;
coinex

گلکسی زد فولد 5 با لولای 360 درجه از راه می‌رسد

سامسونگ از پروتوتایپ جدیدی رونمایی کرده که حاکی از عرضه گلکسی زد فولد 5 با لولای 360 درجه است. اما این طراحی چه تاثیری دارد؟

طرح جدیدی که سامسونگ معرفی کرده البته الزاما به گلکسی زد فولد 5 ارتباط داده نشده اما به نظر بسیاری از کارشناسان در واقع نشان از تغییرات نسل جدید گوشی‌های تاشو سامسونگ دارد.

بیشتر بخوانید: غلبه سامسونگ بر کوالکام ؛ اگزینوس 2200 بهتر از اسنپدراگون 8 نسل 2 است؟

گلکسی زد فولد 5 با لولای 360 درجه عرضه می‌شود

سامسونگ دیسپلی به عنوان یکی از مهمترین و بزرگترین سازندگان نمایشگر گجت‌های هوشمند در سراسر جهان، یکی از زیرشاخه‌های موفق برند کره‌ای است که در جریان نمایشگاه CES 2023 هم از طرح‌های خلاقانه و پیشرفته بسیاری رونمایی کرد. یکی از این طرح‌ها، Flex In & Out نام دارد و به طور ۳۶۰ درجه می‌چرخد. این بدان معنا است که با یک گوشی هوشمند تاشدنی مواجه هستیم که نه فقط به سمت داخل، بلکه به سمت خارج هم تا می‌شود!

نمایشگر جدید سامسونگ از طراحی متفاوتی در بخش لولا برخوردار است که منجر به کاهش قابل توجه برآمدگی نمایشگر در این بخش خواهد شد. به گفته سامسونگ لولای جدید همچنین فشار کمتری به نمایشگر وارد می‌کند.

گلکسی زد فولد 5 با لولای 360 درجه از راه می‌رسد

این اولین بار نیست که سامسونگ دیسپلی چنین نمایشگری معرفی می‌کند. این شرکت در سال 2021 هم در اجلاس IMID کره جنوبی نمایشگری مشابه معرفی کرده بود. البته این نمایشگر در سال 2021 طراحی متفاوتی داشت و در چند ناحیه مشابه حرف S تا می‌شد.

گوشی‌های سری گلکسی زد فولد سامسونگ همچنان از نمایشگری برخوردار هستند که صرفا به سمت داخل تا می‌شود. به احتمال بسیار زیاد، نمایشگر جدید در گوشی گلکسی زد فولد 5 به کار بسته می‌شود. برخی از شایعات مدعی هستند که استفاده از لولایی جدید سبب می‌شود برآمدگی نمایشگر گلکسی زد فولد 5 کمتر از نسل پیشین باشد.

گلکسی زد فولد 5 با لولای 360 درجه از راه می‌رسد

شماری از رقبای گلکسی زد فولد نظیر اوپو فایند ان 2 و نسل سوم موتورلا ریزر در ناحیه لولا برآمدگی کمی دارند و طبیعتا زد فولد جدید می‌تواند رقیب خوبی برای آن‌ها باشد.

همچنین و بنابر گزارش‌های پیشین، سامسونگ از لولایی قطره‌ای‌شکل در گلکسی زد فولد ۵ استفاده خواهد کرد. این یعنی گوشی تاشو پرچم‌دار بعدی غول فناوری کره‌ای می‌تواند کاملا صاف و در حالت تاشو بدون درز باشد. لولای جدید این گوشی باعث خواهد شد نمایشگر داخلی آن در حالت تاشو فرورفتگی کمتری داشته باشد و این دقیقاً همان چیزی است که طرفداران زد فولد در چند سال اخیر بارها به آن اشاره کرده‌اند.

گلکسی زد فولد 5 با لولای 360 درجه از راه می‌رسد
گلکسی زد فولد 4 در بالا و طرح جدید سامسونگ در پایین

بااین‌حال، برخلاف شرکت‌های چینی سازنده‌ی گوشی‌های تاشو سامسونگ سری زد فولد را با گواهی IPX8 عرضه می‌کند؛ بنابراین، گوشی مذکور دربرابر نفوذ آب کمی مقاومت دارد. گلکسی زد فولد ۵ ازنظر طراحی و تجربه نزدیک به دستگاه ایدئالی خواهد بود که طراحی کاملاً صاف تاشو و مقاومت دربرابر آب را ارائه خواهند داد. در این شرایط، مقاوم‌نبودن دربرابر گردوغبار تنها نقص گوشی مذکور خواهد بود.

سامسونگ ۱۲ بهمن امسال در مراسم گلکسی آنپکد از گوشی‌های سری گلکسی S23 پرده‌برداری می‌کند. البته در این مراسم شاهد رونمایی گوشی تاشدنی نخواهیم بود.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص گلکسی زد فولد 5 با لولای 360 درجه چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر