;
coinex

قرارداد 500 میلیون دلاری EA Sports با پریمیرلیگ ؛ سرنوشت فیفا چه شد؟

قرارداد 500 میلیون دلاری EA Sports با پریمیرلیگ منجر به افزایش چشمگیر درآمد تیم‌های لیگ برتر انگلیس می‌شود.

قرارداد 500 میلیون دلاری EA Sports با پریمیرلیگ به‌عنوان لیگ برتر انگلیس خبرساز شد. شرکت EA Sports که عناوین بسیار محبوبی در کارنامه خود دارد با امضای این قرارداد با لیگ برتر انگلیس می‌تواند لایسنس‌های 20 تیم لیگ برتر انگلیس را در بازی FIFA جای دهد. معمولاً اینگونه قراردادها توسط EA Sports هرساله یا چندسال یکبار امضا می‌شود و هر سری نیز لیگ‌های مختلف دنیا را شامل می‌شود.

بیشتر بخوانید: خرید حق پخش لیگ برتر انگلیس توسط اپل!

قرارداد 500 میلیون دلاری EA Sports با پریمیرلیگ امضا شد

استودیو EA Sports برای نسخه آینده شبیه‌ساز فوتبالی خود، قرارداد همکاری به مبلغ 500 میلیون پوند با لیگ برتر انگلیس امضا می‌کند.

طبق گزارش‌های منتشر شده، EA Sports چندین قرارداد با لیگ‌های معتبر ورزشی بسته است. سال گذشته، این استودیو توانست با امضای قراردادی با باشگاه یوونتوس، لایسنس رسمی این تیم را در بازی FIFA 23 اضافه کند. این بار، EA Sports برای دریافت مجوز الکترونیکی انحصاری، قراردادی با تمام 20 تیم لیگ برتر انگلیس امضا کرده است.

ارزش این معامله معادل 480 میلیون پوند است، مبلغی که ارزش آن بیش از دو برابر قرارداد فعلی این استودیو با لیگ برتر انگلیس به شمار می‌آید. این خبر ابتدا توسط «اسکای نیوز» (Sky News) منتشر شد و در ادامه اعلام شد تمام 20 باشگاه لیگ برتر انگلیس از این قرارداد مطلع شده‌اند و اعتبار قرارداد مذکور به مدت 6 سال خواهد بود.

قرارداد 500 میلیون دلاری EA Sports با پریمیرلیگ

حتما اطلاع دارید که شرکت EA و FIFA از این به بعد فعالیت مشترکی برای تولید سری EA FIFA نخواهند داشت. استودیو EA Sports برای سال آینده، عنوان انحصاری تحت نام EA Sports FC برای طرفداران فوتبالی خود می‌سازد. با اینکه مجوز رسمی FIFA برای این استودیو از بین می‌رود؛ اما EA Sports FC همچنان بیش از 300 شریک دارای مجوز انفرادی را به همراه خواهد داشت.

نسخه بعدی شبیه‌ساز فوتبالی EA دارای مجوز 19 هزار ورزشکار، 700 تیم باشگاهی و ملی، 100 استادیوم ورزشی و 30 لیگ معتبر جهانی خواهد بود. این اتفاق منجر می‌شود که هواداران تفاوتی میان بازی بعدی و سری FIFA متوجه نشوند.

باید منتظر ماند و دید که چه اتفاقی برای سری FIFA خواهد افتاد؟ اخیرا فدراسیون فوتبال (فیفا) اعلام کرد قراردادهایی با شرکت‌های بزرگ بازی‌سازی برای ساخت انواع بازی‌های شبیه‌سازی و غیرشبیه‌سازی فوتبال امضا کرده است. از این رو، ما ممکن است در آینده شاهد چند بازی جدید فیفا باشیم که قصد رقابت با سری EA Sports FC را خواهند داشت.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره قرارداد 500 میلیون دلاری EA Sports با پریمیرلیگ چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر