;
coinex

متقاضیان واردات نرم افزاری برای تایید ارز مورد نیاز اقدام کنند

مدیر کارگروه سامانه ارزی خبر از راه‌اندازی سامانه ثبت و تأیید درخواست‌های ارزی محصولات و خدمات نرم‌افزاری برای متقاضیان واردات نرم افزاری کشور داده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران، «کاظم آیت‌اللهی»، مدیر کارگروه سامانه ارزی ضمن تاکید بر لزوم ایجاد سامانه ارزی در سازمان نظام صنفی کشور بیان داشت: «هنگامی که واردات بدون انتقال ارز ممنوع شد، 11 گروه واردکننده برای دریافت ارز با مشکل روبه‌رو شدند؛ گروه‌هایی مانند واردکنندگان دانش فنی، نرم‌افزار، خرید لیسانس، آموزش، پشتیبانی و غیره که این موارد از جنس کالای فیزیکی نبوده و از نوع نرم‌افزار هستند.»

طبق اعلام وی سامانه ثبت و تأیید درخواست‌های ارزی محصولات و خدمات نرم‌افزاری به‌منظور تسهیل و تسریع و شفاف‌سازی، کنترل و پایش، نظام پاسخگویی و فرایند مربوط به تأیید و تشخیص برای متقاضیان واردات نرم افزاری شکل گرفته است.

براساس بیانات آیت‌اللهی تا پیش از راه‌اندازی این سامانه در عمل راه‌کار و روشی جهت تشخیص مبلغ و صحت واردات و تخصیص ارز برای گروه‌های فوق وجود نداشت. همچنین وی ضمن ابراز خوشحالی در مورد سپردن اجرای این هدف به نصر به‌علت ذات فیزیکی و سخت‌افزاری که نهادهای مرتبط به صورت عادی به واردات نسبت می‌دهند، اعلام داشت: «این سامانه توسط سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور راه‌اندازی شد و عملکردی بسیار شفاف دارد و همه به صورت مکانیزه می‌توانند در آنجا درخواست خود را ثبت کرده و از نتیجه آن آگاه شوند.»

عضو شورای مرکزی نصر کشور همچنین تصریح کرد: «به‌طور معمولی میزان ارزی که متقاضی درخواست کرده است تغییری ندارد و صرفاً موضوع رد یا تأیید شده و یا برای تکمیل مستندات مجدداً در مسیر بررسی قرار می‌گیرد.»

بیشتر بخوانید: عضو نصر تهران:‌ حداقل اینترنت را به وضعیت شهریور 1401 برگردانید!

راه‌اندازی سامانه ثبت و تأیید درخواست‌های ارزی برای متقاضیان واردات نرم افزاری

جهت مراجعه به این سامانه لینک آن در پرتال سازمان نظام صنفی کشور قرار گرفته و متقاضیان قادر خواهند بود تا با مراجعه به پرتال نصر کشور، جهت ثبت نام و ایجاد تقاضای خود اقدامات لازم را به عمل آورند. به این منظور کاربران باید در وهله اول نام کاربری و کلمه عبور دریافت کنند تا مجوز درج مشخصات و بارگذاری مستندات خود را پیدا کنند.

متقاضیان واردات نرم افزاری

پس از این مرحله، بررسی‌های لازم در دبیرخانه صورت گرفته و به کارشناس مربوطه ارجاع داده خواهد شد. اگر درخواست مد‌نظر تأیید شود موضوع وارد کارگروه مدیریتی خواهد شد تا نظر کارشناسان مورد تصویب قرار گیرد. سپس از طریق سازمان نظام صنفی، تأییدیه به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات فرستاده خواهد شد و در ادامه نیز وزارتخانه نامه تخصیص ارز را به همان میزان مورد تایید، به بانک مرکزی ارسال خواهد کرد.

آیت‌اللهی ضمن تأکید بر نظارت به عنوان مرحله پایانی تخصیص ارز خاطرنشان کرد: «یعنی دریافت‌کننده ارز باید اسناد خرید و فروش خود را بر اساس اسناد رسمی در سامانه بارگذاری کند تا گذار از آخرین مرحله درخواست ارز انجام شود.»

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص مشخص شدن شیوه تخصیص ارز واردات نرم‌افزاری چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر