;
coinex

بهترین فیلم های هندی بالیوود [25 فیلم برتر کمدی عاشقانه و اکشن]

در این نوشتار به معرفی بهترین فیلم های هندی بالیوود می پردازیم. اگر از طرفداران سینمای هند هستید پیشنهاد می کنیم در این معرفی فیلم با ما همراه باشید.

اصطلاح بالیوود به صنعت سینمای هندوستان و فیلم های هندی زبان اطلاق می‌شود. این اصطلاح ترکیبی از کلمات بمبئی و هالیوود است. سینمای هند بزرگ‌ترین صنعت فیلمسازی در جهان است. بهترین فیلم های هندی بالیوود در ژانری به نام ماسالاست که در آن ژانرهای مختلف مانند اکشن، کمدی، عاشقانه، درام و موزیکال با هم ادغام می‌شوند.

بهترین فیلم های هندی بالیوود


این فیلم‌ها عموما پر از سکانس‌های رقص و آواز هستند و به نوعی صنعت موسیقی را هم در خود جا داده‌اند. به همین دلیل هم فیلم‌های هندی برای مخاطبانشان بسیار سرگرم‌کننده هستند. فیلم‌های هندی در ژانر اکشن هم سبک خاص و اغراق آمیز خود را دنبال می‌کنند و علاقه‌مندان زیادی دارند.در این نوشتار با بهترین فیلم های بالیوود آشنا می‌شویم.

Pariyerum Perumal

بهترین فیلم های هندی بالیوود [50 فیلم برتر کمدی عاشقانه و اکشن]

  • سال ساخت: 2018
  • ژانر: درام
  • بازیگران: کتیر، آناندی و یوگی بابو

فیلم Pariyerum Perumal یکی از بهترین فیلم های بالیوود در سال‌های اخیر محسوب می‌شود. داستان این عنوان از فیلم های برتر بالیوود درباره پسر جوانی به نام پریان است که با کلی امید و آرزو وارد دانشکده حقوق می‌شود.

او در دانشگاه عاشق دختری می‌شود که از نظر فرهنگی و اجتماعی خانواده سطح بالاتری دارد. وقتی که پریان با خانواده دختر و اذیت و آزارهای آنها مواجه می‌شود او متوجه این شکاف طبقاتی و تمایزهای شدید بین آنها می‌شود.

شجاعت (Soorarai Pottru)

بهترین فیلم های هندی بالیوود [50 فیلم برتر کمدی عاشقانه و اکشن]

  • سال ساخت: 2020
  • ژانر: درام
  • بازیگران: سوریا، پارش راوال و آپارنا بالامورالی

از جدیدترین و بهترین فیلم های هندی بالیوود ، فیلم شجاعت است. داستان این عنوان از برترین فیلم های سینمایی هندی که می‌توانیم به آن عنوان برترین فیلم هندی را بدهیم، درباره فردی به نام مارا است که آرزو دارد شرکت هواپیمایی خودش را تاسیس کند. اما در این مسیر او با موانع و چالش‌های زیادی روبرو می‌شود.

منتقدان جنبه‌های تکنیکی فیلم، هنرنمایی سوریا  (Suriya) و کارگردانی کونگارا را ستودند و این عنوان را از بهترین فیلم های بالیوود می‌دانند.

بیشتر بخوانید: ترسناک ترین فیلم های 2021

زیبای ویکرام ودها (Vikram Vedha)

بهترین فیلم های هندی بالیوود [50 فیلم برتر کمدی عاشقانه و اکشن]

  • سال ساخت: 2017
  • ژانر: اکشن
  • بازیگران: رانگاناتان مدهوان، ویجای ستوپاتی، شرادا سرینات، کتیر، وارالاکسمی ساراتکومار، پرم، آچیوت کومار و ای. رمدوس

فیلم هندی زیبای Vikram Vedha که می‌تواند عنوان بهترین فیلم اکشن بالیوودی را بگیرد، درباره یک بازرس پلیس به نام ویکرام است که به دنبال گانگستری به نام ودها می‌گردد. ودها به صورت داوطلبانه خودش را تسلیم می‌کند و سه داستان برای ویکرام تعریف می‌کند. این سه داستان دید و ذهنیت ویکرام را نسبت به مفاهیم شر و نیکی کاملا تغییر می‌دهد.

دید ظاهری 2 (Drishyam 2)

بهترین فیلم های هندی بالیوود [50 فیلم برتر کمدی عاشقانه و اکشن]

  • سال ساخت: 2021
  • ژانر: درام ، جنایی
  • بازیگران: موهن لال، مینا و انسیبا حسن

در فهرست بهترین فیلم های هندی بالیوود ، فیلم Drishyam 2 است که در ادامه فیلم Drishyam محصول سال 2013 ساخته شده است. داستان این فیلم 6 سال پس از حوادث فیلم قبلی را روایت می‌کند. داستان این عنوان از فیلم های سینمایی هندی درباره صاحب یک سینما است که خانواده‌اش درگیر یک پرونده جنایی می‌شوند و باید از آنها محافظت کند.

سازندگان قصد داشتند این فیلم را در سینماها اکران کنند، اما در نهایت به دلیل شرایط موجود مجبور به انتشار فیلم در سرویس Amazon Prime Video شدند.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های عاشقانه 2021

سه احمق (3Idiots)

بهترین فیلم های هندی بالیوود [50 فیلم برتر کمدی عاشقانه و اکشن]

  • سال ساخت: 2009
  • ژانر: درام، کمدی
  • بازیگران: امیر خان، کارینا کاپور، رانگاناتان مدهوان، شارمان جوشی، بومان ایرانی، اومی وایدیا، راحول کومار و مونا سینگ

فرحان، راجو، رانچو و چانور که هم‌دانشکده‌ای و دوستان صمیمی بوده‌اند تصمیم می‌گیرند پس از 10 سال دوباره دور هم جمع شوند. فرحان و راجو و چانور برای پیدا کردن رانچو عازم می‌شوند. ادامه فیلم فلش‌بکی است به ماجراهای این چند نفر در گذشته. فیلم سه احمق از برترین فیلم های کمدی هندی و بهترین فیلم های هندی بالیوود بوده است.

دنگل (Dangal)

بهترین فیلم های هندی بالیوود [50 فیلم برتر کمدی عاشقانه و اکشن]

  • سال ساخت: 2016
  • ژانر: ورزشی
  • بازیگران: امیر خان، ساکشی تنور، فاطمه ثنا شیخ و سانیا مالهورا

فیلم سینمایی دنگل از بهترین فیلم های هندی بالیوود ، براساس زندگی کشتی‌گیر معروف هندی ماهاویر سینگ پوگات ساخته شده است. ماهاویر که نقش او را امیر خان (عامر خان) بازی می‌کند در حالی که هیچ‌وقت نتوانسته به مدال طلا برسد مجبور می‌شود از کشتی خداحافظی کند.

سال‌ها بعد او آرزو دارد بتواند به پسرانش آموزش دهد تا تبدیل به کشتی‌گیرهایی حرفه‌ای شوند. اما همه فرزندان او دختر می‌شوند. در نتیجه او تصمیم می‌گیرد که دو دختر بزرگش را وارد ورزش کشتی کند. دختر اول او گیتا کوماری تبدیل به یکی از بهترین کشتی‌گیرهای هند می‌شود و در بزرگسالی مدال طلا می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های کمدی 2021

ستاره های روی زمین (Taare Zameen Par)

بهترین فیلم های هندی بالیوود [50 فیلم برتر کمدی عاشقانه و اکشن]

  • سال ساخت: 2007
  • ژانر: درام
  • بازیگران: عامر خان، دارشیل سفری و تیسکا چوپرا

داستان این اثر از بهترین فیلم های بالیوود درباره پسری 8 ساله مبتلا به خوانش‌پریشی یا دیسلکسیا است. با اینکه این پسر عاشق هنر است، اما عملکرد ضعیفش در مدرسه باعث می‌شود تا والدینش او را به مدرسه شبانه‌روزی بفرستند. معلم هنر جدید پسر متوجه مشکل خوانش‌پریشی او می‌شود و سعی دارد به او کمک کند.

فیلم ستاره های روی زمین در سطح جهانی معروف شده و جوایزی نیز گرفته است. همین موضوع نیز آن را تبدیل به یکی از بهترین فیلم های هندی بالیوود کرده است.

سعادت (Anand)

بهترین فیلم های هندی بالیوود [50 فیلم برتر کمدی عاشقانه و اکشن]

  • سال ساخت: 1971
  • ژانر: درام
  • بازیگران: راجش خانا، آمیتاب باچان و سومیتا سانیال

فیلم سعادت قطعا یکی از فیلم های بهترین فیلم های هندی بالیوود است. داستان درباره مرد بیماری است که تصمیم دارد قبل از مرگ به بهترین شکل زندگی کند و خوشبختی واقعی را احساس کند. او در این مسیر، با نگاهی نو درون خود را می‌کاود و به فلسفه زندگی پی می‌برد.

این فیلم در سایت IMDb یکی از بالاترین امتیازها در بین تمام فیلم های هندی ساخته شده تاکنون را دارد. فیلم سینمایی سعادت اولین فیلمی بود که دو ستاره سینمای هند راجش خانا و آمیتاب باچان در آن همبازی می‌شدند. قطعا این فیلم جزو بهترین فیلم های بالیوود به حساب می‌آید.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های زامبی 2021

دید ظاهری (Drishyam)

بهترین فیلم های هندی بالیوود [50 فیلم برتر کمدی عاشقانه و اکشن]

  • سال ساخت: 2015
  • ژانر: جنایی
  • بازیگران: اجی دیوگن، تابو، شریا سارن و ایشیتا داتا

داستان بهترین فیلم های هندی بالیوود دید ظاهری درباره مردی به نام ویجی سالگونکار (با بازی اجی دیوگن) که سواد ندارد یک دختر بی‌سرپرست به نام آنجو را پیدا می‌کند و او را به فرزندی قبول می‌کند. سال‌ها بعد ویجی با زنی به نام ناندینی (با بازی شریا سارن) ازدواج می‌کند و با دختر خودش و همچنین دختر خوانده‌اش آنجو یک خانواده چهار نفره را تشکیل می‌دهد.

یک روز آنجو به اردوی دانش‌آموزی می‌رود. در این اردو پسری به نام سم از آنجو به صورت پنهانی بدون اطلاع او در حمام فیلم می‌گیرد و او را تهدید می‌کند تا خواسته او را بپذیرد تا فیلم منتشر نشود. آنجو عصبانی می‌شود و سم را می‌کشد. ویجی روز بعد متوجه ماجرا می‌شود.

شعله (Sholay)

بهترین فیلم های هندی بالیوود [50 فیلم برتر کمدی عاشقانه و اکشن]

  • سال ساخت: 1975
  • ژانر: اکشن، ماجرایی، عاشقانه
  • بازیگران: سانجیو کومار، آمیتاب باچان، دارمندرا، امجدخان، جایا باچان

داستان بهترین فیلم های عاشقانه هندی از آنجا شروع می شود که تاکور یک پلیس بازنشسته است که عمر حرفه‌ای خود را صرف مبارزه با خلافکار خطرناکی به نام جبارسینگ کرده است و کینه عمیقی از او به دل دارد. جبارسینگ در گذشته خانواده تاکور را قتل عام کرده و دستان تاکور را قطع کرده و از این طریق او را از میدان به در کرده است.

تاکور که اکنون به پایان عمر خود نزدیک شده و آرزویی جز انتقام از جبارسینگ ندارد. به همین دلیل دو جوان پرشور و نترس به نام‌های جی و ویرو را استخدام می‌کند تا آنان به جای او با جبارسینگ مبارزه کنند. در این راه آنان ناچار به پرداخت بهایی سنگین خواهند شد.این اثر جزو محبوب ترین فیلم اکشن بالیوودی نیز است.

بیشتر بخوانید: بهترین انیمه های 2021

پی کی (PK)

بهترین فیلم های هندی بالیوود [50 فیلم برتر کمدی عاشقانه و اکشن]

  • سال ساخت: 2014
  • ژانر: درام، کمدی
  • بازیگران: امیر خان، انوشکا شارما، بومان ایرانی، سانجی دات، سوشانت سینگ راجپوت، رخسار رحمان، منالی تاکور و سراب شوکلا

داستان فیلم هندی پی‌کی درباره یک آدم فضایی شبیه به انسان به نام پی‌کی است که برای تحقیقات به زمین (شهر راجستان در هند) می‌آید. اما کنترلی که از آن برای هدایت سفینه‌اش استفاده می‌کند دزدیده می‌شود. در همان روز در شهر بروژ در کشور بلژیک یک دختر هندی عاشق یک مرد پاکستانی مسلمان می‌شود.

اما به خاطر تفاوت‌های مذهبی، در مورد این رابطه شک و تردید دارد. از آن طرف پی‌کی به دنبال کنترلش می‌گردد و در این مسیر با مذاهب مختلف و خداوند آشنا می‌شود. نقش پی‌کی را بازیگر معروف هندی امیر خان یا عامر خان (Aamir Khan) ایفا می‌کند. فیلم پی کی قطعا یکی از بهترین فیلم های هندی بالیوود است.

مغول اعظم (Mughal-e-Azam)

بهترین فیلم های هندی بالیوود [50 فیلم برتر کمدی عاشقانه و اکشن]

  • سال ساخت: 1960
  • ژانر: عاشقانه، تاریخی
  • بازیگران: پریتویراج کاپور، دیلیپ کومار، مدهوبالا، دورگا کوته

داستان این عنوان از بهترین فیلم های عاشقانه هندی در مورد شاهزاده هند به نام سلیم است که در دوران جوانی خود عاشق دختری زیبارو به نام آنارکالی می‌شود. پدر سلیم که پادشاه وقت است با این وصلت مخالفت می‌کند و پسر خود را تهدید می‌کند که اگر از این عشق کور خود دست نکشد او را از سلطنت خلع خواهد کرد.

ادامه این درگیری‌های آتش خشم و کینه را میان پدر و پسر برافروخته می‌کند و در نهایت پادشاه آنارکالی را به سیاهچال انداخته و شاهزاده سلیم را نیز از خود می‌راند. سلیم بر علیه پدرش شورش کرده و با همراهی ارتش خود به نبرد پدرش می‌رود. فیلم هندی مغول اعظم نیز یکی دیگر از بهترین فیلم های بالیوود است.

بیشتر بخوانید: بهترین انیمیشن های 2021

ملکه (Queen)

بهترین فیلم های هندی بالیوود [50 فیلم برتر کمدی عاشقانه و اکشن]

  • سال ساخت: 2013
  • ژانر: درام، کمدی
  • بازیگران: کانگانا رانوت، راجکومار رائو و لیسا هایدون

داستان برترین فیلم های کمدی هندی ملکه از بهترین فیلم های هندی بالیوود درباره رانی با بازی کانگانا رانوت (Kangana Ranaut)  یک دختر با اعتماد به نفس هندی است. بعد از اینکه نامزدش عروسی‌شان را به هم می‌زند او تنهایی سفری که قرار بود برای ماه عسل‌شان بروند را آغاز می‌کند و به پاریس و آمستردام می‌رود.

ملکه یکی از فیلم های برتر هندی است که روایت و داستانی جذاب را به تصویر می‌کشد و توانسته امتیاز خوبی را نیز در وبسایت معتبر IMDb نیز کسب کند. توصیه می‌کنیم فیلم هندی ملکه را حتما در لیست بهترین فیلم های بالیوود برای تماشا قرار دهید.

جذاب داماد عاشق عروس را می‌برد (Dilwale Dulhania Le Jayenge)

بهترین فیلم های هندی بالیوود [50 فیلم برتر کمدی عاشقانه و اکشن]

  • سال ساخت: 1995
  • ژانر: عاشقانه، کمدی
  • بازیگران: شاهرخ خان، کاجول، آمریش پوری، فریدا جلال

داستان بهترین فیلم های عاشقانه هندی از این قرار است که راج مالهوترا و سیمران سینگ پسر و دختری هندی تبار هستند که به همراه خانواده‌های خود در لندن زندگی می‌کنند. همچنین در این اثر که از برترین فیلم های کمدی هندی بوده راج پسری خوشگذران و بی‌خیال و البته ثروتمند است که هیچ چیز جز تفریح برایش اهمیتی ندارد.

پدر راج به دلیل رد شدن او در امتحانات دانشگاه تصمیم می‌گیرد تا راج را به سفر دور اروپا بفرستد. از سوی دیگر سیمران در خانواده‌ای سنتی با پدری بسیار سختگیر بزرگ شده است. پدر سیمران قصد دارد تا در آینده نزدیک سیمران را به عقد پسر یکی از دوستان خود به نام کولجیت درآورد به همین دلیل با درخواست سیمران مبنی بر سفر دور اروپای او با دوستانش به عنوان آخرین سفر مجردی، رضایت می‌دهد. سیمران و راج به طور اتفاقی مسافران یک قطار هستند.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم و سریال های دیزنی پلاس 2021

داداش باجرانگی (Bajrangi Bhaijaan)

بهترین فیلم های هندی بالیوود [50 فیلم برتر کمدی عاشقانه و اکشن]

  • سال ساخت: 2015
  • ژانر: درام، ماجراجویی
  • بازیگران: سلمان خان، کارینا کاپور، نوازالدین صدیقی، اوم پوری، هارشالی مالهوترا، مهر ویج و شارات ساکسنا

داستان فیلم برادر باجرانگی که در ایران به نام «شاهدا» معروف است و از بهترین فیلم های هندی بالیوود محسوب می‌شود درباره دختربچه‌ای پاکستانی‌ست که قادر به صحبت کردن نیست. شاهدا برای اینکه شفا پیدا کند به همراه مادرش به مکانی مذهبی در هند می‌روند. اما او در راه بازگشت گم می‌شود.

مردی به نام پاوان با بازی سلمان خان او را پیدا می‌کند اما چون شاهدا نمی‌تواند حرف بزند پاوان متوجه هویت او نمی‌شود و او را مونی می‌نامد. در ادامه پاوان سعی می‌کند تا خانواده شاهدا را پیدا کند.

باج (Lagaan)

بهترین فیلم های هندی بالیوود [50 فیلم برتر کمدی عاشقانه و اکشن]

  • سال ساخت: 2001
  • ژانر: ورزشی، حماسی
  • بازیگران: امیر خان، گریسی سینگ، راشل شلی، پل بلکتورن و آمیتاب باچان در نقش راوی

این فیلم که یکی از بهترین فیلم های هندی بالیوود است ماجرای مردم هند در دوره استعمار انگلستان را روایت می‌کند. مردم روستایی در هند که به خراج سنگین دولت اعتراض دارند بر روی سرنوشت خود در یک مسابقه کریکت با دولتمردان انگلیسی شرط‌بندی می کنند.

باج سومین فیلم هندی زبان سینمای بالیوود است که نامزد جایزه اسکار شده است. این فیلم همچنین یکی از بهترین فیلم هندی دوبله فارسی است که بارها از تلویزیون ایران پخش شده است.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم و سریال های جنایی 2021

باهوبالی: آغاز (Baahubali: The Beginning)

بهترین فیلم های هندی بالیوود [50 فیلم برتر کمدی عاشقانه و اکشن]

  • سال ساخت: 2015
  • ژانر: اکشن، حماسی
  • بازیگران: پرابهاس، تمنا باتیا، رانا داگوباتی، آنوشکا شتی، رامیا کریشنان، ساتیاراج و نثار

داستان فیلم اکشن بالیوودی باهوبالی درباره پادشاه کشور ماهیشماتی مرده است و زن برادر او شیواگامی از فرزند او (باهوبالی) و فرزند خودش (بالادیو) مراقبت می‌کند تا درنهایت کسی بر تخت پادشاهی بنشیند. از همان کودکی شجاعت و مهربانی باهوبالی بر بالادیو مقدم بود و در نهایت شیواگامی او را پادشاه معرفی کرد اما حسادت بالادیو باعث شد که باهوبالی و مادرش شیواگامی را بکشد و خود بر تخت پادشاهی بنشیند.

قسمت دوم این فیلم از بهترین فیلمهای هندی هم در سال 2017 ساخته شده و در آن فرزند باهوبالی برای انتقام پدرش عموی خود را می‌کشد و دوباره عدالت را به کشور ماهیشماتی برمی‌گرداند.

زندگی عزیز (Dear Zindagi)

بهترین فیلم های هندی بالیوود [50 فیلم برتر کمدی عاشقانه و اکشن]

  • سال ساخت: 2016
  • ژانر: درام
  • بازیگران: شاهرخ خان، آلیا بات

داستان بهترین فیلم های هندی بالیوود درباره دختری به نام کایرا در بمبئی است که در رشته فیلمسازی تحصیل می‌کند و علاقه و استعداد وافری نیز در این زمینه دارد. او مشتاق است تا هرچه زودتر اولین فیلم خود را بسازد. با به وجود آمدن مشکلات بزرگی در زندگی شخصی و عاطفی کایرا، او تا حدودی روحیه خود را از دست می‌دهد و با چالش‌های مختلفی مواجه می‌شود.

علاوه بر این رد شدن پروژه سینمایی کایرا از سوی چند تهیه‌کننده، او را به ناامیدی کامل می‌رساند. خانواده کایرا تصمیم می‌گیرند تا برای مدتی به گوآ نقل مکان کنند تا کایرا کمی از هیاهوی بمبئی دور بماند.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم و سریال های IMDb در سال 2021

میلیونر زاغه نشین (Slumdog Millionaire)

بهترین فیلم های هندی بالیوود [50 فیلم برتر کمدی عاشقانه و اکشن]

  • سال ساخت: 2008
  • ژانر: عاشقانه، درام
  • بازیگران: دو پاتل، فریدا پینتو، آنیل کاپور، عرفان خان، روبینا علی

جمال ملک پسر فقیر و زاغه نشین شهر بمبئی است که تنها 18 سال سن دارد. جمال ملک با فقر شدید دست و پنجه نرم می‌کند و زندگی سختی را سپری می‌کند. یکی از روزها جمال متوجه تبلیغ مسابقه‌ای با عنوان «میلیونر شو» می‌شود و تصمیم می‌گیرد تا در این مسابقه شرکت کرده و برنده شود. جمال در این مسابقه به عنوان شرکت‌کننده ثبت نام می‌کند و با پاسخ‌های صحیح خود تا مراحل پایانی آن پیش می‌رود.

برگزارکنندگان مسابقه و همچنین پلیس به جمال مشکوک شده و او را متهم به تقلب در مسابقه می‌کنند. حال جمال برای رهایی از این مخمصه و اثبات بی‌گناهی خود، داستان زندگی پر پیچ و خمش را بازگو کند. این اثر از بهترین فیلم های عاشقانه هندی است.

وقتی همدیگر را دیدیم (Jab We Met)

بهترین فیلم های هندی بالیوود [50 فیلم برتر کمدی عاشقانه و اکشن]

  • سال ساخت: 2007
  • ژانر: درام، عاشقانه
  • بازیگران: شاهد کاپور، کارینا کاپور، دارا سینگ و پاوان مالهوترا

در بهترین فیلم های عاشقانه هندی اوضاع زندگی آدیتیا (با بازی شاهد کاپور) به هیچ عنوان مساعد نیست. او پس از مرگ پدرش عهده‌دار شرکت بزرگ وی شده و از پس اداره آن برنمی‌آید. مادرش ازدواج مجدد کرده و ناپدری‌اش مدام وی را تحقیر می‌کند و نامزدش نیز با مرد دیگری ازدواج کرده است. همه این‌ها موجب شده آدیتیا دچار افسردگی شده و به خودکشی فکر کند.

او به ایستگاه قطار می‌رود و سوار قطاری می‌شود. زمانی که می‌خواهد نیت خود درباره خودکشی را عملی کند دختری به نام گیت (با بازی کارینا کاپور) مانع می‌شود. گیت که دختر با نشاط و سرزنده‌ای است به آدیتیا می‌گوید که عاشق پسری به نام آنوشمن است و می‌خواهد با وی فرار کند.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم و سریال های تینیجری

زیبا باغبان (Baghban)

بهترین فیلم های هندی بالیوود [50 فیلم برتر کمدی عاشقانه و اکشن]

  • سال ساخت: 2003
  • ژانر: درام
  • بازیگران: آمیتاب باچان، هما مالینی، سلمان خان

داستان بهترین فیلم های هندی بالیوود از این قرار است که راج و همسرش بوجا زوجی سالخورده و متمول هستند که تا کنون به خوبی و خوشی و با عشق زندگی کرده‌اند. آنان بعد از بازنشستگی تصمیم می‌گیرند تا سال‌های پایانی عمر خود را در کنار چهار پسر خود و خانواده آنان سپری کنند و از حضور در جمع خانواده و هم‌نشینی با نوه‌های خود لذت ببرند.

پسران آنان ابتدا با اکراه، به حضور والدینشان تن در داده و پس از مدتی با تحریک عروس‌های خانواده تصمیم گرفتند تا پدر و مادر خود را از هم جدا کرده و هر کدام برای مدتی به خانه یکی از پسران خود بروند.

 باجیرو مستانی (Bajirao Mastani)

بهترین فیلم های هندی بالیوود

  • سال ساخت: 2015
  • ژانر: اکشن، درام، تاریخی
  • بازیگران: سانجای لیلا بانسالی

داستان فیلم باجیرو مستانی در مورد عشق است، آن هم عشقی پرشور و آتشین که بر همه تفاوت‌ها چیره می‌شود. باجیرو مردی است که در تمامی نبردهای بزرگ و کوچک خود خوش درخشیده و در هیچ کدام از آن‌ها شکست نخورده است. به‌همین خاطر شهرتی به هم زده است و از دید مردم به‌عنوان مردی شناخته می‌شود که برای میدان جنگ ساخته شده است. اما طرف دیگر ماجرا مخاطب با مستانی آشنا می‌شود، شاهزاده خانمی جنگجو که در هنر خوانندگی و رقص هم سرآمد است.

این دو در میدان جنگ و زمانی‌که لشکرهای‌شان رو به هم صف آرایی کردند، باهم آشنا شده و درگیر عشقی پرشور می‌شوند که ظاهرا نه جنگ، نه مخالفت خانواده‌ها و نه حتی مرگ یارای متوقف کردن آن را ندارد.

فنا (Fanaa)

بهترین فیلم های هندی بالیوود
بهترین فیلم های هندی بالیوود
  • سال ساخت: 2006
  • ژانر: عاشقانه، درام، اکشن
  • بازیگران: عامر خان، کاجول و ریشی کاپور

یکی دیگر از بهترین فیلم های هندی بالیوود فنا بوده که به کارگردانی کونال کوهلی در سال 2006 ساخته شده است. فیلم فنا داستان یک انتخاب است. انتخاب بین کار درست و نادرست امری ساده به نظر می‌رسد، اما چیزی که زندگی یک فرد را تعریف می‌کند انتخاب ما میان اعمال خیر و شر است.

زونی دختری نابینا از اهالی کشمیر است که حین گشت‌وگذار در دهلی، با راهنمای تور ریحان قادری آشنا می‌شود. دوستانش نگران شکل‌گیری رابطه احساسی میان این دو نفر هستند، اما زونی به این هشدارها توجهی نمی‌کند چون به‌دنبال کشف معنای زندگی و عشق است.

ملک (Mulk)

بهترین فیلم های هندی بالیوود

  • سال ساخت: 2018
  • ژانر: درام
  • بازیگران: تاپسی پانو، مانوج پاوا و ریشی کاپور

ملک یکی دیگر از بهترین فیلم های هندی بالیوود بوده که به کارگردانی آنوباو سینها ساخته شده است. داستان فیلم ملک، براساس داستانی واقعی شکل گرفته و در مورد خانواده‌ی مسلمان ساکن هند است که بعد از عضویت یکی از اعضای خانواده در گروه‌های تروریستی، برای پس گرفتن افتخار و آبروی خود می‌جنگند.

ریشی کاپور در این فیلم در نقش مراد علی محمد ایفای نقش می‌کند، وکیلی حرفه‌ای که به همراه خانواده‌اش در یکی از محله‌های شلوغ بنارس زندگی می‌کند. داستان از جایی آغاز می‌شود که «شهید» برادرزاده مراد، جذب سازمانی تروریستی می‌شود که وظیفه انفجار یک بمب را به او می‌سپارد.

دراین انفجار تعدادی انسان بیگناه کشته می‌شوند و درکنار آن‌ها شهید هم حین درگیری با مأموران پلیس جان خود را از دست می‌دهد. اینگونه پای خانواده مراد هم به قضیه باز می‌شود و حالا آن‌ها باید با بدگمانی مردم محلی که همه آن‌ها را تروریست می‌دانند مقابله کرده و سعی کنند ازطریق مجاری قانونی اعتبار خود را بازیابند.

هرج‌و‌مرج (Golmaal)

بهترین فیلم های هندی بالیوود

  • سال ساخت: 2006
  • ژانر: اکشن، کمدی، درام
  • بازیگران: اجی دیوگن، ارشد وارسی و شارمان جوشی

فیلم هرج‌ومرج آغازگر مسیری بود که با ساخت فیلم‌های دیگر ادامه پیدا کرد. داستان فیلم اول اما در مورد چهار کلاهبرداری فراری بود که در خانه‌ای ییلاقی متعلق به زوجی نابینا پنهان شده بودند. منتقدان نظراتی متفاوت در مورد این فیلم داشتند. به طوری که گروهی آن را اثری سرگرم کننده می‌دانند که در جذب مخاطب و به خنده انداختن او موفق عمل کرده است، درحالی‌که گروه دیگر آن را فیلمی می‌دانند که چیزی جدید برای عرضه نداشته و موفق نشده است داستان خود را به شکلی درست روایت کند.

 راک استار (Rockstar)

بهترین فیلم های هندی بالیوود

  • سال ساخت: 2011
  • ژانر: درام، عاشقانه
  • بازیگران: رانبیر کاپور، نرگس فخری و شامی کاپور

فیلم راک استار داستان پسری از اهالی دهلی با نام مستعار جی جی است که آرزو دارد همانند جیم موریسون یک ستاره سبک موسیقی راک باشد، آرزویی که اغلب توسط دوستانش به سخره گرفته می‌شود. یک روز صاحب غذاخوری محلی به او می‌گوید دلشکستگی همان چیزی است که زندگی را تغییر داده و باعث شکوفا شدن هنر و استعداد هنرمندان می‌شود. همین مسئله باعث می‌شود که جی جی عاشق دختری زیبا شده و رنج دلشکستگی را به جان بخرد، بلکه برای ستاره شدن آمادگی پیدا کند.

این فیلم در زمان خود با نقدهای متفاوتی رو‌به‌رو شد که رانبیر کاپور و ای. آر. رحمان را به خاطر عملکردشان ستودند اما از طرح کلی داستان فیلم راضی نبودند. فیلم راک استار یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های زمان اکران خود بود که به‌ویژه توجه جوانان را به خود جلب کرد. کاپور و رحمان جوایز متعددی را برای حضور در این فیلم دریافت کردند. بد نیست بدانید رانبیر کاپور برای بازی در این فیلم و تبدیل شدن به یک ستاره راک، روزهای زیادی را در استودیو رحمان سپری کرده و به نواختن گیتار می‌پرداخت.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در خصوص بهترین فیلم های هندی بالیوود چیست؟ به نظر شما چه فیلم های دیگری می‌توانند در این لیست قرار بگیرند؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    سلام به نظر من فیلم هندی وشواودها و خاطرات و پرنده بسیار زیبا هستند

    پاسخ