;
coinex

معامله خودروهای ممنوعه در بازار ؛ تویوتاهای مدل 2020 چطور وارد کشور شده‌اند؟

در شرایطی که تا همین امسال ممنوعیت واردات خودرو برقرار بود، حالا معامله خودروهای ممنوعه در بازار و برخی مدل‌های خاص مربوط به سالیان گذشته جلب توجه می‌کند.

در ماه‌های گذشته شاهد واردات برخی خودروهای خارجی برای مصارف عمومی مانند آمبولانس و مواردی از این دست بودیم اما در این بین، حالا و به طور ناگهانی مدل‌های 2020 برخی برندهای معروف و به طور خاص تویوتا در بازار ایران موجود شده و معامله می‌شوند، حال آنکه عملا مجوز واردات به کشور را نداشته‌اند. به نظر می‌رسد وزارت صمت باید در این خصوص شفاف‌سازی لازم را انجام دهد.

بیشتر بخوانید: بازیکنان تیم ملی حواله واردات خودرو را رد کردند!

معامله خودروهای ممنوعه در بازار

به گزارش ایران جیب، یک ماه قبل بود که دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صمت در مکاتبه‌ای با گمرک مجوز ترخیص 220 دستگاه خودروی وارداتی تویوتا هایس را صادر کرد. بر اساس نامه این وزارتخانه، 220 دستگاه خودرو ون تویوتا هایس که توسط یک شرکت خصوصی به کشور وارد شده بود، برای آماده‌سازی،‌ تجهیز و تبدیل به خودرو امدادو نجات و خدمات شهری با رعایت ضوابط ثبت سفارش و مقررات مربوطه از گمرک ترخیص شدند.

معامله خودروهای ممنوعه در بازار ؛ تویوتاهای مدل 2020 چطور وارد کشور شده‌اند؟

در شرایطی که ثبت سفارش خودرو همچنان ممنوع است و تنها برخی شرکت‌های محدود مجوز واردات را آن هم به صورت محدود و کنترل‌شده دارند، این سوال مهم مطرح می‌شود که چنین خودروهایی که با مجوز خاص و برای کاربری‌های عمومی وارد شده‌اند، در نهایت چه سرنوشتی پیدا کرده‌اند؟

مسئله‌ای که وجود دارد این است که در مواردی شاهد فروش خودروهای مدل 2020 در بازار آزاد هستیم و این در حالی است که ورود خودرو به کشور همچنان محدودیت‌هایی بسیار جدی دارد. پیش از این نیز ورود خودروهای تویوتا از مدل‌های دیگر خبرساز شده بود.

با این شرایط، یکی از مسیرهای واردات این خودروها به کشور احتمالا همین واردات با کاربری عمومی بوده است، اما اینکه دقیقا و از چه مجرایی، خودروهایی چون تویوتا هایلوکس 2020 به کشور وارد شده است چیزی است که وزارت صمت باید درباره آن شفاف‌سازی کند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره معامله خودروهای ممنوعه در بازار چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر