;
coinex

پژوهش جدید: عملکرد دورکارها بهتر از کارمندان حضوری است

در بررسی جدید انجام‌شده روی میلیون‌ها جلسه برگزار‌شده در 10 شرکت بزرگ مشخص شده که عملکرد دورکارها از کارمندان حضوری در زمینه تعامل موثرتر بوده است.

شرکت تجزیه‌و‌تحلیل داده‌های دورکاری Vyopta، با بررسی جلسات آنلاین بازه زمانی شش هفته‌ای از ماه آوریل (فروردین ماه) تا اواسط ماه می (ادیبهشت ماه) سال‌های 2020، 2021 و 2022 به نتایج جالبی در مورد عملکرد دورکارها دست پیدا کرده است.

در پژوهش صورت گرفته روی میلیون‌ها جلسه برگزار‌شده در 10 شرکت بزرگ جهان مشخص شده است که که کارمندان دورکار تعامل مؤثرتر و بیشتری با فضای کار داشته‌اند. در واقع دورکارها در جلسات بیشتر ولی با مدت زمان کوتاه‌تر شرکت داشته‌اند که تاثیرات بیشتری در پی دارد.

بیشتر بخوانید: جاب ویژن: 77 درصد نیروهای کار قصد مهاجرت دارند!

بهتر بودن عملکرد دورکارها نسبت به کارمندان حضوری

با همه این تفاسیر، بعضی صاحبان مشاغل، واکنش‌های نسبتاً تندی به دورکاری داشته و خواستار بازگشت کارمندان به دفاتر کاری شده‌اند. این مدیران اعلام کرده‌اند که کارمندان دورکار زمان کمتری را مشغول فعالیت بوده و لذا تعامل کمتری با محیط کار خواهند داشت. اما بررسی اخیر خلاف این موضوع را ثابت می‌کند و می‌گوید اتفاقاً عملکرد دورکارها بهتر از کارمندان دفتری بوده و در تعامل کامل با فعالیت‌ها و دیگران قرار دارند.

عملکرد دورکارها

از سال 2020 تا 2022، شرکت‌های مذکور به تعداد جلسات آنلاین نزدیک به 60 درصد افزوده‌اند و تعداد میانگین جلسات برگزار‌شده برای هر کارمند نیز از 5 جلسه به 8 جلسه افزایش یافته است. نکته حائز اهمیت این است که جلسات برگزار‌شده در این بازه زمانی حدوداً 25 درصد کوتاه‌تر شده و از میانگین 43 دقیقه به 33 دقیقه رسیده است. افزون بر این، تعداد شرکت‌کنندگان در جلسات نیز به نصف کاهش یافته است. میزان تعامل کارمندان حاضر در جلسات هم از سال 2020 تا 2020 افزایشی را تجربه کرده است.

عملکرد دورکارها

در مورد نحوه جمع‌آوری این داده‌ها توسط شرکت Vyopta لازم به ذکر است که این اطلاعات از جلسات آنلاین برگزار‌شده در برنامه‌هایی مانند زوم و مایکروسافت تیمز مربوط به 10 شرکت بزرگ جهان دریافت شده است. نتایج این بررسی همچنین حاکی از آن است که در طول این سه سال، شرکت‌ها غالباً جلسه‌های کوتاه‌تر و با تعداد کمتری از کارمندان تشکیل داده‌اند. داده‌ها همچنین نشان می‌دهند که کارمندان دورکار، بیشتر به جلسات آنلاین اهمیت داده و آن را لازم قلمداد می‌کنند و از برگزاری چنین جلساتی حتی استقبال بیشتری نیز دارند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره بهتر بودن تعامل و عملکرد دورکارها نسبت به کارمندان حضوری چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر