;
coinex

ساعت پخش سریال آتش و باد [+ ساعت پخش تکرار و خلاصه داستان]

آتش و باد از سریال‌های نوروزی بوده که به یک داستان تاریخی می‌پردازد. در ادامه داستان و ساعت پخش سریال آتش و باد در نوروز 1402 ذکر شده است.

سریال آتش و باد به کارگردانی مجتبی راعی ساخته شده و داستان آن به دوران قبل از مشروطه برمی‌گردد. اسم این سریال در ابتدا «جشن سربرون» اعلام شد اما سازندگان آن را به آتش و باد تغییر دادند.

بیشتر بخوانید:

سریال های ماه رمضان 1402

سریال های نوروز 1402

ساعت پخش سریال آتش و باد

بر اساس اعلام روابط عمومی شبکه سه سیما، زمان پخش سریال آتش و باد پس از شروع ماه رمضان از ساعت ۱۹ است. ساعت پخش تکرار سریال آتش و باد ساعت 1:30 بامداد، 10:00 صبح و 14:30 بعد از ظهر روز بعد خواهد بود.

ساعت پخش سریال آتش و باد
ساعت پخش سریال آتش و باد

جالب است بدانید، ساخت 5 فصل از سریال جشن سربرون (آتش و باد) پیش بینی شده است. اما در حال حاضر، تنها ساخت یک فصل آن به اتمام رسیده و تولید فصل‌های دیگر این سریال به بازخورد مردم پس از پخش آن و درخواست صدا و سیما برای ساخت فصل های بعدی، بستگی خواهد داشت.

خلاصه داستان سریال آتش و باد

پس از ساعت پخش سریال آتش و باد به سراغ قصه آن می‌رویم. در خلاصه داستان سریال جشن سربرون آمده است: «بهادر کدخدای ایل پوسان با کدخدای طایفه همسایه سرخو رقابتی دیرینه دارد و مدتی این آتش کینه خاموش می‌شود تا اینکه سرخو با اعتماد به نفس به خواستگاری دختر کم‌سن و سال بهادر به نام جهان‌پسند می‌رود.»

ساعت پخش سریال آتش و باد [+ ساعت پخش تکرار و خلاصه داستان]

نام اولیه مجموعه آتش و باد، جشن سربرون بود که عنوان یک رسم دیرینه  ایرانی است. به گفته‌ی مجتبی راعی، جشن سر برون یک اصطلاح درباره جشنی است که پس از پایان بافت قالی برگزار می‌شود. به این صورت که وقتی بافت قالی تمام می‌شود، قالی را از بالای دار می‌برند و به اصطلاح می‌گویند سر قالی را می‌بریم و هنگامی که قالی آزاد می‌شود، جشنی با عنوان جشن سربرون برگزار می‌شود. این رسم، وجه تسمیه داستان و محور قصه سریال است.

لوکیشن‌های سریال مربوط به سکانس‌های مختلفی نظیر منزل قوام، کنسولگری انگلیس، بازار شیراز و کوچه و گذر آن است و بخش‌های دیگر هم در شهرک سینمایی غزالی فیلمبرداری شده‌اند. فیلمبرداری قسمت‌های کوهستانی سریال هم در جاده امام زاده داوود در اوج برف و سرمای شدید صورت گرفت.

بازیگران سریال آتش و باد

در مجموعه 56 قسمتی آتش و باد که از برنامه های نوروزی 1402 است، هنرمندان زیادی به ایفای نقش پرداخته‌اند. بازیگرانی مطرحی از جمله حسین محجوب، محمود پاک ‌نیت، لاله اسکندری، فرخ نعمتی، قاسم زارع، داریوش کاردان، میرطاهر مظلومی، رامین ناصر نصیر، مهدی فقیه و زنده یاد کریم اکبری مبارکه در سریال تاریخی آتش و باد نقش‌آفرینی می‌کنند.

ساعت پخش سریال جشن سربرون
ساعت پخش تکرار سریال آتش و باد

صدرالدین حجازی، نادر فلاح، بیوک ‌میرزایی، مهران نائل، جواد قامتی، ابراهیم برزیده، سیامک اشعریون، پرویز بزرگی، علی جاویدفر، محمد حاج حسینی، فرشید صمدی‌ پور، محمدرضا راد، حسن محمودی، مجتبی واشیان، امیر کسارنژاد، ساقی عسگری، سارا اشتری، امیر زمستانی، سودابه علیپور، نجات علی مرادی، سیامک حلمی، آرمین ترکمندی، علی حسن ناصری، ذبیح ذبیح پور، علی نجاریان، زهرا برومند، ایوب دمان، امیر نداف فر، عباس براری، رضا درم کزین، ابوالفضل حاجی علیخانی، مجید یاراحمدی، مهران‌هادی، جواد عاقبت بین، حسن زارع، محمودرضا بهرامی، علی عطایی، سیامک نظری، مرتضی ستارپور، محمد نادرخانی، فیروز حیدرزاده، سجاد مومنی و رضا سیدی دیگر بازیگران مجموعه آتش و باد هستند.

در مجموع، فیلمبرداری سریال آتش و باد 27 ماه طول کشیده و با توجه به اینکه مراحل فیلمبرداری در اوج کرونا بوده، بازیگران و عوامل فیلم لحظات سختی را سپری کردند. اما به گفته تهیه کننده سریال، از آن جایی که بیشتر عوامل تولید واکسینه شده بودند، خدا را شکر مشکلی به لحاظ کرونا به وجود نداشته است.

از اتفاقات ناگور زمان تصویربرداری این سریال، درگذشت کریم اکبری مبارکه بازیگر پیشکسوت کشورمان بود. البته نقش ایشان در این مجموعه تقریبا تمام شده بود و در دو سکانس باقی مانده، عوامل توانستند با تمهیداتی، نقش وی را به سرانجام برسانند.

کارگردان سریال جشن سربرون

مجتبی راعی متولد سیزدهم اسفند ماه سال 1336 در شهر دهق اصفهان است. او تحصیلات مقدماتی خود را در همان جا گذراند. پس از پایان تحصیلات مقدماتی وارد دانشکده سینما تئاتر دانشگاه هنر شد و در رشته کارگردانی سینما فارغ‌ التحصیل گردید.

ساعت پخش سریال جشن سربرون

در حال حاضر مجتبی راعی ساکن تهران است و  در کنار کارگردانی و نویسندگی به تدریس کارگردانی نیز مشغول است.

از ساخته‌های این کارگردان می‌توان به فیلم‌های ترنج (۱۳۹۱)، عصر روز دهم (۱۳۸۷)، سفر به هیدالو (۱۳۸۴)، صنوبر (۱۳۸۰)، جنگجوی پیروز (۱۳۷۷)، تولد یک پروانه (۱۳۷۶)، غزال (۱۳۷۴)، جای امن (۱۳۷۲)، تونل (۱۳۷۱)، تابستان ۵۸ (۱۳۶۸) و انسان و اسلحه (۱۳۶۷) اشاره کرد.

سوالات متداول

کدام بازیگرها در سریال آتش و باد نقش‌آفرینی کرده‌اند؟

بازیگرانی مطرحی از جمله حسین محجوب، محمود پاک ‌نیت، لاله اسکندری ، فرخ نعمتی، قاسم زارع، داریوش کاردان، میرطاهر مظلومی، رامین ناصر نصیر، مهدی فقیه، صدرالدین حجازی، نادر فلاح، بیوک ‌میرزایی و زنده یاد کریم اکبری مبارکه در این مجموعه به ایفای نقش پرداخته‌اند.

سریال آتش و باد چند قسمتی است؟

مجموعه تاریخی آتش و باد در 56 قسمت و به کارگردانی مجتبی راعی ساخته شده است.

مطالب بیشتر در تکراتو:

نظر شما در خصوص ساعت پخش سریال آتش و باد چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (12 نظر)

    سریال خیلی خوب و عالی بود و امیدوارم از این دست سریال ها و اسطوره ها تاریخی و حتی شهنشاهی ما که تاثیر گذار بودند در سرزمین کهن مان ساخته شود

    پاسخ

    سلام وخسته نباشیدبه جناب مجتبی راعی عزیزوسایردست اندرکاران سریال آتش وباد_عالیه

    پاسخ

    باسلام
    بهترین سریالی بود که من بعد از روز و روزگاری دیدم حرف نداره مخصوصا آهنگ پایانی خیلی حرفه ای و ایرانی اصیل ساخته شده و انتخاب بازیگران هم خیلی بجا بوده مخصوصا سرخو خیلی خوب بود.

    پاسخ

    سریال آتش و باد درخصوص کدام قوم ایرانی است ؟
    بنظر می آید لر بختیاری باشند با ان آداب و رسوم‌ خاص
    اما البسه و مکان جغرافیایی این سریال یعنی استان فارس با فرهنگ ایلی بختیاری مثل چوبازی و …. اختلافات و …. فاحشی دارند .

    پاسخ

    با تشکر،صحنه سازی ضعیفی داره و همین باعث شده احساس کنیم تئاتر می‌بینیم و مصنوعی بودنش دائم یادآوری میشه

    پاسخ

    از دیدنش لذت بردم.ممنون.امیدوارم فصل های جدید دوباره تولید بشه.

    پاسخ

    سلام. واقعا سریال اصیل ایرانی وواقعیت گذشتگان ماست.لطفا زرق وبرق ان زمانه یادتان نرود،حقیرانه نباشه بهتره.بازم ممنون بر ایرانی که فرهنگ ایرانی را حفظ میکندـدستتان را میبویم.این اثر .ماندگار میماند

    پاسخ

    لطفا از ساخت ادامه چنین سریال ضعیفی خودداری فرمایید

    پاسخ

    باسلام
    سریال اتش و باد سریال تاریخی واموزنده هست لکن ساعت پخشش اگه به ساعت ۲۰یا۲۱تغییریابدبهترهست چون ساعت ۱۹اکثرا درحین افطاریامسجدو…هستند.به خودت میای می بینی سریال تموم شده.باتشکر

    پاسخ

    آتش وباد عالیه

    پاسخ

    جدول پخشتون اشتباهه

    پاسخ

    مسخره است

    پاسخ