;
coinex

رویت یک شی ناشناس در آسمان چین ؛ پاتک آمریکا به چشم‌بادامی‌ها؟

رویت یک شی ناشناس در آسمان چین خبرساز شد. از هفته گذشته تا به الان 4 شی پرنده در کشورهای آمریکا، کانادا و حالا چین رویت شده است. عموم این پرندگان ناشناس اما سرنگون شده‌اند.

پس از رؤیت بالن‌های چینی در آسمان آمریکا، کانادا و آلاسکا، حالا رویت یک شی ناشناس در آسمان چین خبرسار شده است. از یک هفته پیش تا الان این چهارمین‌بار است که اشیا پرنده ناشناس در آسمان کشورهای جهان پدیدار می‌شود. روز گذشته در خبری عنوان کردیم که یک شی ناشناس در آسمان کانادا مورد حمله جنگنده F-22 قرار گرفت و سرنگون شد. درست یک روز پس از آن، شی پرنده ناشناسی در آسمان چین پدیدار شده است.

بیشتر بخوانید: انهدام بالن جاسوسی چین در آسمان آمریکا [+ویدیو]

رویت یک شی ناشناس در آسمان چین خبرساز شد

حضور بالون های جاسوسی چینی در آسمان آمریکا، به تیتر اول رسانه‌های جهان در هفته گذشته تبدیل شده بود. از هفته گذشته تا به امروز، با چهار شی ناشناس پرنده در آمریکا، آمریکا لاتین و کانادا و آلاسکا طرف بودیم که هر چهار مورد به صورت رسمی و غیر رسمی، به کشور چین منسوب می‌شدند و اکنون تمام آن‌ها به لطف F22 رپتور سرنگون شده‌اند. حالا درست یک روز پس از اینکه جنگنده‌های اف ۲۲ آمریکا، شی ناشناس پرنده‌ای را در آمریکا و سپس همزادش را در آلاسکا ساقط کردند، سر و کله‌ی یک هواگرد مرموز و عجیب در آسمان چین پیدا شده است!

همه ما می‌دانیم که دولت چین در حالت عادی هم به سانسور و محرمانه نگه داشتن اطلاعات معروف است؛ چه برسد به زمانی که بحث امنیت ملی و حضور یک شی ناشناس پرنده در میان باشد! اما به هر حال قصد داریم تا در ادامه کار، به هرآنچه که از این شی ناشناس پرنده در آسمان چین می‌دانیم بپردازیم.

رویت یک شی ناشناس در آسمان چین خبرساز شد
دریای زرد چین و منطقه‌ای که هواگرد مرموز در آن دیده شده است

به نقل از رسانه گلوبال تایمز و رسانه‌های دولتی چین، نیروی دریایی این کشور طی ساعات گذشته با یک هواگرد مرموز در اطراف دریای زرد و شهر ریژائو در منطقه استان شاندونگ روبرو شده است. شهر ریژائو یکی از بندرگاه‌های دریای زرد به حساب می‌آید که تقریبا بین شانگهای، پکن و شرق کره جنوبی قرار دارد.

رویت یک شی ناشناس در آسمان چین خبرساز شد
نمایی از بندرگاه شهر ریژائو در استان شاندونگ

اما برخلاف بالون جاسوسی چین که تمام پرواز‌های کارولینای جنوبی را لغو کرده بود، برنامه فلایت رادار چنین چیزی را در آسمان استان شاندونگ چین نشان نمی‌دهد و همین موضوع، صحت این داستان را کمی پیچیده می‌کند.

رویت یک شی ناشناس در آسمان چین خبرساز شد
وضعیت پروازهای فعال در منطقه استان شاندونگ چین

در حال حاضر هیچ اطلاعات بیشتری از شکل ظاهری یا تجهیزات شی ناشناس پرنده‌ای که در آسمان دریای زرد چین قرار دارند، منتشر نشده است اما اگر این هواگرد هم شبیه به بالون‌های مرموز چینی باشد، می‌توان انتظار داشت ارتفاع پروازی آن در بازه ۱۸ تا ۲۲ کیلومتر از سطح زمین قرار دارد.

سوال مهم اینجاست که پس از مشاهده و رهگیری شی ناشناس پرنده در آسمان چین، عملیات خنثی سازی هم در جریان است یا خیر؟ در حال حاضر که مشغول نوشتن این مطلب هستیم، ساعت محلی استان شاندونگ چین به وقت ۴ صبح است و هوا کاملا تاریک به نظر می‌رسد. همچنین گفته می‌شود که شی ناشناس پرنده فعلا بر فراز مناطق مسکونی قرار دارد و طی ساعات آینده به خط ساحلی می‌رسد و سپس عملیات خنثی سازی و شلیک به آن انجام می‌شود.

رویت یک شی ناشناس در آسمان چین خبرساز شد
جنگنده J20 چین، شکارچی احتمالی برای جسم پرنده در چین.

از آن جایی که جنگنده‌های اف ۲۲ نیروی هوایی آمریکا، بالون‌های مرموز چینی در آلاسکا و آمریکا را سرنگون کرده‌اند، انتظار داریم که نمونه چینی آن‌ها یعنی جنگنده چنگدو جی ۲۰ برای خنثی سازی این هواگردهای ناشناس به پرواز دربیاید؛ البته اف ۲۲ کجا و جی ۲۰ کجا!

همچنین با توجه به اینکه اکثر این هواگردهای مرموز، فاقد پیشرانه هستند، پس رد حرارتی هم از خود به جای نمی‌گذارند و موشک‌های مجهز به سیکر (جستجوگر) حرارتی و گرمایی هم نمی‌توانند آن‌ها را سرنگون کنند. موشک‌ های ایم ۹ سایدوایندر که به سنسورهای فروسرخ و سیکرهای اپتیکی مجهز هستند، بالون‌های چینی را در آسمان آمریکا و کانادا سرنگون کردند.

رویت یک شی ناشناس در آسمان چین خبرساز شد
موشک هوا به هوای PL5 چین مجهز به سیکر فروسرخ

حالا اگر با همین فرمان جلو برویم، باید موشک‌های هوا به هوای پی ال 5 چین (PL5) به میدان بیایند تا شی ناشناس پرنده‌ای که بر فراز آسمان دریای زرد پرسه می‌زند را شکار کنند. اما تا لحظه‌ای که در حال نگارش این مطلب هستیم، فعلا هیچ برنامه‌ای جهت تقابل یا سرنگونی این جسم منتشر نشده است و به کل حتی نمی‌دانیم که با چه چیزی طرف هستیم!

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درخصوص رویت یک شی ناشناس در آسمان چین چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (2 نظر)

    میترسم این اجسام ناشناس متعلق به فرازمینیها باشد و اونها هم فکر کنند زمینیها به اونها اعلام جنگ کرده اند و با یک سلاح فضایی من رو هدف بگیرند 😁 چرا میخندی؟ آدم بدشانس ندیدی؟

    پاسخ

    آیا ممکن آدم فضایی ها یک روزی بهمون حمله کنند باید کل کشور ها بهشون حمله کنن اونا دوست دشمن نمیشناسن

    پاسخ