;
coinex

قانون حذف و ممنوعیت نصب اپلیکیشن‌های ایرانی توسط دولت هلند ابلاغ شد

کابینه هلند ممنوعیت نصب اپلیکیشن‌های ایرانی در کنار برنامه‌های روسی و چینی برای تمامی کارمندان دولتی و شاغلان این دستگاه‌ها را اعلام کرده است.

به گزارش تکراتو و به نقل از فارس، دولت هلند در دستوری به کارمندان خود خبر ممنوعیت نصب اپلیکیشن‌های ایرانی را اعلام و از آن‌ها درخواست حذف برنامه‌های ایرانی در کنار روسی و چینی از تمامی دستگاه‌هایی که با آنها کار دولتی انجام می‌دهند را داشته‌ است.

بیشتر بخوانید: حذف چند اپلیکیشن ایرانی از گوگل پلی ؛ چشم در برابر چشم!

ابلاغ قانون حذف و ممنوعیت نصب اپلیکیشن‌های ایرانی توسط دولت هلند

به گزارش وبگاه شبکه خبری سی.ان.ان استفاده از تیک‌تاک (برنامه اشتراک‌گذاری ویدئوهای کوتاه چینی) در رایانه‌ها و گوشی‌ها به علت نگرانی‌های امنیت سایبری توسط کمیسیون اروپا ممنوع اعلام شده است.

دی‌ماه اخیر نیز کنگره آمریکا طرحی جهت ممنوعیت استفاده از تیک‌تاک در دستگاه‌های دولتی را به تصویب رساند. به گزارش منابع خبری این قانون به دنبال نگرانی‌های فراوان در خصوص این شبکه اجتماعی چینی به تصویب رسیده است. در آن هنگام ادعاهایی مبنی بر طرح چنین ممنوعیتی به نفع شبکه های اجتماعی رقیب مانند اسنپ،‌ اینستاگرام و فیس بوک مطرح شده بود.

علت مشخصی که برای این موضوع طرح شده است عمدتاً به قدرت‌نمایی چین از طریق حضور تیک تاک در ایالات متحده بازمی‌گردد تا به کنترل آمریکایی‌ها بپردازد، لذا نگرانی‌هایی در خصوص استقبال گسترده این پلتفرم در بین آمریکایی‌ها شکل گرفته است.

در همین راستا، روز جمعه وبگاه «بریت بارت» به نقل از روزنامه هلندی «تلگراف» اعلام کرد که دولت هلند به مقامات و کارکنان این کشور از الزام به حذف تمام برنامه‌های چینی، روسی، ایرانی و کره شمالی از موبایل‌های کاری خود خبر داده است.

پیش‌تر دولت هلند نیز به مقام‌های خود دستور حذف برنامه تیک‌تاک از دستگاه‌های کاری‌شان را اعلام کرده بود. به ادعای کابینه هلند برنامه‌های چنین کشورهایی احتمال افزایش خطر جاسوسی را به دنبال دارد.

ممنوعیت نصب اپلیکیشن‌های ایرانی

این دستور تاکنون گستره بیشتری پیدا کرده و کابینه هلند روز سه‌شنبه به مقامات خود خبر داده که باید تمامی برنامه‌های کشورهایی که برنامه سایبری تهاجمی علیه هلند انجام می‌دهند را از دستگاه‌های کاری‌شان پاک کنند.

«آلکساندرا ون هافلن» وزیر امور دیجیتال هلند طی نامه‌ای به کارمندان دولت درباره این مسئله نوشت: «روسیه، ایران، کره شمالی و چین نمونه‌هایی از کشورهایی با چنین برنامه سایبری تهاجمی هستند.»

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص ممنوعیت نصب اپلیکیشن‌های ایرانی در دستگاه‌های دولتی هلند چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر