;
coinex

دلیل عدم واریز سود سهام عدالت آذر 1401 چیست؟

دلیل عدم واریز سود سهام عدالت آذر 1401 مشخص شد. وزیر اقتصاد پیش‌تر از واریز این سود در تاریخ 29 آذر و به مدت سه روز خبر داده بود.

دلیل عدم واریز سود سهام عدالت آذر 1401 این است که پیش‌تر احسان خاندوزی وزیر اقتصاد، از واریز این سود در تاریخ 29 آذر خبر داده و گفت این واریزی 3 روز به طول خواهد انجامید. همچنین رئیس سازمان بورس نیز تاریخ واریز سود سهام عدالت را 30 آذرماه مصادف با شب یلدا عنوان کرد. پس طبق گفته خاندوزی، امشب و فرداشب هم امکان واریز شدن این سود وجود دارد.

بیشتر بخوانید: واریز سود سهام عدالت شب یلدا قطعی شد [+ مبلغ سود و مشمولین]

دلیل عدم واریز سود سهام عدالت آذر 1401

از ابتدا و بر اساس گفته رئیس سازمان بورس،‌ قرار بود زمان واریز سود سهام عدالت ۳۰ آذرماه باشد تا یلدای رئیسی به حساب مردم واریز شود. پس از این بود که وزیر اقتصاد اعلام کرد واریز سود سهام عدالت از ۲۹ آذر ماه آغاز می‌شود و سه روز ادامه دارد.

به عبارتی سود سهام عدالت در روزهای ۲۹ و ۳۰ آذر ماه و اول دی ماه به حساب دارندگان سهام عدالت واریز می‌شود. بر اساس گفته‌های رئیس سازمان بورس،‌ همه ۴۹ میلیون دارنده سهام عدالت مشمول این سود می‌شوند. در نتیجه اگر خانواری هنوز سودی دریافت نکرده به این دلیل است که در صف انتظار دریافت سود قرار دارد و احتمالا این سود ظرف دو روز آینده به حساب آنها واریز می‌شود.

دلیل عدم واریز سود سهام عدالت آذر 1401

سود سهام عدالت مشمول افراد ذیل نمی‌شود

جاماندگان و وراث نباید ظرف این چند روز منتظر واریز سود سهام عدالت باشند. چون اگرچه دولت وعده داده به ۳.۵ میلیون نفر جامانده،‌ سهام عدالت بدهد اما روند پرداخت سهام عدالت به این گروه هنوز طی نشده و این افراد همچنان مشمول سهام عدالت نشده‌اند و باید منتظر باشند. چراکه بر اساس وعده‌ها تا پایان سال مشمول دریافت سهام می‌شوند. وراث متوفیان هم جزو همین گروه هستند.

سود سهام عدالت چه مبلغی است؟

بر اساس اظهارات رئیس سازمان بورس قرار بود دارندگان سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی مبلغ ۶۰۰ هزار تومان و دارندگان سهام یک میلیونی،‌ یک میلیون و ۱۲۸ هزار تومان سود دریافت کنند. با این حساب مجموع دریافتی سهام عدالت یک خانوار چهار نفره،‌ دو میلیون و ۴۰۰ تا چهار و نیم میلیون تومان می‌شد.

اما پیام‌های مخاطبان نشان می‌دهد سود دریافتی آنها کمتر از این رقم بوده است. البته مبلغ سود سهام عدالت برای دارندگان سهام عدالت 532 هزار تومانی، 600 هزار تومان، دارندگان سهام عدالت یک میلیون تومانی، یک میلیون تومان، دارندگان سهام عدالت 452 هزار تومانی 555 هزار تومان و دارندگان سهام عدالت 452 هزار تومانی هم 510 هزار تومان بوده است. به عبارتی علت اختلاف در مبلغ واریزی سود سهام عدالت افراد تفاوت ارزش پرتفوی آنهاست.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره دلیل عدم واریز سود سهام عدالت آذر 1401 چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر