;
coinex

کاهش 40 درصدی حقوق تیم کوک در سال 2023 ؛ فداکاری تیم کوک به خاطر کارمندانش!

خبری جدید در رسانه‌های تکنولوژی با تیتر کاهش 40 درصدی حقوق تیم کوک در سال 2023 منتشر شده است که همه را متعجب کرده است. اما چرا؟

تیم کوک به عنوان رهبر شرکت بزرگ اپل کاری بسیار فداکارانه در حق کارکنانش انجام داده است. بر این اساس خبری منتشر شده مبنی‌بر کاهش 40 درصدی حقوق تیم کوک در سال 2023 که نه به‌منظور افت درآمد است و نه تعیین خسارت! بلکه تیم کوک خود این تصمیم را با هدف افزایش حقوق دیگر کارکنانش انجام داده است. این رهبر خوش‌فکر به نوعی در حق کارکنانش فداکاری کرده است.

بیشتر بخوانید: نگرانی سامسونگ و اپل از بازگشت هواوی به بازار موبایل ؛ هوآوی جت‌وار به اوج برمی‌گردد

کاهش 40 درصدی حقوق تیم کوک در سال 2023

اسناد جدید نشان می‌دهند که بخش بزرگی از دستمزد «تیم کوک»، مدیرعامل اپل در سال 2023 میلادی کاهش خواهد یافت. او در سال 2022 حدود 84 میلیون دلار دستمزد گرفته بود، اما این رقم در سال 2023 با کاهش 40 درصدی به 49 میلیون دلار خواهد رسید. این تغییر چشمگیر به‌خاطر کاهش پاداش سهام برای کوک رخ می‌دهد.

براساس سند جدیدی که برای کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا ارسال شده است، اگرچه مدیرعامل اپل در سال جدید میلادی همچنان 3 میلیون دلار حقوق پایه و 6 میلیون دلار دستمزد تشویقی خواهد داشت، اما پاداش بسیار کمتری در قالب سهام دریافت خواهد کرد.

ظاهراً این کاهش دستمزد به پیشنهاد خود تیم کوک و در پاسخ به واکنش سهام‌داران اپل لحاظ شده است. سال گذشته سهام‌داران اپل با تشویق یک گروه سرمایه‌گذاری بزرگ به نام ISS نسبت به پاداش هنگفت مدیرعامل شرکت رأی منفی دادند. ISS در نامه‌ای به سهام‌داران گفته بود که حقوق کوک 1447 برابر بیشتر از متوسط درآمد دیگر کارمندان اپل است. حالا ظاهراً این تلاش‌ها بالاخره مؤثر واقع شده است.

کاهش 40 درصدی حقوق تیم کوک در سال 2023

بااین‌حال، تیم کوک همچنان ممکن است درآمد بیشتری در سال 2023 داشته باشد؛ چرا که بخشی از ثروت او تحت تأثیر قیمت سهام اپل است. البته با وجود کاهش دستمزد مدیرعامل، تغییری در حقوق دریافتی چهار مدیر ارشد دیگر این شرکت دیده نمی‌شود و آن‌ها مطابق قبل دستمزد و پاداش خود را دریافت خواهند کرد.

گفتنی است که اپل تحت هدایت تیم کوک به اولین شرکتی تبدیل شد که ارزش بازار آن به 3 تریلیون دلار رسید. بااین‌حال ارزش بازار اپل حالا حدود 2.1 تریلیون دلار برآورد می‌شود. قرنطینه کارخانه‌های تأمین‌کنندگان این شرکت در چین، مشکلات زنجیره تأمین و رکود اقتصاد جهانی از‌جمله عوامل تأثیرگذار در کاهش قیمت سهام این شرکت بودند.

تیم کوک درحال‌حاضر با 1.7 میلیارد دلار دارایی در باشگاه میلیاردرهای مجله فوربز قرار دارد. او پیش‌تر وعده داده بود که تمام ثروتش را صرف امور خیریه خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره کاهش 40 درصدی حقوق تیم کوک چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر