;
coinex

بررسی مشخصات فنی میتسوبیشی اکلیپس کراس [+ امکانات رفاهی و قیمت]

میتسوبیشی اکلیپس کراس یکی از خودروهای جذابی است که اخبار پیرامون واردات آن به شدت داغ شده و متقاضیان زیادی دارد. در ادامه به بررسی مشخصات فنی میتسوبیشی اکلیپس کراس می‌پردازیم و آنچه درباره امکانات رفاهی و قیمت این خودرو می‌دانیم را با شما به اشتراک می‌گذاریم.

میتسوبیشی یکی از برندهای مطرح ژاپن است که توانسته نام خوشی برای خود دست و پا کند. متاسفانه تحریم‌های آمریکا و اروپا باعث شد تمامی خودروسازان صاحب‌نام، بازار خودرو ایران را ترک کنند. ممنوعیت واردات ضربه مهلکی بر پیکره صنعت خودروی ایران وارد کرد؛ ولی رفته رفته محصولات چینی به بازار داخلی راه یافتند.

رونق واردات خودرو مثل سابق نخواهد شد؛ چرا که دولت برنامه‌ای در این راستا تدارک ندیده و آزادسازی واردات خودروهای خارجی نیز طی چند ماه اخیر پس از کش و قوس‌های فراوان صورت پذیرفته است. باید در حال حاضر به همین چند برند معتبر جهانی اکتفا کرد بلکه فرجی شود و واردات خودرو به طور کامل به بخش خصوصی واگذار گردد. یکی از این برندهای معتبر، میتسوبیشی است که احتمالا برخی مدل‌های آن توسط آرین موتور روانه بازار می‌شوند. اکلیپس کراس یکی از همین مدل‌هاست که در ادامه، مشخصات فنی، طراحی، امکانات رفاهی و قیمت آن را بررسی می‌کنیم.

بیشتر بخوانید:

بررسی مشخصات فنی میتسوبیشی اکسپندر 2023

بررسی میتسوبیشی ASX 2023

بررسی مشخصات فنی میتسوبیشی اکلیپس کراس

با انتشار گزارش‌های مربوط به آزادسازی واردات خودرو، پای میتسوبیشی هم به اخبار خودرویی باز شد. شنیده‌ها حاکی از آن هستند که به زودی خودروسازان خصوصی اقدام به واردات چندین محصول جذاب از این شرکت ژاپنی خواهند کرد. یکی از محصولات جذاب و تماشایی این کمپانی، اکلیپس کراس است که چیزی در طراحی و فناوری‌های مدرن کم ندارد.

بررسی مشخصات فنی میتسوبیشی اکلیپس کراس
بررسی مشخصات فنی میتسوبیشی اکلیپس کراس

کراس اوور زیبا و خریدنی نظیر اکلیپس می‌تواند موفقیت‌های بسیاری در بازار کشور ما به دست آورد، چرا که عطش خرید این سگمنت در بازار ایران به شدت بالاست. اکلیپس کراس محصول کامپکت دیگری برای میتسوبیشی به حساب می‌آید که عمده تمرکز خود را روی طراحی زیبا، فناوری و هندلینگ گذاشته است.

ظاهر اکلیپس کراس جذاب و تماشایی است و فناوری‌های به کار رفته در آن پیشرفته و مدرن محسوب می‌شوند و از این نظر شباهت جالبی به اوت لندر دارد. در ادامه با بررسی مشخصات فنی میتسوبیشی اکلیپس کراس با ما همراه شوید.

طراحی ظاهری و کابین میتسوبیشی اکلیپس کراس

بررسی میتسوبیشی اکلیپس کراس را با طراحی ظاهری آن شروع می‌کنیم. این خودرو به صورت 5 سرنشین قابل خریداری است و فضای کابین آن به خوبی جوابگوی نیاز خانواده‌ها خواهد بود. علاوه‌براین، فضای سر و پای سرنشینان عقب هم مناسب است. خوشبختانه یکی از ویژگی‌های جالب کمپانی میتسوبیشی برای این کراس اوور، صندلی‌های تاشونده‌ای است که می‌توان با تا کردن آنها، گنجایش صندوق بار را افزایش داد.

با ورود به کابین نمی‌توانید المان‌های لوکس و متریال آنچنانی ببینید، چرا که قرار نیست این خودروی نسبتا اقتصادی در قد و قواره ماشین‌های لوکس سایر برندها باشد. مدل سه بعدی داشبورد جذاب طراحی شده و ویژگی‌های مطلوبی دارد.

بررسی مشخصات فنی میتسوبیشی اکلیپس کراس

صفحه نمایش 7 اینچی لمسی روی داشبورد تعبیه شده است که قابلیت اتصال به اندروید اتو و اپل کارپلی را دارد. با تقلید از خودروهای لکسوس، برای این نمایشگر لمسی از تاچ پد استفاده شده تا بر المان‌های لوکس آن افزوده شود. سیستم ناوبری متاسفانه برای صفحه نمایش وجود نخواهد داشت و برای انجام برخی کارها باید از گوشی هوشمند خود کمک بگیرید.

هدآپ دیسپلی به‌صورت رنگی طراحی شده که برای اکلیپس کراس، تکنیک جالب توجهی برای جذب مشتری است؛ چرا که باعث می‌شود در مواقعی که نیازی به استفاده از آن ندارید، آن را پنهان کنید. در چنین ماشینی و با چنین سطحی از امکانات و قیمت، وجود هدآپ دیسپلی رنگی لطفی است که شرکت سازنده در اختیار رانندگان قرار داده است. از دیگر ویژگی‌ها و مشخصات اکلیپس می‌بایست به سیستم‌های کمک راننده و ایمنی مثل هشدار برخورد از جلو و کروز کنترل تطبیقی اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

بررسی پژو 206 تیپ 5

بررسی مشخصات فنی پژو 206 تیپ 2

مشخصات فنی میتسوبیشی اکلیپس کراس

بررسی مشخصات فنی میتسوبیشی اکلیپس کراس یکی دیگر از بخش‌های جذابی است که باید به آن بپردازیم. زیر کاپوت این خودرو بسته به اینکه در کدام بازار عرضه شود، دو پیشرانه جذاب دیزلی و بنزینی پلاگین هیبریدی در نظر گرفته شده است. به احتمال بسیار بالا، قرار است اکلیپس کراسی وارد بازار داخلی ما شود که در سایر کشورهای حاشیه خلیج فارس عرضه شده است.

میتسوبیشی اکلیپس کراسی که در کشورهای عربی همسایه ما عرضه شده، مجهز به یک موتور 1.5 لیتری توربو است که می‌تواند حداکثر 148 اسب بخار قدرت و 250 نیوتن متر گشتاور تولید کند. نیروی محرکه این موتور از طریق یک گیربکس اتوماتیک سی وی تی به محور جلو منتقل می‌شود.

بررسی مشخصات فنی میتسوبیشی اکلیپس کراس
بررسی میتسوبیشی اکلیپس کراس

مصرف سوخت این خودرو به طور ترکیبی در هر 100 کیلومتر حدود 7 لیتر خواهد بود. باید خاطر نشان کنیم که اکلیپس کراس قادر است تنها در عرض 9.8 ثانیه از سکون مطلق به شتاب 100 کیلومتر بر ساعت برسد. استفاده از جعبه دنده cvt باعث شده کمی از لذت رانندگی کاسته شود و در عوض مصرف سوخت بهینه گردد؛ ولی با این حال باز هم توانایی‌های حرکتی این شاسی بلند جذاب و چشمگیر به نظر می‌آید.

امکانات رفاهی میتسوبیشی اکلیپس کراس

پس از بررسی مشخصات فنی میتسوبیشی اکلیپس کراس نوبت به امکانات رفاهی این خودرو می‌رسد. هر چه پول بیشتری بابت خرید اکلیپس کراس بدهید، امکانات رفاهی و ایمنی بیشتری نصیبتان خواهد شد، چون نسخه‌های فول آپشن به همان اندازه که فهرست آپشنی بلند بالایی دارند، قیمت زیادی هم خواهند داشت. متاسفانه از آنجا که برای واردات خودرو به کشور خط و نشان کشیده‌اند و محدودیت قیمتی اعمال شده، باید منتظر ورود نمونه‌های میان رده اکلیپس کراس باشیم. از جمله امکانات رفاهی میتسوبیشی اکلیپس کراس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

چراغ‌های مه شکن جلو، چراغ‌های جلو ال ای دی با چراغ شور و تنظیم اتوماتیک ارتفاع، چراغ روشنایی روز، سنسور نور، سیستم صوتی حرفه‌ای راکفورد فازگیت با 9 بلندگو، یو اس بی، ام پی 3، بلوتوث، پشتیبانی از فرامین صوتی، مانیتور 8 اینچی لمسی، رینگ‌های 18 اینچی آلومینیومی، شیشه‌های جانبی برقی، آینه‌های جانبی تاشو برقی، تهویه مطبوع اتوماتیک دو کاناله، صندلی‌های پارچه‌ای با تنظیم دستی، صندلی‌های عقب تاشو، ترمز کمکی، کنترل پایداری فعال، کنترل شروع حرکت در سربالایی و 2 ایربگ، کی لس استارتر، کروز کنترل، سنسور پارک جلو و عقب، دوربین دید عقب، فرمان با نیروی کمکی الکتریکی، ترمز پارک برقی با اتوهلد، سنسور فشار باد تایرها، شیفترهای تعویض دنده پشت فرمان، هدآپ دیسپلی.

بررسی مشخصات فنی میتسوبیشی اکلیپس کراس

قیمت میتسوبیشی اکلیپس کراس

با آزادسازی واردات خودرو شرط شد که واردکنندگان در صورتی می‌توانند فعالیت داشته باشند که قیمت محصولات خارجی بیشتر از 20 هزار یورو نشود. به همین خاطر نمی‌توان خودروی وارداتی دید که قیمتی بیشتر از 20 هزار یورو داشته باشد. اکلیپس کراس هم در بازار کشورهایی نظیر امارات متحده عربی حدود 80 هزار درهم قیمت دارد که به یورو تقریباً 20 هزار یورو می‌شود. قیمت وارداتی به بازار ما در حال حاضر قابل ارزیابی نیست. احتمالا قیمت میتسوبیشی اکلیپس کراس بیش از یک میلیارد تومان خواهد بود.

جمع‌بندی

در مقاله پیش رو سعی کردیم به بررسی میتسوبیشی اکلیپس کراس بپردازیم. خودروی میتسوبیشی اکلیپس کراس می‌تواند با عرضه به بازار داخلی ما محبوبیت زیادی به دست آورد؛ به شرطی که قیمت آن در قیاس با رقبای چینی خیلی بالا نباشد. طراحی قابل قبول، عملکرد فنی معقول در کنار مصرف سوخت بهینه و کیفیت ساخت بالا از جمله ویژگی‌های جذابی هستند که می‌توان برای این کراس اوور برشمرد.

مطمئنا در کنار نقاط قوت هر خودرویی، نقاط ضعفی نیز وجود دارند که در مورد این کراس اوور ژاپنی می‌توان به امکانات رفاهی سطح پایین و فضای صندوق بار کوچک اشاره کرد. از آنجایی که بازار ما چند سالی است با خودروی خارجی با کیفیت سر و کار نداشته، به نظر می‌رسد تقاضای زیادی برای چنین محصولاتی شکل بگیرد. اگر به اصالت و ظاهر و دوام و ماندگاری اهمیت می‌دهید و بودجه‌اش را دارید، حتما سراغ این خودرو خواهید رفت.

سوالات متداول

مشخصات فنی میتسوبیشی اکلیپس کراس چیست؟

در بررسی مشخصات فنی میتسوبیشی اکلیپس کراس گفتیم مدلی که در کشورهای عربی همسایه ما عرضه شده، مجهز به یک موتور 1.5 لیتری توربو است که می‌تواند حداکثر 148 اسب بخار قدرت و 250 نیوتن متر گشتاور تولید کند. نیروی محرکه این موتور از طریق یک گیربکس اتوماتیک سی وی تی به محور جلو منتقل می‌شود.

قیمت میتسوبیشی اکلیپس کراس در بازار ایران جقدر خواهد بود؟

قیمت میتسوبیشی اکلیپس کراس در بازار کشورهایی نظیر امارات متحده عربی حدود 80 هزار درهم است که به یورو تقریبا 20 هزار یورو می‌شود. در حال حاضر، قیمت وارداتی این خودرو قابل ارزیابی نیست. اما پیش‌بینی می‌شود که قیمت آن بیش از یک میلیارد تومان خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره بررسی مشخصات فنی میتسوبیشی اکلیپس کراس چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر