;
coinex

احتمال ممنوعیت واردات سری گلکسی S23 ؛ آیا رجیستری گلکسی اس 23 در ایران غیرممکن است؟

احتمال ممنوعیت واردات سری گلکسی S23 وجود دارد و شاید ماجرای واردات و رجیستری گلکسی اس 23 در ایران شبیه آیفون 14 شود!

بنابر آخرین شنیده‌ها، احتمال ممنوعیت واردات سری گلکسی S23 به کشور تا حد زیادی وجود دارد و شاید خانواده گلکسی اس 23 نیز به سرنوشت آیفون 14 اپل دچار شود و به بازار ایران نرسد.

فارغ از این، مسئله دیگر احتمال واردات مسافری گلکسی S23 است که در این شرایط باید دید آیا ماجرای رجیستری گلکسی S23 هم مانند رجیستری آیفون 14 دردسرساز می‌شود.

بیشتر بخوانید: تکلیف رجیستری آیفون 14 چه زمانی مشخص می‌شود؟ [بروزرسانی با جدیدترین اطلاعات]

احتمال ممنوعیت واردات سری گلکسی S23 شدت گرفت

در حالی که واردات رسمی آیفون ۱۴ همچنان ممنوع است و وضعیت رجیستری واردات محدود مسافری هم مشخص نیست، یک شایعه جدید در فضای مجازی دست به دست می شود که اگر صحت داشته باشد باید گفت وارد دوره پایان گوشی های پرچمدار در ایران می‌شویم. تیرهای جسته‌وگریخته‌ای در فضای مجازی با این محتوا وجود دارد که گلکسی S23 سامسونگ در ایران رجیستر نمی شود. اما آیا این صحبت‌ها صحت دارند؟

داستان ممنوعیت واردات آیفون‌های نسل جدید خود یک پاردوکس عجیب در تصمیم‌گیری مقامات بالادستی است. صحبت از ارزبری بالای واردات آیفون نسبت به ارز تخصیص داده شده کلی برای این بازار می‌شود. این دلیل را به صورت غیررسمی برای عدم رجیستری آیفون ۱۴ را ارائه می‌کنند.

این در حالی است که مثلا آیفون ۱۳ پرو مکس با بالاترین حافظه داخلی ممکن در حال واردات است و مشکلی از این بابت ندارد. اگر از نظر ارزبری بخواهیم حساب کنیم، مشخصا هیچ منطقی اینجا وجود ندارد چون تفاوت قیمت خاصی بین سری آیفون ۱۳ و آیفون ۱۴ وجود ندارد. اگر هم وجود داشته باشد در برخی مدل‌ها نهایتا تا ۱۰۰ دلار است.

احتمال ممنوعیت واردات سری گلکسی S23 شدت گرفت

یکی از احتمالات دیگر پشت پرده عدم واردات رسمی iPhone 14 را برخی به ارتباط ماهواره‌ای مرتبط می‌دانند. خب باید گفت که این سرویس در حال حاضر در ایران در دسترس نیست. همچنین اگر دستگاه رجیستر نشود باز هم این قابلیت کار می‌کند، چون دقیقا برای جایی طراحی شده که ارتباط مخابراتی نباشد. از طرف دیگر اساس کار آن اطلاع رسانی به مراکز امدادی است، پس در کل اگر مسئولان، آگاه باشند؛ نگرانی از این بابت نباید باشد.

در همین حین پرچمدارهای تاشو بسیار گران‌تر سامسونگ مانند گلکسی زد فولد ۴ یا گلکسی اس ۲۲ اولترا به راحتی وارد می‌شوند. البته حجم واردات محصولات پرچمدار سامسونگ و اپل به ایران قابل مقایسه نیست. چون سامسونگ بخش زیادی از فروشش را گوشی‌های اقتصادی‌تر تشکیل می‌دهد اما اپل هر چه دارد تقریبا پرچمدار است. شاید ادامه‌دار بودن واردات پرچمدارهای گران برند کره‌ای را بتوان به این دلیل دانست.

بیشتر بخوانید: معامله آیفون‌های فیک غیرقانونی و رجیستری آن‌ها جعلی است ؛ گول نخورید!

آینده رجیستری گوشی های گلکسی اس 23 سامسونگ چه می‌شود؟

تاکنون هیچ اطهار نظر رسمی درباره این شایعات نشده است. در حقیقت هیچ چیز درباره رجیستر نشدن گلکسی اس ۲۳ در ایران از سوی منابع رسمی و حتی نیمه‌رسمی منتشر نشده و صرفا چند شایعه را شاهد هستیم.

اگر همه چیز طبق روال هر سال پیش برود، با توجه به حجم کمتر واردات پرچمدارهای سامسونگ و دیگر برندهای اندرویدی، شاید محدودیتی برای تامین ارز و واردات آن‌ها نباشد.

با این حال اگر قرار باشد قانون عدم واردات موبایل بالای ۶۰۰ یورویی بخواهد سفت و سخت برقرار باشد، فطعا این خانواده که بین ۸۰۰ تا ۱۲۰۰ دلار (در قیمت مدل های پایه) قیمت دارد باید وارد نشده و رجیستر هم نشود.

احتمال ممنوعیت واردات سری گلکسی S23 شدت گرفت
احتمال ممنوعیت واردات سری گلکسی S23

مهدی عبقری، دبیر انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی، در پاسخ به این سوال که آیا گوشی‌های جدید به ایران وارد می‌شود گفت:

هر کالایی که قرار است به کشور وارد شود باید مجوزهای واردات را بگیرد. برای سری گلکسی S23 هنوز مجوز واردات صادر نشده اما فکر می‌کنم تا امروز و فردا صادر شود، مشکلی نیست.

یکی از شرکت‌های واردکننده محصولات سامسونگ به ایران نیز اعلام کرده است که گوشی‌های جدید این شرکت کره‌ای نه برای واردات و نه برای رجیستری مشکلی نخواهند داشت. به این ترتیب، به نظر می‌رسد به زودی مجوز واردات این گوشی‌ها صادر خواهد شد و پس از آن، این محصولات به کشور وارد می‌شود و فعال هم خواهند شد.

با توجه به این که گوشی‌های جدید شرکت سامسونگ احتمالا بدون مشکل به ایران وارد خواهند شد و قابل استفاده نیز خواهند بود، به نظر می‌رسد مشکل واردات و فعال‌سازی صرفا برای گوشی‌های جدید آیفون وجود دارد.

تا امروز دلایل مختلفی برای عدم واردات و رجیستری آیفون ۱۴ اعلام شده است؛ در ابتدا مساله تامین ارز برای گوشی‌های بیشتر از ۶۰۰ دلار به‌عنوان مشکل اصلی واردات گوشی‌های اپل اعلام شده بود که اگر گوشی‌های جدید سامسونگ در همین بازه قیمتی به کشور وارد شوند دیگر نمی‌توان مشکل تامین و تخصیص ارز را مانع واردات دانست.

احتمال ممنوعیت واردات سری گلکسی S23 شدت گرفت

به نظر می‌رسد در صورت ورود گوشی‌های جدید سامسونگ به کشور همچنان منع واردات محصولات آمریکایی به کشور اصلی‌ترین مانع بر سر راه ورود سری جدید گوشی‌های شرکت اپل باشد. البته از زمان عرضه آیفون ۱۴ و از همان روزهایی که اولین زمزمه‌ها درباره عدم واردات این گوشی‌ها به کشور شنیده می‌شد، امکان اتصال ماهواره‌ای این دستگاه‌ها یکی دیگر از دلایل وارد و رجیستر نشدن آن‌ها عنوان شده بود. گوشی‌های خانواده Galaxy S23 سامسونگ از اتصال ماهواره‌ای برای ارسال پیامک‌های اضطراری پشتیبانی نمی‌کنند.

حالا اگر همان‌طور که انجمن واردکنندگان موبایل و شرکت‌های واردکننده محصولات سامسونگ می‌گویند گوشی‌های گلکسی S23، گلکسی S23 پلاس و گلکسی S23 اولترا مجوز واردات بگیرند و رجیستر هم بشوند دیگر شکی نیست که مساله واردات آخرین سری گوشی‌های آیفون نه اقتصادی بلکه در راستای مخالفت با ورود گوشی‌های این برند آمریکایی است.

بیشتر بخوانید: 

دیدگاه شما درباره احتمال ممنوعیت واردات سری گلکسی S23 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر