;
coinex

بهترین فیلم های کره ای 2023 ؛ معرفی 11 عنوان برتر

سینمای کره در چند سال اخیر توانسته توجه مخاطبان بیشتری را جلب کند. اگر شما هم به سبک سینمای کره علاقه دارید، پیشنهاد می‌کنیم بهترین فیلم های کره ای 2023 را از دست ندهید.

امسال فیلم‌های کره‌ای متنوعی اکران می‌شوند و شما با هر سلیقه‌ای، می‌توانید فیلم جذابی را از فهرست بهترین فیلم های کره ای جدید پیدا کنید.

انگل و قطار بوسان از جمله فیلم‌های کره‌ای جذابی بودند که مورد استقبال مخاطبان جهانی قرار گرفتند. دختر قرن بیستم (20th Century Girl) و تصمیم جدایی (Decision To Leave) هم دو عنوان برتر سال 2022 بودند. قطعا امسال هم شاهد فیلم‌های جذابی خواهیم بود که تماشای آنها می‌تواند اوقات خوشی را برای ما رقم بزند. همچنین می‌توانید عنوان مورد نظر را در لیست بهترین فیلم های 2023 پیدا کنید.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های کره ای

بهترین فیلم های کره ای کمدی

بهترین فیلم های کره ای 2023

تقریباً همه افراد قبول دارند که نه‌تنها فیلم‌های درام و موزیک‌های فوق‌العاده کره‌ای، بلکه سایر فیلم‌های این کشور نیز بسیار دوست داشتنی هستند.

فیلم‌های کره‌ای تصویر فوق‌العاده‌ای از فیلمسازی جذاب را به نمایش می‌گذارند و به‌خوبی توانستند دنیای سینما را تحت تاثیر قرار دهند. افراد بسیار زیادی به فیلم‌های کره‌ای علاقه دارند و امسال هم به دنبال جدیدترین فیلم های کره ای در سال 2023 هستند. در اینجا برخی از بهترین فیلم های کره ای در سال 2023 را به شما معرفی می‌کنیم که تماشای آن‌ها می‌تواند تجربه جدیدی را برای شما رقم بزند. البته اگر اهل تماشای سریال هستید، تماشای بهترین سریال های کره ای 2023 نیز خالی از لطف نیست. جذابیت سریال‌های کره‌ای باعث شده که نام برخی از آنها در لیست بهترین سریال های 2023 و بهترین سریال های عاشقانه 2023 نیز دیده شود.

اگر به سینمای هالیوود علاقه دارید، احتمالا می‌توانید فیلم جذابی را در لیست بهترین فیلم های 2023، بهترین فیلم های کمدی 2023، بهترین فیلم های اکشن 2023، بهترین فیلم های DC در سال 2023 و ترسناک ترین فیلم های 2023 پیدا کنید.

جونگ ای – Jung_E

بهترین فیلم های کره ای 2023
بهترین فیلم های کره ای 2023
  • تاریخ اکران: 20 ژانویه 2023 (30 دی 1401)
  • ژانر: علمی‌تخیلی، اکشن، ماجراجویی
  • بازیگران: کیم هیون جو، آم جی وون،  ریو کیونگ سو، پارک سو-یی، کانگ سو-یون
  • کارگردان: یان سنگ-هو (Sang-ho Yeon)

یکی از بهترین فیلم های کره ای جدید که در ژانر علمی‌تخیلی و اکشن اکران شد، فیلم جونگ ای است. این فیلم داستانی را روایت می‌کند که در آن، تغییرات آب‌وهوایی باعث شده که سیاره زمین دیگر قابل سکونت نباشد. به‌همین‌دلیل انسان‌ها  مجبور می‌شوند همه در کنار یکدیگر، در یک پناهگاه زندگی کنند.

در این پناهگاه، مشکلاتی به وجود می‌آید که باعث بروز یک جنگ می‌شود. اصلی‌ترین روش برای پیروزی در این جنگ، این است که برخی آزمایشات شبیه‌سازی را انجام دهند. مسئولان این آزمایش شبیه‌سازی مغز، سئو هیون و سانگ هیون هستند. این فیلم به کارگردانی یان سنگ هو، می‌تواند بهترین فیلم کره ای 2023 باشد.

رمزگشایی – Unlocked

بهترین فیلم های کره ای 2023

  • تاریخ اکران: 17 ژانویه 2023 (27 در 1401)
  • ژانر: جنایی، هیجان انگیز، درام، معمایی
  • بازیگران: ایم شی-وان، چون وو-هی،  کیم هی-وون، کیم یه_وون، پارک هو سان
  • کارگردان: کیم جون-تائه (Kim Tae Joon)

یکی دیگر از فیلم های کره ای جدید 2023 که به‌تازگی اکران شده، فیلم رمزگشایی یا قفل باز شده به کارگردانی کیم جون-تائه است. این فیلم اقتباسی هیجان‌انگیز، داستان یک کارمند ساده را نشان می‌دهد که یک روز در راه بازگشت به خانه از سرکار، گوشی خود را گم می‌کند.

سپس یک فرد عجیب‌وغریب، با استفاده از برنامه‌های جاسوسی، گوشی گمشده را پیدا کرده و از همین طریق، درباره زندگی روزمره و تمام حرکات او، کنجکاوی می‌کند. دقیقا در همین زمانی که زندگی این کارمند از کنترل خود خارج شده است، پدر فرد مرموز که یک کارگاه پلیس است، در یکی از صحنه‌های جرم‌، ردی از پسر خود پیدا می‌کند و این موضوع بر اسرار‌آمیز بودن داستان می‌افزاید.

بالرین – Ballerina

بهترین فیلم های کره ای 2023
بهترین فیلم های کره ای 2023
  • تاریخ اکران: 2023
  • ژانر: اکشن و ماجراجویی
  • بازیگران: جئون جونگ-سو، کیم جی-هون، پارک یو-ریم
  • کارگردان: لی چانگ هیون (Lee Chung-hyeon)

فیلم بالرین نیز یکی دیگر از بهترین فیلم های کره ای 2023 به شمار می‌رود که در آن ستارگانی مانند جئون جونگ-سو و کیم جی-هون حضور دارند. همکاری این دو بازیگر با یکدیگر، یک اثر بسیار جذاب را خلق کرده است.

این فیلم به کارگردانی لی چانگ هیون، داستان اوک جو (با نقش آفرینی جئون جونگ-سو) را روایت می‌کند که علاوه‌بر داشتن ویژگی‌های بدنی فوق‌العاده و بلد بودن کامل هنرهای رزمی‌، به‌عنوان یک محافظ شخصی و بادیگارد کار می‌کند. او نمی‌تواند به‌خوبی از بهترین دوست خود، مین هی (با بازی پارک یو-ریم) که یک بالرین است، محافظت کند و او را از دست می‌دهد.

اوک جو در غم از دست دادن دوست خود تصمیم می‌گیرد انتقام دوستش را از قاتلان او بگیرد. در این مسیر، به شیوه‌ای کاملاً بی‌رحمانه پیش می‌رود و تصمیم می‌گیرد هرطور که شده، انتقام دوست بالرین خود را بگیرد. هنوز تاریخ دقیق اکران این فیلم مشخص نیست، اما انتظار می‌رود که اواخر سال 2023 روی پرده‌های سینما برود.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های خانوادگی

بهترین فیلم های علمی تخیلی تاریخ سینما

معتقد 2 – Believer 2

بهترین فیلم های کره ای 2023

  • تاریخ اکران: 2023
  • ژانر: جنایی و معمایی
  • بازیگران: چو جین-وونگ، چا سئونگ وون،‌ها ن هیو جو، اوه سونگ هون، کیم دونگ یونگ، لی جو یونگ
  • کارگردان: بیک جونگ یئول (Baek Jong-yeol)

فیلم معتقد 2 نیز می‌تواند به‌عنوان یکی از بهترین فیلم های کره ای در سال 2023 شناخته شود که البته تاریخ دقیقی برای اکران آن وجود ندارد. داستان این فیلم درباره یک کارآگاه متعهد به نام وون هو (با بازی چو جین-وونگ) است که به جستجوی بزرگ‌ترین کارتل مواد مخدر در آسیا و خاورمیانه می‌رود. اگر به فیلم‌های جنایی و معمایی علاقه دارید، مطمئناً فیلم معتقد 2 می‌تواند نظر شما را به خود جلب کند.

بوکسون را بکش – Kill Boksoon

بهترین فیلم های کره ای 2023
جدیدترین فیلم های کره ای در سال 2023
  • تاریخ اکران: 2023
  • ژانر: اکشن، ماجراجویی هیجان انگیز، درام
  • بازیگران: جیون دو یون، سول کیونگ گو، کیم سی‌آ
  • کارگردان: Byun Sung-hyun

یکی دیگر از بهترین فیلم های کره ای 2023 که در ژانر اکشن، ماجراجویی و هیجان‌انگیز روی پرده‌های سینما می‌رود، فیلم بوکسون را بکش است. این فیلم داستان یک مادر را روایت می‌کند که یک قاتل قراردادی است.

این مادر قاتل نمی‌تواند میان کار و زندگی شخصی خود تعادل خوبی برقرار کند و به‌همین‌دلیل‌هم از انجام یکی از ماموریت‌های خود اجتناب می‌کند. این کار باعث می‌شود که وارد یک مبارزه بزرگ شود.

مسابقه – The Match

بهترین فیلم های کره ای 2023

  • تاریخ اکران: 2023
  • ژانر: بیوگرافی، درام
  • بازیگران: لی بیونگ هون، یو آه این، کیم کانگ هون، کو چانگ سوک
  • کارگردان: کیم هیونگ جو (Kim Hyung-Joo)

فیلم مسابقه که قرار است امسال روی پرده‌های سینما برود، یکی دیگر از بهترین فیلم های کره ای 2023 است.

این فیلم، داستان قهرمان یک بازی مخصوص در کره با نام Go را نشان می‌دهد که با نام چو هون هیون (با بازی لی بیونگ هون)، در این زمینه موفقیت بالایی دارد. در این میان، او یک فرد آماتور و درعین‌حال با استعداد به‌نام لی چانگ هو (با نقش آفرینی یو آه این) را پیدا می‌کند که مشخص است که تمرین زیادی نداشته است.

چو هون هیون تصمیم می‌گیرد برای موفقیت این فرد، به او آموزش دهد تا به لیگ‌های حرفه‌ای راه پیدا کند. او در حمایت از این فرد آماتور، با درگیری‌هایی مواجه می‌شود که تماشای آن‌ها خالی از لطف نیست.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های بر اساس واقعیت

بهترین فیلم های دی سی

The Point Men

بهترین فیلم های کره ای 2023
فیلم های کره ای جدید 2023
  • تاریخ اکران: 18 ژانویه 2023 (28 دی 1401)
  • ژانر: تریلر، اکشن، ماجراجویی
  • بازیگران: هوانگ جونگ مین، هون بین، کانگ کی یونگ
  • کارگردان: ایم سون ریه (Im Soon Rye)

فیلم The Point Men نیز یکی دیگر از جدیدترین فیلم های کره ای در سال 2023 است که در روزهای ابتدایی 2023 اکران شد و توانست فروش خوبی را ثبت کند. این فیلم داستان یک گروه تروریستی افراطی را روایت می‌کند که از کره به خاورمیانه آمده و به‌عنوان گروگان، دستیگر شده‌اند.

دولت کره برای باز پس گرفتن این گروگان‌ها، یک دیپلمات ماهر به‌نام جائه هو (با بازی هوانگ جونگ مین) را به محل گروگانگیری می‌فرستد تا به هر طریقی که شده، این افراد را آزاد کند. بااین‌حال، این فرد برای آزادی گروگان‌ها با مشکلات زیادی روبرو می‌شود و بسیاری مواقع هم شکست می‌خورد.

به‌همین‌دلیل برای پیروزی در این زمینه و آزادی آن‌ها، با یک مامور ویژه به‌نام دائه سیک (با بازی هون بین) همکاری می‌کند. آن‌ها با هم شرایط دشواری را طی می‌کنند و در این فرآیند، رابطه کاری قدرتمندی بین آن دو به وجود می‌آید. شاید برای شما جالب باشد که بدانید فیلم The Point Men که یکی از بهترین فیلم های کره ای 2023 شناخته می‌شود، بر اساس یک داستان واقعی تولید شده است.

سکوت – Silence

بهترین فیلم های کره ای 2023

  • تاریخ اکران: 2023
  • ژانر: درام، ماجراجویی
  • بازیگران: لی سون کیون، جو جو هون، کیم هی وون
  • کارگردان: کیم تائه گون (Tae-gon Kim)

یکی دیگر از عناوینی که ما آن را در فهرست فیلم های کره ای جدید 2023 قرارداده‌ایم، فیلم سکوت است که البته تاریخ دقیق اکران آن هنوز مشخص نیست. این فیلم، داستان گروهی از افراد را روایت می‌کند که روی یک پل در میان مه غلیظی گرفتار شده‌اند و هر لحظه، احتمال فروریختن آن وجود دارد. علاوه‌براین، تهدید‌های خطرناک دیگری نیز در کمین آن‌هاست که به جذابیت داستان می‌افزاید.

فانتوم – Phantom

بهترین فیلم های کره ای 2023
بهترین فیلم های کره ای 2023
  • تاریخ اکران: 18 ژانویه 2023 (28 دی 1401)
  • ژانر: اکشن، ماجراجویی
  • بازیگران: سول کیونگ گو، لی‌ها نی، پارک سو دام، پارک هه سو، سئو هیون وو
  • کارگردان: لی هه یونگ (Lee Hae-young)

این فیلم داستان اوایل دهه 1900 را به نمایش می‌گذارد که ژاپن در استعمار کره بود. در این میان، یک ترور ناموفق برای ژنرال جدید این کشور به وجود می‌آید و برای پیدا کردن فرد ضارب، به پنج نفر مشکوک می‌شوند.

دو نفر از این پنج نفر، در زمینه رمزنگاری کار می‌کنند. برای پیدا کردن فرد ضارب، همه این افراد را در یک هتل در کنار صخره کنار دریا جمع می‌کنند. در این میان، افراد موردنظر به دام افتاده و زمانی که ناامید شده‌اند، باید برای آزادی از هوش و مهارت‌های خود استفاده نمایند.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های اکشن جهان

بهترین فیلم های بقا

زامبی گانگنام – Gangnam Zombie

بهترین فیلم های کره ای 2023

  • تاریخ اکران: 5 ژانویه 2023 (15 دی 1401)
  • ژانر: ترسناک
  • بازیگران: جی ایل جو، پارک جی یون، چو کیونگ‌ها ن، چوی سئونگ مین، لی جو جئونگ، تاک تیو این
  • کارگردان: لی سو سئونگ (Lee Soo-seong)

یکی دیگر از فیلم‌های کره‌ای جدید 2023 که تنها 5 روز بعد از آغاز سال جدید میلادی اکران شد، فیلم زامبی گانگنام است. این فیلم ترسناک، درباره منطقه گانگنام در سئول بوده که بعد از ورود موجودات غیرانسانی و زامبی‌ها، برخی از افراد در محل کار خود گیر می‌کنند که یکی از آن‌ها، هیون سوک (با بازی جی ایل جو) است.

مین جونگ (با بازی پارک جی یون) که یک زن کاملاً درستکار و شجاع است هم در معرض خطر این زامبی‌ها  قرار می‌گیرد. این دو نفر سعی می‌کنند علاوه‌بر محافظت از خود، مراقب یکدیگر باشند و زنده از ساختمان خارج شوند.

قانون شکنان: راهی برای خروج وجود ندارد – The Roundup: No Way Out

بهترین فیلم های کره ای 2023
بهترین فیلم های کره ای در سال 2023
  • تاریخ اکران: 2023
  • ژانر: اکشن
  • بازیگران: ما دونگ سوک، لی جون هیوک، آکی مونتاکا، پارک جی هون، لی بوم سو، کیم مین جائه
  • کارگردان: لی سانگ یون (Lee Sang-yong)

در نهایت، آخرین عنوانی که ما آن را در فهرست بهترین فیلم های کره ای 2023 قرار می‌دهیم، فیلم «قانون شکنان: راهی برای خروج وجود ندارد» است. نسخه‌های قبلی این فیلم با نام‌های The Outlaws و The Roundup، به ترتیب در سال 2017 و 2022 روی پرده‌های سینما رفتند و توانستند با فروش فوق‌العاده خوبی مواجه شوند. ازاین‌رو، لی سانگ یون قسمت سوم این فیلم را نیز ساخت که قرار است در اواخر سال 2023 روی پرده‌های سینما برود.

این فیلم در قسمت سوم، داستان کارآگاه ما سئوک دو (با بازی ما دونگ سوک) را روایت می‌کند که برای ماموریت دستگیری گنگستر‌های ژاپنی، از ایستگاه پلیس به تیم تحقیقات متروپلیتین می‌رود. بااین‌حال، این کاراگاه در طول مسیر خود، متوجه یک پرونده اسرارآمیز قتل می‌شود و به دنبال حل آن می‌رود.

سؤالات متداول

بهترین فیلم های کره ای 2023 کدام‌اند؟

از جمله بهترین فیلم های کره ای 2023 می‌توان به جونگ ای، معتقد 2، رمزگشایی و بالرین اشاره کرد. در این فهرست به فیلم‌‌های دیگری نیز اشاره کردیم که تماشای آنها خالی از لطف نیست.

بهترین فیلم های مورد انتظار کره ای در سال 2023 کدامند؟

بالرین، معتقد 2 و سکوت از جمله بهترین فیلم های مورد انتظار کره ای در سال 2023 هستند.

بیشتر بخوانید:

منبع:   marieclaire lifestyleasia augustman

نظر شما درباره بهترین فیلم های کره ای 2023 چیست؟ آیا فیلم دیگری هم هست که باید به آن اشاره می‌کردیم؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (4 نظر)

    ببخشید ولی خیلی نژاد پرست تشریف دارید
    داستان فیلم مردان پیشتازو اشتباه تعریف میکنید تا اسمی از افغانستان و طالبان نیارید؟😂
    واقعا متاسفم براتون

    پاسخ

    اخه دانشمند این که از افغانستان اسم نیاورده میشه نژادپرست؟؟؟؟
    کل دنیا توی فیلماشون یجورایی میخوان نشون بده که افغانستان و ایران و کلا خاورمیانه تروریستن حالا این چون توی داستان نگفته که افغانستان و طالبان یه همچین کاری کرده نژادپرسته؟؟
    حتما اگه میگفت که افغانستان و طالبان زدن خوار مادر این گروگان هارو ساییدن بهتر بود نه؟؟؟
    خاک بر سر بدبختت کنم با این فهمت

    پاسخ

    یه مثال برات بزنم؟توی نوزدهمین زندگیم میبنیمت اومدن گفتن کاشف الکل و سوجو اینا یک فرد عرب بوده در صورتی که همه میدونیم ایرانیه و فقط برا اینکه اسم ایران تو فیلمشون نیاد اومدن همچین کاری کردن و تو به همچین چیز کوچیکی میگی نژاد پرستی؟

    پاسخ

    سریال شکوفایی جوانی ما هم خیلی خوبه

    پاسخ