;
coinex

نخستین تفنگ هوشمند جهان با سنسور اثرانگشت و امکان تشخیص چهره معرفی شد [+عکس]

نخستین تفنگ هوشمند جهان با قابلیت‌های جالب‌توجهی مانند سنسور اثرانگشت و امکان تشخیص چهره معرفی شده است.

شرکت Biofire Technologies مستقر در برومفیلد کلرادو، موفق به ساخت نخستین تفنگ هوشمند جهان شده است که در آن از تکنولوژی‌های امنیتی پیشرفته ای مانند سنسور اثز انگشت و تکنولوژی تشخیص چهره استفاده شده است. در این تفنگ هوشمند امکانات جذاب دیگری مانند شخصی‌سازی تنظیمات و استفاده چند کاربره نیز تعبیه شده است.

بیشتر بخوانید: تفنگ آب پاش شیائومی با قیمت حدودا 5 میلیون تومانی معرفی شد

نخستین تفنگ هوشمند جهان توسط شرکت Biofire Technologies ساخته شد

یک شرکت مستقر در برومفیلد، کلرادو، با نام Biofire Technologies اولین تفنگ دستی بیومتریک جهان با نام «تفنگ هوشمند بایو‎فایر» (The Biofire Smart Gun) را به بازار عرضه کرده است. این تفنگ دارای قابلیت بازکردن قفل از طریق اثر‌انگشت و تشخیص چهره است که از آن در برابر سوءاستفاده محافظت می‌کند. در وب‌سایت این شرکت توضیح داده شده است:

«تفنگ هوشمند 9 میلی‌متری Biofire هنگام خارج‌شدن از دست شما قفل می‌شود و دیگر نمی‌توان با آن شلیک کرد؛ مگر اینکه کاربر مجاز دوباره آن را در دست بگیرد. تفنگ هوشمند شما فقط برای افرادی که انتخاب می‌کنید، شلیک می‌کند؛ بنابراین هرگز نمی‌تواند در دستان یک کودک، جنایتکار یا هر شخص دیگری نتیجه غم‌انگیری داشته باشد.»

این شرکت در ادامه توضیح می‌دهد که تفنگ هوشمند Bonfire را به‌گونه‌ای مهندسی کرده است تا کاربران هرگز مجبور نباشند بین حالت‌های ذخیره‌سازی ایمن و دسترسی فوری، یکی را انتخاب کنند. همچنین امکان ثبت چند کاربر و شخصی‌سازی تنظیمات تفنگ نیز وجود دارد.

نخستین تفنگ هوشمند جهان توسط شرکت Biofire Technologies ساخته شد

درباره سنسورهای این اسلحه نیز گفته شده که The Biofire Smart Gun دارای «سنسور اثرانگشت خازنی پیشرفته و یکپارچه به‌همراه سیستم تشخیص چهره سه‌بعدی» است و «نشانگرهای LED» آن زمان تشخیص مشخصات کاربران را اطلاع‌رسانی می‌کنند.

این تفنگ از یک باتری لیتیوم یون قابل‌شارژ بهره می‌برد و برای اطمینان از اینکه نمی‌توان آن را به یک تفنگ دستی معمولی تغییر داد، دارای فناوری رمزگذاری است. قیمت آن هم 1499 دلار خواهد بود.

نخستین تفنگ هوشمند جهان توسط شرکت Biofire Technologies ساخته شد

شرکت سازنده این سلاح گرم جدید از اعضای مختلفی تشکیل شده است و به همین دلیل آن‌ها ادعا کرده‌اند که محصولات آن‌ها بسیار متنوع است. Biofire Technologies درباره تیم خود توضیح می‌دهد: «ما تیمی متشکل از مالکان اسلحه، مهندسان و والدین هستیم که راه‌حل‌های نوآورانه جدیدی را برای ایمن نگه‌داشتن عزیزانمان توسعه می‌دهیم. قبل از Bonfire، ما به ساخت ماهواره‌ها، دستگاه‌های پزشکی، سلاح خودکار، جت‌های مافوق صوت و البته سلاح گرم مشغول بوده‌ایم.»

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره نخستین تفنگ هوشمند جهان چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر