;
coinex

سریال های نوروز 1402 ؛ معرفی سریال های عید 1402 شبکه های مختلف

یکی از سرگرمی‌های عید نوروز، تماشای مجموعه‌های سرگرم‌کننده تلویزیونی است. به همین بهانه ما در این مطلب به معرفی سریال های نوروز 1402 پرداخته‌ایم.

تلویزیون با آغاز سال نو، پخش سریال‌های ویژه‎‌ی عید نوروز را شروع خواهد کرد که معمولا طرفداران زیادی دارند. بیشتر سریال‌هایی که در ایام نوروز پخش می‌شوند مضمونی طنز دارند تا ساعاتی خوش، هرچند کوتاه را بر مردم فراهم کنند.

امسال با توجه به همزمانی دو مناسبت ملی و مذهبی عید نوروز و ماه رمضان، برخی شبکه‌های تلویزیون یک سریال را برای هر دو مناسبت پخش می‌کنند و چند شبکه علاوه بر سریال ویژه شب‌های ماه مبارک رمضان، برای عید نوروز هم مجموعه‌ای تدارک دیده‌اند.

در ادامه، سریال شبکه یک نوروز 1402 ، سریال شبکه دو نوروز 1402 و  سریال شبکه سه نوروز 1402 را معرفی خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید:

سریال های ماه رمضان 1402

روز و ساعت پخش سریال سرگیجه [+ خلاصه داستان]

معرفی سریال های نوروز 1402

با توجه به پربیننده بودن مجموعه‌های مناسبتی نسبت به دیگر سریال‌هایی که در طول سال پخش می‌شوند، کارگردانان و سریال‌سازان تلویزیون در تلاش هستند تا ساخته‌ی آن‌ها در جدول پخش سریال های 1402 نوروز قرار بگیرند.

معرفی سریال های نوروز 1402
معرفی سریال های نوروز 1402

جشن سربرون (مجتبی راعی)، رستگاری (مسعود ده‌نمکی)، آقای قاضی (سجاد مهرگان)، وضعیت زرد (مجید رستگار) و نون خ (سعید آقاخانی)، سریال های نوروز 1402 هستند که پخش آن‌ها در شب‌های عید نوروز قطعی و اعلام شده است. برای آشنایی با عوامل و داستان این مجموعه‌ها همراه ما باشید.

سریال شبکه سه نوروز 1402 : رستگاری و جشن سربرون

معرفی سریال های نوروز 1402 را با سریال تاریخی «جشن سربرون» آغاز می‌کنیم. این مجموعه به کارگردانی مجتبی راعی در 58 قسمت ساخته شده است.

جشن سربرون به سفارش سیما فیلم ساخته شده است و به روایت سال‌های قبل از مشروطه می‌پردازد. تصویربرداری این سریال از مدت‌ها قبل آغاز شده بود و حالا تدوین آن به پایان رسیده و آماده پخش در سال 1402 است.

ابتدا قرار بود این سریال در ۴۵ قسمت ساخته شود اما پخش آن به عنوان یک سریال مناسبتی که باید در عید نوروز روی آنتن برود، باعث شد تا زمان هر قسمت کوتاه شود و تعداد قسمت‌های آن افزایش پیدا کند. قرار است شبکه سه با آغاز سال نو پخش مجموعه جشن سربرون را شروع کند و در ماه رمضان آن را ادامه دهد.

معرفی سریال های نوروز 1402
معرفی سریال های عید نوروز 1402

محمود پاک‌نیت، حسین محجوب، لاله اسکندری، نادر فلاح، فرخ نعمتی، سهیلا رضوی، قاسم زارع، داریوش کاردان، میرطاهر مظلومی، رامین ناصرنصیر، مهدی فقیه، کریم اکبری مبارکه، صدرالدین حجازی و بیوک‌میرزایی برخی از بازیگران این مجموعه تلویزیونی هستند.

در خلاصه داستان مجموعه جشن سربرون آمده است: «بهادر کدخدای ایل پوسان با کدخدای طایفه همسایه سرخو رقابت و مخالفتی دیرینه دارد. مدتی است آتش کینه‌ها خاموش شده است تا اینکه سرخو با اعتماد به نفس به خواستگاری دختری زیبا و کم سن و سال بهادر جهان پسند می‌آید. غافل از اینکه قرار است مدتی بعد جهان پسند به عقد پسرعمویش درآید. بهادر قاطعانه با این وصلت مخالفت می‌کند. زخم‌های کهنه سرباز می‌کنند. هر دو طایفه از کدخدای خود حمایت می‌کنند. درگیری ابعاد بزرگ‌تری می‌یابد و بهادر تلاش بزرگی را آغاز می‌کند.»

سریال ماورایی رستگاری

مجموعه ماورایی رستگاری در ۳۰ قسمت به تهیه‌کنندگی و کارگردانی مسعود ده‌نمکی ساخته شده است که احتمال دارد به عنوان سریال شبکه سه نوروز 1402 پخش شود.

معرفی سریال های نوروز 1402
سریال نوروز 1402 شبکه سه

داستان این سریال به قلم حسن وارسته به نگارش درآمده است که پیش از این نام او را در فهرست نویسندگان مجموعه‌های موفق تلویزیونی همچون پایتخت، دودکش، علی‌البدل، دیوار به دیوار و بچه مهندس دیده بودیم. حالا حسن وارسته طراحی و سرپرستی فیلمنامه سریال ماورایی «رستگاری» را بر عهده دارد.

بر اساس خبرهایی که از داستان سریال رستگاری منتشر شده، به نظر می‌رسد این مجموعه ماجرایی معنا‌گرا و ماورایی دارد. اغما و روز حسرت به کارگردانی سیروس مقدم که از سریال‌های مناسبتی ماه رمضان سال‌های گذشته هستند، از مجموعه‌های پربیننده این سبک از سریال سازی محسوب می‌شوند.

بیشتر بخوانید:

روز و ساعت پخش سریال سقوط از فیلیمو

روز و ساعت پخش سریال آکتور [+ خلاصه داستان]

سریال شبکه دو نوروز 1402 : فصل سوم مجموعه وضعیت زرد

با توجه به اخبار منتشر شده درباره‌ی مجموعه‌های نوروزی سیما، احتمالا فصل سوم وضعیت زرد در جدول پخش نوروزی شبکه دو قرار بگیرد. درون مایه و مضامین داستان سریال وضعیت زرد اجتماعی، اقتصادی و فضای مجازی است که با زبان طنز روایت می‌شود.

معرفی سریال های نوروز 1402 در شبکه های مختلف
سریال شبکه دو نوروز 1402

در فصل اول سریال وضعیت زرد، داستان اخراج یک مهندس طراح سانترفیوژی از سازمان انرژی اتمی به تصویر کشیده شد و داستانک‌های دیگر حول محور این قصه به سریال اضافه شدند.

خط داستانی این سریال، از رگه‌های سیاسی برخوردار است و شخصیت‌های آن شامل شش شخصیت اصلی است که هرکدام از نقش‌ها، ویژگی‌های اخلاقی خاص خود را دارند. به گفته‌ی رستگار، کارگردان این مجموعه، در فصل سوم رویکرد سیتکام پررنگ خواهد شد.

مهران رجبی، مریم سعادت، زین‌العابدین تقی‌پور، بهار داورزنی، حسام خلیل‌نژاد، آرش ماهان‌کیا و مهدی رضایی بازیگران اصلی فصل دوم این سریال بودند.

چندی پیش مجید رستگار کارگردان سریال «وضعیت زرد» در مصاحبه‌ای درباره این مجموعه گفته بود: «فصل دوم این سریال خیلی متفاوت بود و حتی نسبت به فصل اول مخاطبانش هم خیلی بیشتر شد و به ۱۸ درصد رسید. قصه در فصل دوم خیلی شیرین و متفاوت شد و حتی اگر در شبکه‌ای پر بیننده‌تر مثل شبکه سه پخش می‌شد حتماً روی ۳۰ درصد می‌رفت.

این کارگردان درمورد بازیگران سریال اظهار داشت: «ما سلبریتی نداشتیم و بدون سلبریتی درآوردن کار خیلی سخت است به ویژه که ما در این فصل ۱۸۰ بازیگر داشتیم. فصل قبل هر قسمت یک بازیگر جدید داشتیم ولی این فصل هر دو یا سه سکانس بازیگر داشتیم.»

فصل دوم آقای قاضی

معرفی سریال های نوروز 1402 را با سریال آقای قاضی ادامه می‌دهیم. این مجموعه به کارگردانی سجاد مهرگان، روایتگر داستان قضاوت‌های یک قاضی در دادگاه است و تمام موضوعاتی که در این سریال مطرح شده در آن بر اساس واقعیت هستند.

معرفی سریال های نوروز 1402
سریال نوروز 1402 شبکه دو

فصل اول این سریال به تهیه‌کنندگی احمد شفیعی و با هنرمندی بهزاد خلج (قاضی)، جعفر جمشیدی (منشی)، مسعود بهرامی (سرباز) و  بیش از 300 بازیگر جوان، از شبکه دو سیما پخش شد و توانست توجه مخاطبان را جلب کند.

حالا قرار است فصل دوم آقای قاضی به کارگردانی سجاد مهرگان و تهیه‌کنندگی محمد تنکابنی به عنوان سریال نوروز 1402 از شبکه دو سیما روی آنتن برود.

سجاد مهرگان کارگردان این مجموعه در مصاحبه‌ای درباره این سریال گفته بود: «ما در سری اول درگیری زیادی با مسائل بودجه‌ای داشتیم. این سریال طبق آمار صداوسیما حدود ۲۰ میلیون مخاطب داشت و این در حالی‌است که بودجه‌اش یک هشتم بودجه سریال‌های مرسوم است و بازیگر شناخته شده‌ای نداشت. با این حال «آقای قاضی» به خاطر قصه‌گویی توانست مخاطب زیادی را جلب کند و امیدواریم در سری جدید بتوانیم مخاطب بیشتری داشته باشیم.»

سریال شبکه یک نوروز 1402 : فصل چهارم مجموعه «نون خ»

معرفی سریال های نوروز 1402
سریال شبکه یک نوروز 1402

معرفی سریال های نوروز 1402 را با مجموعه پربیننده «نون خ» که از بهترین سریال های طنز ایرانی است، به پایان می‌رسانیم. پیش تولید فصل چهارم «نون خ» به کارگردانی سعید آقاخانی از اواخر خرداد ماه امسال آغاز شد.

سریال «نون خ» در یکی از روستاهای استان کرمانشاه تصویربرداری شده‌ است و فضای این منطقه را به تصویر می‌کشد. فصل چهارم سریال «نون خ» آبان ماه در منطقه خجیر تهران وارد مرحله فیلمبرداری شد.

از سال 98 تاکنون، سه فصل از سریال طنز نون خ برای شبکه اول ساخته شده است. در فصل جدید نون خ همچون سه فصل دیگر، سعید آقاخانی علاوه بر کارگردانی، ایفاگر نقش نورالدین خانزاده است. در کنار او هدیه بازوند، یدالله شادمانی، صهبا شرافتی، سید علی صالحی و کاظم نوربخش ایفای نقش می‌کنند.

سوالات متداول

چه سریال هایی در عید نوروز 1402 از تلویزیون پخش می‌شود؟

فصل چهارم مجموعه طنز نون خ به کارگردانی سعید آقاخانی، سریال نوروز 1402 شبکه یک است. از شبکه دو سریال‌های آقای قاضی و وضعیت زرد روی آنتن می‌رود. همچنین سریال جشن سربرون به کارگردانی مجتبی راعی و رستگاری ساخته مسعود ده‌نمکی، دو سریال نوروز 1402 شبکه سه سیما هستند.

کدام سریال هم در ایام عید و هم در ماه رمضان ادامه دارد؟

شبکه سه پخش سریال جشن سربرون را از ابتدای تعطیلات نوروزی آغاز خواهد کرد؛ به دلیل کوتاه شدن زمان هر قسمت، این سریال در ایام ماه رمضان نیز ادامه خواهد داشت.

مطالب بیشتر در تکراتو:

نظر شما در خصوص معرفی سریال های نوروز 1402 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر