;
coinex

مشخصات زوتی T300 پارس خودرو فاش شد [+تصاویر و قیمت]

مشخصات زوتی T300 به‌عنوان اولین محصول وارداتی شرکت پارس خودرو فاش شد. در ادامه می‌توانید از قیمت و مشخصات فنی این خودرو اطلاعاتی بدست آورید.

مشخصات زوتی T300 در حاشیه مراسم اخیر شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (ISQI) فاش شد. این خودرو به‌عنوان نخستین خودرو وارداتی شرکت پارس خودرو از مشخصات و قیمتی مناسب برخوردار است. این محصول که یک کراس‌اور چینی به‌حساب می‌آید، قرار است به‌زودی مانند بسیاری از خودروهای وارداتی دیگر، در بورس‌کالا عرضه شود.

بیشتر بخوانید: تولید خودرو در 10 ماه نخست 1401 مرز 1 میلیون را رد کرد

مشخصات زوتی T300 لو رفت

در حاشیه مراسم اخیر شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (ISQI)، خبرنگار اسب بخار تصاویری از زوتی T300 پارس خودرو تهیه کرد. این کراس اوور چینی اولین محصول وارداتی پارس خودرو در دوره جدید است و گفته می‌شود که به‌زودی در بورس کالا به فروش می‌رسد. بر اساس این تصاویر، زوتی T300 پارس خودرو برای تست‌های فنی حاضر شده و به‌زودی با پلاک گذر موقت وارد جاده‌های کشور می‌شود.

گفته می‌شود که سفارش گذاری اولین محموله زوتی T300 توسط پارس خودرو انجام شده است و در حال حاضر نمونه‌های اولیه این کراس اوور چینی مراحل تست‌های تطبیقی را در ایران پشت سر می‌گذارند.

با توجه به برنامه‌های وزارت صمت و گروه خودروسازی سایپا، احتمال آن زیاد است که این خودروی چینی در بهار ۱۴۰۲ به صورت رسمی وارد جاده‌های کشور شود. بدیهی است که پارس خودرو به دنبال مونتاژ زوتی T300 هم خواهد رفت و شاید در آینده نزدیک، این خودرو را به عنوان یک محصول CKD (مونتاژ با قطعات منفصله و عمق داخلی سازی متوسط) به ایران بیاورد.

مشخصات زوتی T300 لو رفت

مشخصات فنی و امکانات رفاهی زوتی T300

زوتی T300 با پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژر توسط پارس خودرو سفارش گذاری شده است. این پیشرانه ۱۴۴ اسب بخار قدرت را با گشتاور ۲۰۰ تا ۲۱۵ نیوتن متر تولید می‌کند. جعبه دنده اتوماتیک این کراس اوور چینی از نوع CVT است که توان را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. این جعبه دنده قابلیت تعویض دنده مصنوعی ۶ سرعته را به همراه حالت برفی و اسپرت دارد. ابعاد و اندازه‌های زوتی T300 نشان می‌دهد که این خودرو در جایگاه کراس اوورهای کوچک قرار می‌گیرد. فاصله محوری ۲۶۱۰ میلی‌متر T300 این خودرو را در محدوده ابعادی بایک X35 قرار می‌دهد.

زوتی T300 پارس خودرو برای کاهش هزینه‌ها قرار است تا با نسخه‌های کم آپشن به بازار ایران بیاید. در نمونه‌های اولیه این کراس اوور چینی هم می‌بینیم که امکانات پایه‌ای مانند سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، سامانه کنترل حرکت در سراشیبی، نمایشگر لمسی، دوربین و سنسور پارک عقب، استارت دکمه‌ای، دو کیسه هوا، تریم داخلی چرم مصنوعی، تهویه الکتریکی، کروز کنترل، سنسور پایش باد تایرها، ترمز پارک برقی، اتوهلد، فرمان کمکی برقی و… وجود دارد و خبری از جلو آمپر دیجیتال، کیسه هوای جانبی، سانروف، سقف پانوراما و… در این سری از T300 ها نیست.

قیمت کراس‌اور چینی زوتی T300

زوتی تی ۳۰۰ در بازار جهانی با توجه به نوع پیشرانه (تنفس طبیعی یا توربوشارژر)، جعبه دنده و سطح امکانات قیمتی حدود ۸ هزار و ۲۰۰ یورو تا ۱۱ هزار و ۷۴۰ یورو را دارد. برای همین می‌توان پیش بینی کرد که پارس خودرو نمونه ای از T300 را با قیمتی کمتر از ۱۰ هزار دلار به ایران بیاورد تا بتواند از تعرفه واردات حداقلی برای آن استفاده کند. پیش بینی می‌شود که زوتی T300 پارس خودرو قیمت پایه کمتر از ۷۰۰ میلیون تومان را در بورس کالا داشته باشد.

جدول مشخصات فنی خودرو زوتی T300

مشخصات زوتی T300 لو رفت

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص مشخصات زوتی T300 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر