;
coinex

طرح جنرال موتورز برای تبدیل شیشه جلوی خودروها به نمایشگر هوشمند!

انقلابی دیگر در صنعت خودروسازی؛ تبدیل شیشه جلوی خودروها به نمایشگر هوشمند احتمالاً توسط جنرال‌موتورز ممکن خواهد شد.

جنرال موتورز از طرح‌های آینده‌نگرانه خود در صنعت خودروسازی رونمایی کرد. جدیدترین طرح این شرکت، تبدیل شیشه جلوی خودروها به نمایشگر هوشمند است که در‌صورت ساخت آن، انقلابی جدید درنوع خود محسوب می‌شود. در طرح منتشر شده از جنرال موتورز، شیشه جلوی خودرو با فناوری واقعیت‌افزوده و ویژگی مات‌شوندگی خودکار عجین شده است.

بیشتر بخوانید: تولید انبوه خودرو خورشیدی لایت یر زیرو (Lightyear Zero) آغاز شد

تبدیل شیشه جلوی خودروها به نمایشگر هوشمند

شرکت جنرال موتورز اخیراً پتنت جالبی را برای شیشه جلوی خودروها ثبت کرده است. این پتنت شیشه جلو را با فناوری واقعیت افزوده و قابلیت مات‌شوندگی خودکار نشان می‌دهد. خودروساز آمریکایی می‌گوید:

در صورت ورود این فناوری به مدل‌های تولیدی، اطلاعات مهم به‌شکلی جذاب و بهینه‌تر روی شیشه جلو نمایش داده خواهند شد؛ امری که تجربه رانندگی را وارد فاز تازه‌ای خواهد کرد.

براساس اسناد مربوطه، در اختراع نوین جنرال موتورز سنسورها و دوربین‌های متعدد، زاویه نگاه راننده را تشخیص می‌دهند. در گام بعدی، اطلاعات لازم متناسب با این زاویه روی شیشه جلو منعکس می‌شوند. جنرال موتورز می‌گوید: «این تکنولوژی داده‌هایی از قبیل سرعت، وضعیت سیستم مسیریاب و تماس‌های دریافتی را همواره در جلوی چشمان راننده نمایش می‌دهد.» به‌همین خاطر در حین رانندگی، راننده از برداشتن نگاه خود از مسیر مقابل بی‌نیاز می‌شود که آن هم تأثیر مستقیمی بر افزایش ایمنی دارد.

تبدیل شیشه جلوی خودروها به نمایشگر هوشمند

نگاهی دقیق‌تر به اسناد این پتنت نشان می‌دهد که شیشه جلوی ابداعی جنرال موتورز می‌تواند با سیستم‌های پیشرفته کمک راننده مثل اخطار خروج از بین خطوط و هشدار پیشگیری از برخورد نیز همکاری کند. از این تکنولوژی می‌توان برای سرگرمی سرنشینان و کارهایی مثل پخش فیلم یا انجام بازی روی شیشه جلو هم استفاده کرد.

تبدیل شیشه جلوی خودروها به نمایشگر هوشمند

همان‌گونه که در ابتدا اشاره کردیم، شیشه جلوی ابداعی جنرال موتورز به قابلیت مات‌شوندگی خودکار مجهز است. این ویژگی به‌وسیله سنسورهای حساس به نور، میزان روشنایی اطلاعات موجود روی شیشه را تنظیم می‌کند تا تمرکز و دید راننده همیشه در بهترین حالت باشد.

تبدیل شیشه جلوی خودروها به نمایشگر هوشمند

پتنت جنرال موتورز همسو با تلاش‌های سایر خودروسازان است. شاید بدانید چند خودروساز مطرح دیگر به‌دنبال بهره‌برداری حداکثری از پتانسیل‌های تکنولوژی واقعیت افزوده در محصولات خود هستند. از جمله این شرکت‌ها می‌توان به مرسدس بنز و پورشه اشاره کرد.

ثبت این اختراع جدید گویای آن است که جنرال موتورز می‌خواهد به نوآوری و استفاده از آخرین تکنولوژی‌ها در محصولات خود ادامه دهد. البته هنوز مشخص نیست که آیا این اختراع جالب به مدل‌های تولیدی راه خواهد یافت یا خیر.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره تبدیل شیشه جلوی خودروها به نمایشگر چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر