;
coinex

خودرو پرنده ایر اسپیدر MK4 معرفی شد؛ شبیه‌سازی فرمول یک در آسمان‌ها!

خودرو پرنده ایر اسپیدر MK4 رونمایی شد. شاید این خودرو عجیب‌ترین مورد در نوع خود باشد زیرا بسیار شبیه به خودروهای فرمول 1 است.

خودرو پرنده ایر اسپیدر MK4 معرفی شد. این خودرو پرنده درحقیقت یک خودرو فرمول 1 است که می‌تواند در آسمان پرواز کند. این ایده بسیار جالب است و باید دید مورد استقبال قرار می‌گیرد یا خیر. همچنین باید عنوان کرد که این خودرو پرنده از یک موتور هیدروژنی 1341 اسب بخاری بهره می‌برد که می‌تواند به حداکثر سرعت 365 کیلومتر برساعت برسد.

بیشتر بخوانید: استخدام مکس ورشتپن برای تولید محتوا ؛ قهرمان فرمول یک مسئول تبلیغات EA Sports می‌شود؟

خودرو پرنده ایر اسپیدر MK4 رونمایی شد

ایده خودروهای پرنده با سرعت درحال پیشرفت است و شرکت‌های کوچک و بزرگ زیادی به‌دنبال تحقق آن هستند. در این بین، یک استارتاپ با نام Alauda Aeronautics پا را فراتر گذاشته و ایده مسابقه خودروهای پرنده سرنشین‌دار را مطرح کرده است. این شرکت استرالیایی رؤیای جاه‌طلبانه‌ای دارد و می‌خواهد از سال آینده سری مسابقات «ایر اسپیدر» (Airspeeder) را آغاز کند. برای استقبال از این سری مسابقات نوین، این شرکت نسخه اولیه از یک خودروی پرنده مسابقه‌ای را با پیشرانه هیدروژنی رونمایی کرده است.

خودروی پرنده و مسابقه‌ای Alauda Aeronautics ایر اسپیدر MK4 نام دارد و مراحل طراحی و تولید را در آدلاید استرالیا گذرانده است. این استارتاپ ادعا می‌کند MK4 سریع‌ترین خودروی برقی عمودپرواز جهان خواهد بود؛ چرا که توانایی دستیابی به حداکثر سرعت 225 مایل یا 365 کیلومتر در ساعت را دارد. نکته جالب اینکه دستیابی به این سرعت نیازمند تنها 30 ثانیه زمان است؛ بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که MK4 از نظر شتاب فوق‌العاده سریع خواهد بود.

خودرو پرنده ایر اسپیدر MK4 رونمایی شد

خودروی پرنده ایر اسپیدر MK4 از هوش مصنوعی بهره می‌برد

خودروی پرنده ایر اسپیدر MK4 به گیمبال مجهز است و از هوش مصنوعی برای انجام حرکات و افزایش قدرت مانورپذیری استفاده می‌کند. Alauda Aeronautics مدعی است به‌لطف این ویژگی‌‌ها، هندلینگ این خودروی پرنده در سطح خودروهای فرمول یک و یا یک جت جنگنده خواهد بود.

پیشران خودروی پرنده MK4 متشکل از چهار روتور مستقل است. این روتورها روی گیمبال‌هایی که با فناوری سه‌بعدی ساخته شده‌اند، قرار دارند. نیروی موردنیاز این روتورها را یک پیشرانه هیدروژنی با 1341 اسب بخار قدرت تأمین می‌کند. بدون نیاز به سوخت‌گیری مجدد، این خودروی پرنده مسابقه‌ای قادر است تا 188 مایل یا 300 کیلومتر مسافت را پشت سر بگذارد. از لحاظ وزن نیز باید گفت خودروی پرنده MK4 تنها 950 کیلوگرم است.

هرچند تصاویر موجود از ایر اسپیدر MK4 طرح‌های کامپیوتری هستند، ولی Alauda Aeronautics می‌گوید پروتوتایپ‌های این خودروی پرنده تست‌های واقعی را با موفقیت پشت سر گذاشته‌اند. البته این پروتوتایپ‌ها در همه تست‌ها فاقد سرنشین بوده و مهندسان آن‌ها را از راه دور کنترل کرده‌اند.

براساس برنامه‌ریزی‌ها، خودروی پرنده ایر اسپیدر MK4 در هفتم ماه مارس در فستیوال نوآوری ساوت‌استارت رونمایی خواهد شد. این فستیوال در انگلستان برگزار می‌شود. استارتاپ استرالیایی اولین تست پروتوتایپ سرنشین‌دار را در فصل اول امسال انجام خواهد داد. همان‌طور که در ابتدا نیز اشاره کردیم، قرار است اولین فصل از سری مسابقات ایر اسپیدر فصل آینده افتتاح شود؛ امری که البته خیلی خوشبینانه به‌نظر می‌رسد. برگزارکنندگان این سری مسابقات از حضور تیم‌های علاقه‌مند و شرکت‌‌های سازنده تجهیزات مختلف استقبال می‌کنند.

خودرو پرنده ایر اسپیدر MK4 رونمایی شد

«مت پیرسون»، مدیرعامل Alauda Aeronautics، معتقد است این استارتاپ و در کل جهان آمادگی پذیرش مسابقات خودروهای پرنده را دارد. او در اظهار نظری جالب از فراهم‌سازی همه زیرساخت‌های لازم صحبت کرده و برای تحقق ایده مسابقات خودروهای پرنده، توپ را به‌نوعی به زمین شرکت‌ها و تیم‌های موتور اسپرت انداخته است!

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره خودرو پرنده ایر اسپیدر MK4 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر