;
coinex

مک مینی 2023 رونمایی شد؛ قیمت و مشخصات فنی

مک مینی 2023 توسط اپل معرفی شد. مک مینی جدید اپل از قدرت فوق‌العاده بالاتری نسبت به نسل قبل برخوردار است.

مک مینی 2023 توسط غول فناوری جهان معرفی شد. نکته جالب در مورد محصول جدید اپل قیمت کمتر آن نسبت به نسل قبل است که در عین‌حال بسیار قدرتمندتر است. مک مینی 2023 اپل از پردازنده‌های M2 و M2 Pro بهره می‌برد که به لطف استفاده از این پردازنده‌های قدرتمند، می‌توان به مک مینی جدید، عنوان بهترین و قدرتمندترین مینی کایوتر در جهان را اعطا کرد.

بیشتر بخوانید: مک بوک پرو 2023 در مدل‌های 14 و 16 اینچی رونمایی شد

مک مینی 2023 رونمایی شد

اپل رسماً از مدل ۲۰۲۳ لپ تاپ‌های مک بوک پرو خودش در دو نسخه ۱۴ و ۱۶ اینچی رونمایی کرد که برای اولین بار از پردازنده‌های M2 Pro و M2 Max قدرت می‌گرفتند. اما در کنار این دو، از مدل ۲۰۲۳ مک مینی خودش نیز برای علاقه‌مندان به مینی کامپیوترها رونمایی کرد.

این مینی کامپیوتر از چیپست M2 قدرت می‌گیرد که زیر قاب مک بوک ایر و مک بوک پرو مدل ۲۰۲۲ نیز حضور دارد. مک مینی جدید اپل توانمندتر از نسل قبلی ولی با قیمت پایین‌تری عرضه خواهد شد. و اگر به یک کامپیوتر قدرتمندتر احتیاج دارید، مک مینی با چیپست M2 Pro توانمند تر از هر مینی کامپیوتری است که در بازار وجود دارد.

مک مینی جدید با چیپست M2 جایگزین نسل قبلی خواهد شد که با چیپست M1 و به‌عنوان یکی از سه محصول نخست اپل با تراشه‌های ساخت خود این کمپانی در سال ۲۰۲۰ عرضه شده بود. ارزان‌ترین مدل Mac mini جدید ۵۹۹ دلار است. البته یک مدل بالارده‌تر با چیپست M2 Pro نیز وجود دارد که جایگزین نسخه اینتلی می‌شود. اپل می‌گوید:

این نسل جدید پردازنده مرکزی و پردازشگر گرافیکی سریع‌تر، پهنای باند حافظه بیشتر و موتور رسانه‌ای قدرتمندتری را به Mac mini میاورد که عملکرد و بهره‌وری انرژی فوق‌العاده‌ای دارد.

مک مینی 2023 رونمایی شد

اما از نظر ظاهری این محصول هیچ تغییری نکرده است. در واقع مدل ۲۰۲۳ مک مینی کاملاً شبیه به مک مینی ۲۰۱۰ است که شامل بدنه آلومینیومی و یک قطعه سفید از جنس پلی‌کربنات در قسمت بالایی خود می‌شود. هرچند که اپل استفاده بهتری از فضای داخلی این مینی کامپیوتر کرده تا تراشه قدرتمندتر و پورت‌های بیشتری را در اختیار کاربران بگذارد. این مدل جدید همچنین به سیستم تهویه پیشرفته‌ای مجهز شده تا عملکرد بدون ایرادی را در دراز مدت ارائه کند.

مک مینی M2 به یک کانکتور برق استاندارد، پورت گیگابیت اترنت، دو پورت USB-C تاندربولت ۴، یک پورت HDMI، دو پورت USB 3.1 Gen 2 و یک جک هدفون مجهز است. مدل M2 Pro هم همین پورت‌ها به‌علاوه دو پورت اضافه‌تر تاندربولت ۴ را ارائه می‌کند. اپل می‌گوید این مک مینی جدید ۵ برابر سریع‌تر از محبوب‌ترین کامپیوترهای دسکتاپی بازار با پردازنده Core i5 اینتل و پردازشگر گرافیکی یکپارچه داخلی و همینطور ویندوز ۱۱ است.

اپل ادعا می‌کند مک مینی با M2 Pro در مقایسه با آی مک ۲۷ اینچی Core i7 اینتل و کارت گرافیک Radeon Pro 5500 XT:

  • ۵۰ درصد در عملکرد فنی و فیلترگذاری با Adobe Photoshop سریع‌تر است.
  • ۵.۵ برابر در پانورامیک مرج با برنامه Adobe Lightroom Classic سریع‌تر است.
  • ۴.۴ برابر در ردیابی اشیاء با برنامه Final Cut Pro سریع‌تر است.

اپل نسخه M2 مینی کامپیوتر جدید خودش را با قیمت ۵۹۹ دلاری عرضه خواهد کرد که ۱۰۰ دلار نسبت به نسل قبلی ارزان قیمت‌تر است. همچنین نسخه M2 Pro نیز با قیمت ۱،۲۹۹ دلاری ارائه می‌شود که ۲۰۰ دلار ارزان قیمت‌تر از گذشته شده است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره مک مینی 2023 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر