;
coinex

دومین نسخه پیش نمایش اندروید 14 برای توسعه دهندگان منتشر شد

دومین نسخه پیش نمایش اندروید 14 منتشر شد. توسعه‌دهندگان حالا می‌توانند به ویژگی‌های کامل‌تری از اندروید 14 دسترسی پیدا کنند.

دومین نسخه پیش نمایش اندروید 14 برای توسعه‌دهندگان عرضه شد. توسعه‌دهندگان می‌توانند با استفاده از نسخه‌های مخصوص خود که در اختیار دارند، نواقص و ایرادات این سیستم‌عامل را بررسی و برای مرتفع شدن آنها، به گوگل کمک کنند. انتشار این نسخه‌ها تا زمانی ادامه پیدا می‌کند که سیستم‌عامل از لحاظ پایداری به درجه قابل‌قبولی برسد. در آن زمان است که نسخه اصلی سیستم‌عامل برای استفاده عموم عرضه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اسم رمز اندروید 14 مشخص شد؛ کیک وارونه (Upside-down Cake) به چه معناست؟

دومین نسخه پیش نمایش اندروید 14 منتشر شد

دقیقا یک ماه پیش بود که اولین پیش نمایش اندروید ۱۴ برای توسعه‌دهندگان منتشر شد. طبق برنامه ریزی گوگل، دومین و آخرین پیش نمایش توسعه‌دهندگان این سیستم عامل امروز منتشر شده است. پیش نمایش دوم نسخه توسعه دهندگان اندروید ۱۴ با بهبودها و قابلیت‌های جدیدی همراه است.

دومین نسخه پیش نمایش اندروید 14 منتشر شد

طبق جدول زمانی رسمی گوگل، پس از این پیش‌نمایش توسعه‌دهنده، اولین نسخه آزمایشی اندروید 14 فروردین ۱۴۰۲ عرضه خواهد شد. پس از آن سه نسخه دیگر در ماه‌های بعدی عرضه می‌شود.

آخرین نسخه پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان اندروید ۱۴ می‌تواند بنا‌به‌میل شما به برنامه‌ها اجازه دهد که فقط به عکس‌ها و ویدیوهای منتخب دسترسی داشته باشند. البته شما همچنان می‌توانید اجازه دسترسی به همه محتوای موجود رو دستگاه خود را بدهید یا اصلا اجازه دسترسی را ارائه نکنید.

دومین نسخه پیش نمایش اندروید 14 منتشر شد

در اندروید ۱۴ یک API به نام Credential Manager تعبیه شده و به برنامه‌ها اجازه می‌دهد با استفاده از کلیدهای عبور وارد سیستم شوند. در این نسخه از اندروید ۱۴، بهبودهایی در ظاهر رابط کاربری انتخابگر حساب‌کاربری، همراه با تغییراتی در API بر اساس بازخوردهای نسخه قبلی وجود دارد.

برنامه‌هایی که برای سازگاری با اندروید ۱۴ نوشته می‌شوند و در ابتدا یک زیرمجموعه بسیار کوچک خواهند بود، باید برای فعالیت در پس‌زمینه، مجوزهایی را دریافت کنند.

نسخه دوم و آخر اندروید ۱۴ توسعه‌دهندگان با بهینه‌سازی‌هایی برای سیستم مدیریت حافظه اندروید ارائه می‌شود که استفاده از منابع را در هنگام اجرای برنامه‌ها در پس‌زمینه بهبود می‌بخشد. همچنین نوتیفیکیشن غیرقابل رد کردن کمتری در اندروید 14 وجود خواهد داشت و APIهای بهبود یافته برای فروشگاه‌های برنامه نیز ارائه می‌شود.

دومین نسخه پیش نمایش اندروید 14 منتشر شد

با تنظیمات ویژه متکی به منطقه جغرافیایی خود، وقتی دستگاهتان Android 14 را دریافت کرد، می‌توانید واحد دما، روز اول هفته و سیستم شماره‌گذاری را بر اساس منطقه خود به صورت خودکار شخصی‌سازی کنید.

همانطور که از نامش پیداست، نصب این نسخه از Android 14 فقط برای توسعه‌دهندگان برنامه توصیه می‌شود تا از آن برای آزمایش برنامه‌های خود استفاده کنند.

وقتی که اولین نسخه بتا اندروید ۱۴ فروردین ماه ۱۴۰۲ منتشر شود، دسترسی کاربران نیز آسان‌تر خواهد بود. در حال حاضر Android 14 Developer Preview 2 قابل نصب بر روی Pixel 4a 5G و دستگاه‌های جدید Google است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره دومین نسخه پیش نمایش اندروید 14 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر