مورد سرمایه‌گذاری‌های حوزه هوشمندسازی گفت: «در بحث هوشمندسازی، 300 فرصت سرمایه‌گذاری در فرآیندهای مختلف شرکت ملی پست احصا و هدف‌گذاری شده است که زحمت انجام آن به عهده شرکت‌های دانش‌بنیان است و آن‌ها هستند که می‌توانند با ظرفیت‌های خود و شرکت پست در زمینه توسعه این فرصت‌ها امکانات جدیدی را خلق کنند».

معاون وزیر ارتباطات ضمن بیان اینکه تحول دیجیتال و هوشمندسازی دو عنصر مهم مدنظر دولت سیزدهم در شرکت ملی پست بوده، اعلام کرد: «ما نیز بر همین اساس روی توان و مهارت بخش خصوصی و شرکت‌های دانش‌بنیان تکیه کرده‌ایم».

از طرف دیگر مدیرعامل شرکت ملی پست در مورد تحول دیجیتال افزود: «در زمینه تحول دیجیتال نیز کلاس‌هایی برای مدیران ارشد شرکت ملی پست برگزار شده تا مدیرانی که در بدنه شرکت فعالیت می‌کنند به خوبی بتوانند تحول دیجیتال را در فرآیندهای کاری و سازمانی اجرا کنند».

بیشتر بخوانید: مبنای سرشماری 1405 کد پستی و نشانی مکان‌محور است

اظهارات عضو هیات مدیره شرکت ملی پست در همایش فناوری نوین در حوزه پست و تجارت الکترونیک

محمدرضا قادری، عضو هیات مدیره شرکت ملی پست، ضمن تاکید بر اینکه؛ مرکز نوآوری شرکت ملی پست در 17 مهر سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرده اعلام کرد: «تاکنون 12 شعبه مرکز نوآوری دایر شده و 4 شعبه دیگر هم در شهرهای تبریز، ارومیه، رشت و کرمانشاه در حال راه اندازی است».

محمدرضا قادری، در این نشست همچنین اعلام داشت: «شرکت ملی پست در جایگاه تضمین کننده بازار و مرکز نوآوری به عنوان اکوسیستم ساز و هماهنگ کننده کسب و کارهای نوآورانه، نیازمند فرهنگ سازی در درون و بیرون سازمان است».

وی همچنین اشاره‌هایی به طرح‌های پست ویژه شهری، پست اتوبوسی، سیستم‌های جمع آوری، سیستم‌های توزیع خاص، نرم افزارهای پردازش متن و استخراج نشانی، سیستم‌های جغرافیایی و سرویس‌های نقشه و نرم افزارهای بهینه ساز مسیر و سیستم‌های سورتینگ پیشرفته داشته و در این میان خبری را از نهایی شدن قرارداد پست ویژه شهری اعلام کرد.

همایش فناوری نوین در حوزه پست و تجارت الکترونیک

قادری در توصیف فعالیت‌های مرکز نوآوری پست، اعلام کرد: «در آغاز، تمرکز مرکز نوآوری بر روی اصل همکاری، پیشنهاد و بررسی طرح‌ها و جذب شرکت‌ها بود و پس از یک سال، شروع به مذاکره با نهادهایی جهت جذب حمایت مالی شد که در رأس آن‌ها می‌توان به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی و اعتبارات تبصره 18 وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است اشاره کرد».

در ادامه رئیس مرکز نوآوری شرکت ملی پست؛ ضمن اعلام این خبر مبنی بر اینکه حدود 40 شرکت شتاب دهنده به مرکز نوآوری جهت اخذ مجوز معرفی شده‌اند و در حال حاضر 53 استارتاپ هم به صورت مستقل فعالیت دارند، بیان داشت:

«با حکم مدیرعامل شرکت ملی پست، کارگروه ویژه‌ای تشکیل شده است و تاکنون 80 طرح ارسالی مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته که از این میان 22 طرح که عمده آن‌ها در زمینه تجارت الکترونیک و فروش اینترنتی بوده به قرارداد رسیده است».

وی ضمن اعلام خبری مبنی بر معرفی شرکت‌های دانش بنیان به صندوق نوآوری و شکوفایی برای اخذ تسهیلات و حمایت های مالی، افزود: «شرکت‌هایی که دانش بنیان نیستند نیز از طریق صندوق‌های طرف قرارداد با صندوق نوآوری و شکوفایی حمایت می‌شوند».

رئیس مرکز نوآوری شرکت ملی پست در پایان بر لزوم اخذ عنوان دانش بنیان برای شرکت‌های نوآوری و استارتاپی جهت دریافت تسهیلات و حمایت‌های مالی از طرف نهادهای مربوطه تاکید کرد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره برگزاری همایش فناوری نوین در حوزه پست و تجارت الکترونیک چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر