coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

اتصال شبکه شتاب و میر روسیه نهایی شد / برنامه وزارت اقتصاد برای اتصال شتاب به دیگر شبکه‌های بانکی بین‌المللی

وزیر امور اقتصاد و دارایی خبر از اتصال شبکه شتاب و میر روسیه داده و به‌نظر بانک مرکزی قصد اتصال این شبکه به شبکه‌های بانکی دیگر کشورهای منطقه را نیز دارد.

چیزی در حدود یک سال است که همواره خبرهایی از اتصال شبکه شتاب به شبکه بانکی میر (MIR) کشور روسیه شنیده می‌شود. نخستین مرتبه زمزمه اتصال شبکه شتاب و میر روسیه در سال 96 به گوش رسید. از آن هنگام بارها برقراری این اتصال وعده داده شده و هر بار هم به علت‌های گوناگون چنین امری محقق نشده است. لازم به ذکر است که این خبر را اولین بار «مهدی صفری»، معاون دیپلماسی وزارت امور خارجه، مرداد ماه سال پیش اعلام کرد و مدعی شد که در مدت کوتاهی این شبکه‌ها به یکدیگر متصل خواهند شد.

هم‌اکنون نیز «احسان خاندوزی»، وزیر امور اقتصاد و دارایی کشور، به برقراری اتصال این دو شبکه اشاره داشته اما جزئیات چندانی از آن اعلام نکرده است. خاندوزی در این مورد اظهار داشت: «‌اتصال شبکه شتاب کشور به شبکه پرداخت الکترونیکی کشورهای منطقه پیگیری شد. به طور مشخص در مورد روسیه این اقدام به ثمر نشسته است. در ماه‌های آینده برای تجار ایرانی و روس که مبادله انجام می‌دهند بدون نیاز به مراجعه به شبکه‌های بین‌المللی و ارزهای غیرمحلی این امکان را فراهم می‌کنیم.»

بیشتر بخوانید: بانک و بیمه مشترک ایران و سوریه تاسیس می‌شود

اتصال شبکه شتاب و میر روسیه برقرار شد!

خاندوزی در همین راستا خبر از برنامه بانک مرکزی جهت اتصال به شبکه‌های بانکی دیگر کشورهای منطقه هم داده و گفت: «در خصوص کشورهای دیگر منطقه مثل ترکیه، عمان و عراق هم بانک مرکزی در حال پیگیری است تا همین مسیر طی شود.» لازم به ذکر است که قبل از این هم اتصال شبکه بانکی بحرین و ایران اجرایی شده بود که البته با ایجاد اختلاف میان دو کشور این موضوع کنار گذاشته شد.

اتصال شبکه شتاب و میر روسیه

البته به بیان وزیر اقتصاد امکان استفاده از این شبکه به ماه‌های آینده موکول شده است. پیش‌ از این نیز اعلام شده بود که علت تاخیر در اتصال شتاب به میر مشکلات فنی است. اما هم‌اکنون به نظر می‌آید این مشکلات رفع شده است.

گفتنی است که جزئیات شیوه اتصال این دو شبکه فعلا مشخص نشده و حتی معلوم نیست کلیه افراد توانایی انجام تراکنش در شبکه بانکی روسیه را داشته باشند یا شاید هم این قابلیت تنها به تجار اختصاص یابد.

بیشتر بخوانید: 

دیدگاه شما در خصوص اتصال شبکه شتاب و میر روسیه چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر