;
coinex

محصول جدید BMW مانند یک آفتاب‌پرست تغییر رنگ می‌دهد! [+ویدیو]

نمایشگاه CES 2023 و انقلاب‌های جدیدی که روزبه‌روز در صنعت تکنولوژی به‌وجود می‌آیند بیش از پیش جهان را شگفت‌زده می‌کنند. از این‌رو امروز شاهد رونمایی از محصول جدید BMW بودیم که می‌تواند مثل یک آفتاب‌پرست رنگ عوض کند.

محصول جدید BMW همه را انگشت به دهان گذاشت. ابر شرکت سازنده خودرو هرچه در چنته داشت رو کرد. بدنه این خودروی خاص از جوهر الکترونیکی ساخته شده است و می‌تواند در چشم به‌هم‌زدنی رنگ عوض کند.

بیشتر بخوانید: تبدیل خودرو تسلا به وانت به سبک پراید وانت!

محصول جدید BMW مشهور به خودروی آفاتاب‌پرستی رونمایی شد

بی ام و، خودروساز سرشناس آلمانی، در نمایشگاه CES 2022 خودروی مفهومی جدیدی به نام i Vision Dee به‌نمایش گذاشت که بدنه‌اش با جوهر الکترونیکی پوشانده شده است و می‌تواند تغییر رنگ دهد. این خودروی چهار در سدان به نمایشگر هدآپ جدیدی با تمرکز ویژه بر فناوری واقعیت افزوده مجهز است تا راننده مسیرهای حرکت را ساده‌تر پیدا کند.

محصول جدید BMW مشهور به خودروی آفاتاب‌پرستی رونمایی شد

بر اساس گزارش تک‌کرانچ، رانندگان می‌توانند از طریق نمایشگر هدآپ خودروی بی ام و صرفا اطلاعات مربوط‌به رانندگی را ببیند. همچنین امکان مشاهده‌ی داده‌های سیستم‌های ارتباطی وجود دارد. در صورت تمایل می‌توان لایه‌های مجازی را روی نمایشگر هدآپ مشاهده کرد. با فعال شدن حالت رانندگی خودکار، امکان تاریک کردن تمامی شیشه‌ها ممکن می‌شود تا تجربه‌ای کاملا مجازی در دسترس راننده قرار بگیرد.

محصول جدید BMW مشهور به خودروی آفاتاب‌پرستی رونمایی شد

آنچه بی ام و به‌نمایش گذاشته فعلا خودرویی مفهومی است و تا زمانی که سیستم‌های خودران به بلوغ کافی نرسند، در دسترس مشتریان قرار نمی‌گیرد. بی ام و می‌گوید:

برخی از فناوری‌های به‌نمایش‌گذاشته‌شده برای خودروی BMW i Vision Dee در پلتفرم جدید Neue Klasse که سال ۲۰۲۵ از راه می‌رسد، استفاده خواهند شد. این پلتفرم شامل نمایشگر هدآپی است که از کل شیشه‌ی جلویی استفاده می‌کند.

شرکت Continental AG مدتی پیش نمایشگر هدآپ جدیدی به نام Scenic View HUD به‌نمایش گذاشت که از تمامی عرض شیشه‌ی جلویی خودرو استفاده می‌کند، اما این نمایشگر صرفا بخش پایینی را پوشش می‌دهد. از طرفی، شرکت Harman که روی فناوری خودران کار می‌کند، نمایشگر هدآپ جدیدی معرفی کرده است که در حد و اندازه‌ی نمایشگر بی ام و آینده‌نگرانه نیست، اما روی میدان دید گسترده‌تر تمرکز دارد و با سیستم‌های کمک‌راننده سازگار بوده و از قابلیت شناسایی اشیاء به‌صورت بلادرنگ پشتیبانی می‌کند.

بی ام و پیش‌تر به استفاده از پوشش جوهر الکترونیک روی بدنه‌ی خودروهایش اشاره کرده بود، اما i Vision Dee نخستین خودرویی است که به این ایده جامه‌ی عمل می‌پوشاند. بی ام و می‌گوید روی بدنه‌ی این خودرو از ۲۴۰ ناحیه‌ی مجزا با پوشش جوهر الکترونیک استفاده شده است که می‌توانند ۳۲ رنگ مختلف را به‌نمایش بگذارند.

بی ام و خودروی مفهومی جدیدش را در همکاری با شرکت E Ink توسعه داده است تا نمایشگرهایی خمیده برای سازگاری با بدنه‌ی خودرو بسازد. فعلا مشخص نیست که فناوری جدید بی ام و چه زمانی در خودروهای واقعی استفاده می‌شود. فولکس‌واگن، دیگر بازیگر سرشناس صنعت خودرو نیز فناوری مشابهی به‌نمایش گذاشته است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره محصول جدید BMW چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر