;
coinex

آمادگی نیروی فضایی آمریکا برای مقابله با حملات احتمالی به ماهواره‌ها ؛ قید قطع کردن استارلینک را بزنید!

به نظر می‌رسد نیروی فضایی آمریکا برای مقابله با حملات احتمالی به ماهواره‌ها آماده می‌شود و در این خصوص تمرینات گسترده‌ای را در پایگاه نیروی هوایی شریور آغاز کرده است.

نیروی فضایی آمریکا برای احتمال درگیری در اروپا در حال گذراندن تمریناتی گسترده در پایگاه نیروی هوایی شریور هستند. شاخه فضایی ارتش ایالات متحده آمریکا، اخیرا با یک سناریوی فرضی اما احتمالی و در نظر گرفتن دیگر تهدیدات بالقوه، از جمله احتمال حمله به ماهواره‌ها که برای ارتباطات و ناوبری اهمیتی حیاتی دارند، در طول برنامه‌‌ای که برای دو هفته در پایگاه هوایی شریور ارائه می‌شود استفاده کردند.

بیشتر بخوانید: امکان ردیابی استارلینک در ایران ؛ در صورت فعال شدن اینترنت استارلینک برای ایران به سادگی قطعش می‌کنیم!

آمادگی نیروی فضایی آمریکا برای مقابله با حملات احتمالی به ماهواره‌ها

در این درگیری‌های فضایی شبیه‌سازی شده، اسکادران‌های مهاجم فضایی تاکتیک‌های دولت‌های متخاصم را به طور تمام وقت علیه محافظان جوان‌تر مطالعه می‌کنند و گرد هم می‌آیند تا مهارت‌های خود را تقویت کنند.

در رزمایش اسپیس فلگ که توسط اسکادران آموزشی رزمی 392 اجرا می‌شود، 165 نفر از نیروهای نظامی آمریکا، کانادا، استرالیا و بریتانیا در یک درگیری فضایی واقعی متحد خواهند شد. این نخستین باری است که رزمایشی منظم بر اساس تهدیدی در اروپا، جایی که روسیه یک دشمن بالقوه به نظر می‌رسد، انجام می‌شود.

آمادگی نیروی فضایی آمریکا برای مقابله با حملات احتمالی به ماهواره‌ها ؛ قید قطع کردن استارلینک را بزنید!
آمادگی نیروی فضایی آمریکا برای مقابله با حملات احتمالی به ماهواره‌ها

به گزارش رویترز، در ماه‌های گذشته تنش‌ها در این منطقه بالا بوده به طوری که حتی یک مقام روس در اکتبر گفته بود که ماهواره‌های تجاری آمریکا و متحدانش در صورت دست داشتن در جنگ اوکراین، می‌توانند هدف نیروهای این کشور باشند. روسیه همچنین ماهواره‌ها را در طول درگیری مسدود کرده و در نوامبر 2021، یکی از ماهواره‌های خود را منفجر کرد و یک میدان زباله خطرناک ایجاد کرد.

ژنرال شاون براتون که فرماندهی آموزش و آمادگی فضایی را هدایت می‌کند می‌گوید که تمرین‌های اسپیس فلگ در مقیاس بزرگ که سه بار در سال برگزار می‌شوند برای کمک به آماده‌سازی نیروی فضایی برای مقابله با تهدیدات واقعی است که شاید در میدان نبرد با آن مواجه شوند.  براتون می‌گوید:

اگر چالش جدیدی ما را غافلگیر نکند، ما کارمان را به‌درستی انجام داده و خواهیم داد.

او می‌گوید که یک بازدارندگی قوی در برابر درگیری‌های فضایی همچنین می‌تواند به حفاظت از تجارت و ناوبری که به جی‌پی‌اس و آزادی حرکت متکی است از جمله فرستادن غیرنظامیان به فضا کمک کند. کاپیتان جاناتان انگ، یکی از اعضای اسکادران مهاجمین فضایی، می‌گوید: «حمله سایبری شبیه‌سازی‌شده‌ای که نظامیان با آن مواجه می‌شوند، نمونه‌ای از تهدیدی است که ارتش هنوز به خود ندیده است، اما ازنظر فنی امکان‌پذیر است. هزینه چنین حمله‌ای نیز بسیار کمتر از تهدیدی است که توسط ماهواره دیگری در مدار ایجاد خواهد شد».

کاپیتان لیدل اسکات نیز می‌افزاید که اسکادران‌های مهاجم همچنین سناریوهایی را ایجاد می‌کنند که ماهواره‌های تهاجمی را به چالش می‌کشد و سایر دارایی‌ها را در فضا حفظ می‌کند. این امر به نظامیان کمک می‌کند تا هدایت ماهواره دیگری را برای عملکرد بازدارنده تمرین کنند. او در ادامه می‌افزاید که این گروه همچنین برای نشان دادن آنچه کشورهای دشمن می‌توانند در آینده در مدار قرار دهند، تلاش می‌کند.

در راستای کمک به آموزش برای درگیری‌های بعدی، براتون می‌گوید که مایل است آموزش نیروی فضایی واقع‌بینانه‌تر باشد زیرا شبیه‌سازی‌ها، تکرار کاملی از آنچه این نیرو در یک درگیری خواهد دید نیستند. سرهنگ دوم آلبرت هریس نیز می‌گوید که یک ماهواره آموزشی در مدار به ایجاد واقع‌گرایی بیشتر کمک خواهد کرد.

کاپیتان اریس تامپسون، یکی از شرکت‌کنندگان که به خاطر کارش در طول تمرین تجلیل نیز شد، می‌گوید که رزمایش اسپیس فلگ به نگهبانان این فرصت را خواهد داد تا سطح بعدی سیستم‌های خود را بیاموزند. به‌عنوان‌مثال، برخی از نیروها در رادارهای هشدار موشک در میان بسیاری از مناطق دیگر تخصص دارند. تامپسون می‌گوید که این شبیه‌سازی همچنین نشان خواهد داد که یک درگیری واقعی می‌تواند سلامتی یک سرپرست را به خطر بی اندازد و چگونه آن‌ها باید در درگیری از خود مراقبت کنند.

به گفته ستوان یکم کولین اوهارا، کسی که پس از آموزش تاکتیک‌هایی که اکنون با سیستم رادار هشدار موشکی در ایستگاه نیروی هوایی کیپ کد در کنار سایر افراد استفاده می‌کند، این تمرینات همچنین به شرکت‌کنندگان این فرصت را خواهد داد تا تخصص خود را به اشتراک بگذارند. او معتقد است که افراد به‌عنوان یک گروه، می‌توانند بهتر عمل کنند.

نیروی فضایی آمریکا ضمن انجام کار مستقیم با نیروهایی از کانادا، استرالیا و بریتانیا یاد گرفت که چگونه در محیطی که نمی‌توان برخی از اطلاعات را برای محافظت از امنیت ملی به اشتراک گذاشت، ارتباط برقرار کرد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره آمادگی نیروی فضایی آمریکا برای مقابله با حملات احتمالی به ماهواره‌ها چیست؟ آیا در صورتی که ایران نیز بخواهد به ماهواره‌های تجاری و نظامی مانند استارلینک حمله کند، ممکن است با تهدید نیروی فضایی آمریکا مواجه شود؟ نظرات خود را با ما در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر