;
coinex

بررسی مشخصات فنی هیوندای i30 [+ امکانات رفاهی و قیمت]

هیوندای آی 30 یکی از خودروهای خوب کره‌ای است که در رنج قیمتی خودش، مشخصات و آپشن‌های قابل قبولی دارد. بررسی مشخصات فنی هیوندای i30 مشخص می‌کند که آیا این خودرو ارزش خرید دارد یا خیر.

خودروهای کره‌ای در صورت ورود به بازار داخلی با استقبال خوبی روبرو می‌شوند؛ چرا که کیفیت محصولات خودروسازان این کشور زبانزد خاص و عام است و امکانات رفاهی و ایمنی آنها حرف ندارد. با ممنوعیت واردات خودرو به کشور، ضربه مهلکی به صنعت خودروی ایران وارد شد؛ ولی خوشبختانه سعی شد جایگزینی برای محصولات خارجی پیدا شود.

ورود ماشین‌های چینی به ایران پس از ممنوعیت واردات مسئله‌ای غیرقابل هضم است، چرا که چینی‌ها با خروج خودروسازان جهانی از کشورمان، عرصه را برای قدرت نمایی مناسب دیدند و در کسری از زمان به سرعت در اقصا نقاط کشور پراکنده شدند. با این حال، محصولات سایر خودروسازان جهانی کماکان در بازار داخلی کشورمان پیدا می‌شوند. در ادامه به معرفی یکی از این خودروهای غیرچینی می‌پردازیم. با بررسی مشخصات فنی هیوندای i30 همراه باشید.

بیشتر بخوانید:

بررسی پژو 206 تیپ 5 ؛ [+امکانات رفاهی، مشخصات فنی و قیمت]

بررسی ساندرو استپ وی ؛ [+مشخصات فنی، امکانات رفاهی و قیمت]

بررسی مشخصات فنی هیوندای i30

یکی از محصولات جذاب کره‌ای که قرار است با آزادسازی واردات به کشورمان راه یابد، هاچ بک جذاب هیوندای آی 30 است. البته این خودرو در بازار داخلی ما رقیب قدرتمند و سرسختی مثل مزدا 3 هاچ بک دارد، ولی باز هم می‌توان روی آن به عنوان گزینه‌ای اقتصادی حساب ویژه باز کرد. خوشبختانه آمار فروش خوبی برای این هاچ بک جمع و جور ثبت شده است.

بررسی مشخصات فنی هیوندای i30
بررسی مشخصات فنی هیوندای i30

قیمت هیوندای i30 کارکرده و دست دوم نیز بسیار جذاب و وسوسه کننده است؛ به‌طوری‌که می‌تواند با محصولی اقتصادی مثل پژو 207 اتومات رقابت خوبی داشته باشد. بررسی هیوندای i30 نشان می‌دهد که آیا می‌توان انتظار فروش بالایی از این هاچ بک شهری داشت یا خیر.

بیایید پیش از بررسی جامع طراحی، مشخصات فنی و امکانات رفاهی هیوندای i30 ، نگاهی کوتاه به تاریخچه خودرو بیندازیم. اولین بار در سال 2007 میلادی بود که هیوندای آی 30 به بازارهای جهانی راه پیدا کرد. سه نسل از این هاچ بک تولید شده است و می‌توان این ماشین را در نسخه‌های هاچ بک 5 درب، هاچ بک 3 درب، استیشن واگن و لیفت بک مشاهده کرد.

البته ما تنها قصد معرفی هاچ بک 5 درب را داریم که بین سال‌های 2010 تا 2012 به واسطه شرکت آسان موتور در بازار داخلی عرضه شد. آمارها نشان می‌دهند این محصول در بدو ورود فروش خوبی داشته است. البته شرکت آسان موتور در آن زمان تصمیم گرفت تمرکز خود را روی محصولات پرفروش‌تر شرکت هیوندای بگذارد. در ادامه با بررسی مشخصات فنی هیوندای i30 ما را همراهی کنید.

طراحی ظاهری هیوندای i30

هیوندای آی 30 برخلاف هیوندای i10 که ظاهر تهاجمی و خشنی در نمای جلو و جانبی داشت، به شکل کاملا متفاوتی طراحی شده است. طراحان برای این هاچ بک شهری ترجیح داده‌اند با دقت و آهسته عمل کنند. اگر ظاهر این خودرو تهاجمی می‌بود، می‌توانست نظر جوانان را به خود جلب کند؛ ولی متاسفانه روی این جنبه تمرکز نشده است.

بررسی مشخصات فنی هیوندای i30

زاویه‌های به کار رفته در نمای جانبی و جلو، به‌شکلی نرم طراحی شده و خبری از خطوط برجسته نیست. همه چیز در کمال آرامش و به دور از طرح‌های مدرن و اسپرت طراحی شده است و کمی خسته‌کننده به‌نظر می‌رسد. البته هارمونی و هماهنگی اجزا و المان‌های این خودروی هاچ بک بالاست و امتیاز خوبی از این بخش می‌گیرد.

بیشتر بخوانید:

بهترین خودروهای بنز 2023

بهترین خودروهای چینی در ایران

جذابیت طراحی هیوندای i30 را باید در طراحی چراغ‌های عقب آن جستجو کرد؛ جایی که چراغ‌ها به‌صورت بزرگ و کشیده جانمایی شده و شباهتی به خودروهای دیگر ندارند. حتی اگر دقت کنید، مدل 2012 این خودرو با پس زمینه چراغ‌های تیره جلو از سایر مدل‌ها متمایز می‌شود. با ورود به کابین این خودرو متوجه خواهیم شد هر چه در نمای بیرونی دیده‌ایم، در نمای داخلی نیز وجود دارد.

از دیگر مشخصات هیوندای i30 می‌توان به چیدمان ابزارها و امکانات داخل کابین ساده و مناسب آن اشاره کرد. طراحان آن تلاش خود را کرده‌اند با تزئینات نقره‌ای رنگ و زاویه‌دهی به قسمت میانی داشبورد طرح متفاوتی خلق کنند. به هر حال نمی‌توان نکته مثبتی از این اقدام شرکت هیوندای به‌دست آورد.

بررسی مشخصات فنی هیوندای i30
مشخصات هیوندای i30

مشخصات فنی هیوندای i30

پس از بررسی طراحی ظاهری این خودرو نوبت به بررسی مشخصات فنی هیوندای i30 می‌رسد. اولین نسل از هیوندای آی 30 را می‌توانستید با تنوع بالایی از پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی در بازارهای جهانی ببینید. ولی نسخه‌هایی که در بازار داخلی ما وجود دارند، بلااستثنا همگی مجهز به پیشرانه قدرتمند 2 لیتری تنفس طبیعی شده‌اند که استهلاک کمتری دارد و با سوخت موجود در ایران نیز سازگاری بالایی خواهد داشت.

پیشرانه مذکور می‌تواند حداکثر 143 اسب بخار قدرت و 186 نیوتن متر گشتاور تولید کند. نیروی محرکه نیز از طریق یک گیربکس 4 سرعته اتوماتیک به محور جلو منتقل می‌شود. به طور ترکیبی در هر 100 کیلومتر مسافتی که طی می‌کنید، 7.6 لیتر سوخت مصرف خواهد شد و شتاب صفر تا صد هم چیزی بین 10.6 ثانیه است.

قدرت پیشرانه هیوندای آی 30 به نسبت قیمتی که دارد مطلوب است و شتاب‌گیری و سواری خوبی را در اختیار راننده قرار می‌دهد. برای مقایسه بهتر باید گفت این هاچ بک جذاب به پای مزدا 3 هاچ بک یا آلفارومئو جولیتا نمی‌رسد؛ ولی از محصولات داخلی و چینی بهتر است. فضای کابین و کیفیت سواری همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم قابل قبول هستند.

بررسی مشخصات فنی هیوندای i30

بیشتر بخوانید:

بررسی مزدا 3 نیو ؛ [+امکانات رفاهی، مشخصات فنی و قیمت]

بررسی میتسوبیشی ASX 2023 [+مشخصات فنی، امکانات رفاهی و قیمت]

امکانات رفاهی هیوندای i30

خوشبختانه باید گفت که هیوندای آی 30 خودرویی نیست که جلوی رقبای چینی خود کم بیاورد؛ چرا که کره‌ای‌ها تلاش کرده‌اند آپشن‌های خوبی برای آن در نظر بگیرند. امتیاز برتر هیوندای آی 30 موجود در ایران این است که نسخه‌های فول آپشن هستند و فقط تعداد محدودی از نسخه‌های وارداتی، آپشن کمی خواهند داشت. از جمله امکانات رفاهی هیوندای i30 می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

چراغ‌های هالوژنی، مه شکن جلو و عقب، تنظیم دستی ارتفاع چراغ‌های جلو، سنسور نور، پخش 6، آیپد، آی او ایکس، یو اس بی و سی دی، فاقد مانیتور فابریک، رینگ‌های 17 اینچی آلومینیومی، شیشه‌های برقی، شیشه‌های ضد اشعه یو وی یا ضد آنتی رفلاکس، آینه‌های جانبی تاشو برقی مجهز به گرم کن، آینه میانی الکتروکرومیک، روکش صندلی ترکیبی پارچه و چرم، گرم کن صندلی‌های جلو، کنترل پایداری الکترونیکی، پشت سری‌های فعال شونده صندلی‌های جلو، کمربندهای ایمنی پیش کشنده و محدودکننده نیرو برای سرنشینان جلو، ایربگ‌های راننده و سرنشین جلو، جانبی ردیف جلو و پرده‌ای سرتاسری، سانروف، کروز کنترل، کول باکس، سنسور باران، فرمان با نیروی کمکی الکتریکی و حساس به سرعت، غربیلک فرمان با روکش چرمی، سنسور پارک عقب و سنسور فشار باد تایرها.

بررسی مشخصات فنی هیوندای i30
قیمت هیوندای i30

قیمت هیوندای i30 صفر و کارکرده

قیمت هیوندای i30 کارکرده در بازار تهران بین یک میلیارد و 500 تا یک میلیارد و 700 میلیون تومان است؛ در حالی‌که قیمت هیوندای i30 صفر در صورت واردات ممکن است به بیش از 2 میلیارد تومان برسد.

جمع‌بندی

پس از بررسی هیوندای i30 به جمع‌بندی مشخصات و ویژگی‌های این خودرو می‌رسیم. ملاحظه کردید که هاچ بک جذاب کره‌ای، خودرویی معمولی با امکانات عادی است و طراحی ظاهری محافظه کارانه هم دارد. می‌توان گفت از نظر سگمنت، هیوندای آی 30 شباهت بسیاری به سدان‌های کامپکت خانوادگی دارد و نه تنها برای مصارف شهری مناسب است، بلکه می‌تواند نیازهای خانواده‌ها را در سفرها برآورده کند.

مزایای هیوندای i30

  • توانایی‌های حرکتی قابل قبول
  • آپشن‌های کامل نسبت به سال تولید
  • فضای جادار کابین و صندوق بار در کلاس خود
  • سواری نسبتاً نرم

معایب هیوندای i30

  • طراحی ساده و کم هیجان ظاهر و کابین
  • بازار خرید و فروش نسبتاً کم رونق
  • عدم بهره‌مندی گیربکس از قابلیت تیپ ترونیک

سوالات متداول

مشخصات فنی هیوندای i30 چیست؟

مشخصات فنی هیوندای i30 شامل پیشرانه 2 لیتری تنفس طبیعی است که می‌تواند حداکثر 143 اسب بخار قدرت و 186 نیوتن متر گشتاور تولید کند. نیروی محرکه نیز از طریق یک گیربکس 4 سرعته اتوماتیک به محور جلو منتقل می‌شود. به طور ترکیبی در هر 100 کیلومتر مسافتی که طی می‌کنید، 7.6 لیتر سوخت مصرف خواهد شد و شتاب صفر تا صد هم چیزی بین 10.6 ثانیه است.

امکانات رفاهی هیوندای i30 چیست؟

مواردی از قبیل چراغ‌های هالوژنی، مه شکن جلو و عقب، تنظیم دستی ارتفاع چراغ‌های جلو، سنسور نور، پخش 6، آیپد، آی او ایکس، یو اس بی و سی دی، فاقد مانیتور فابریک، رینگ‌های 17 اینچی آلومینیومی، شیشه‌های برقی، شیشه‌های ضد اشعه یو وی یا ضد آنتی رفلاکس و آینه‌های جانبی تاشو برقی مجهز به گرم کن را می‌توان از امکانات رفاهی هیوندای i30 برشمرد.

قیمت هیوندای i30 صفر چقدر است؟

قیمت هیوندای i30 صفر در صورت واردات ممکن است به بیش از 2 میلیارد تومان برسد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره بررسی مشخصات فنی هیوندای i30 چیست؟ آیا مشخصات هیوندای i30 با قیمت آن همخوانی دارد؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر