;
coinex

جدیدترین رندرهای آیفون 15 پرو منتشر شد

جدیدترین رندرهای آیفون 15 پرو اطلاعاتی جالب از این پرچمدار اپل را به نمایش گذاشته است. در ادامه می‌توانید تصاویر این گوشی خاص را ببینید.

رندرهای آیفون 15 پرو توسط وب‌سایت معتبر 9to5Mac فاش شد. این رندرها دقیق‌ترین و واضح‌ترین رندرهای فاش شده از نسل بعد پرچمدار اپل است که در شهریورماه سال 1402 رونمایی خواهد شد. از عمده تفاوت‌های بین آیفون 14 پرو و آیفون 15 پرو که در این تصاویر دیده می‌شود می‌توان ‌به لبه‌های خمیده، نمایشگر با حاشیه‌های کمتر و پورت USB-C اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اپل در آیفون 15 از یک نسخه اختصاصی پورت USB-C با قابلیت‌های ویژه استفاده می‌کند

دقیق‌ترین رندرهای آیفون 15 پرو منتشر شد

وب‌سایت 9to5Mac رندرهایی اختصاصی از گوشی آیفون ۱۵ پرو اپل که اواخر شهریور ۱۴۰۲ رونمایی می‌شود، فاش کرده است. این رندرها بر اساس مدل CAD پرچمدار جدید اپل ساخته شده‌اند و تغییراتی قابل‌توجه در طراحی و قابلیت‌های آیفون را نمایش می‌دهند.

اپل پیش از رونمایی رسمی آیفون، فایل CAD گوشی‌ جدیدش را در دسترس کارخانه‌های آسیایی قرار می‌دهد تا تولید قاب و لوازم جانبی را شروع کنند. به‌لطف این سیاست، به محض عرضه‌ی آیفون‌های جدید، قاب‌ها و لوازم جانبی سازگار نیز در دسترس قرار می‌گیرند. 9to5Mac می‌گوید مدل CAD آیفون ۱۵ پرو را از طریق یکی از تولیدکنندگان قاب در چین تهیه کرده است.

در سال‌های اخیر رندرهای مبتنی‌بر فایل‌های CAD آیفون همواره دقت بسیار بالایی داشته‌اند و طراحی و ابعاد گوشی جدید اپل را به درستی نمایش داده‌اند. به همین دلیل احتمالا رندرهای فاش‌شده توسط 9to5Mac بسیار دقیق‌اند.

دقیق‌ترین رندرهای آیفون 15 پرو منتشر شد

اولین تغییر مهم، مهاجرت از درگاه لایتنینگ به درگاه USB-C است. یکی از مدیران عالی‌رتبه‌ی اپل سال گذشته در مصاحبه با روزنامه‌ی وال‌استریت ژورنال تأیید کرده بود که اپل به دلیل قوانین جدید اروپا مجبور است USB-C را به آیفون اضافه کند. اپل در محصولاتی مثل آیپد و مک سراغ USB-C رفته است اما آیفون همچنان از درگاه اختصاصی و منسوخ لایتنینگ استفاده می‌کند.

دقیق‌ترین رندرهای آیفون 15 پرو منتشر شد

تغییر مهم دیگر، انحنای لبه‌های گوشی است. این انحنا نه‌تنها روی شیشه بلکه روی فریم فلزی نیز دیده می‌شود. در نزدیکی لبه‌ی گوشی، شیشه خمیدگی اندکی پیدا می‌کند تا بدنه‌ی دستگاه یکپارچه‌تر به نظر برسد. فریم آیفون ۱۵ پرو درمقایسه‌با نسل قبل خمیده‌تر به نظر می‌رسد و در نگاه اول ما را یاد زبان طراحی مک بوک‌های نسل جدید می‌اندازد. این طراحی باعث می‌شود نگه‌داشتن آیفون در دست، راحت‌تر باشد.

دقیق‌ترین رندرهای آیفون 15 پرو منتشر شد

ضخامت جزیره‌ی دوربین در پنل پشتی افزایش یافته است. این تغییر احتمالا نتیجه‌ی استفاده از حسگر یا لنز جدید است. چینش دوربین‌ها نسبت‌به آیفون ۱۴ پرو تغییر نکرده و همچنان شاهد سه دوربین به‌همراه اسکنر لایدار (LiDAR) هستیم. ظاهرا لنز دوربین‌های پشتی آیفون ۱۵ پرو کمی ضخیم‌تر از آیفون ۱۴ پرو است.

در لبه‌ی کناری گوشی می‌توانیم تغییراتی در دکمه‌های کنترل شدت صدا و دکمه‌ی میوت را ببینیم. دکمه‌های شدت صدا فیزیکی نیستند و همچون دکمه‌ی خازنی به نظر می‌رسند. پیش‌تر در شایعه‌ها به این تغییر اشاره شده بود. همچنین به نظر می‌رسد که اپل دکمه‌ی میوت را بازطراحی کرده است و این دکمه ابعاد کوچک‌تر و ظاهر گردتر دارد.

دقیق‌ترین رندرهای آیفون 15 پرو منتشر شد

به‌نظر می‌رسد آیفون ۱۵ پرو حاشیه‌های باریک‌تری در اطراف نمایشگرش دارد و از بدنه‌ای با ضخامت کمتر استفاده می‌کند. احتمالا این گوشی همچون آیفون ۱۴ پرو نمایشگر ۶٫۱ اینچ خواهد داشت. ابعاد حفره‌ی کپسولی (داینامیک آیلند) بالای نمایشگر تغییری نکرده است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره رندرهای آیفون 15 پرو چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر