;
coinex

ارزانترین شاسی بلند در ایران ؛ معرفی شاسی بلندهای ارزان چینی

فهرست شاسی بلندهای ارزان بازار ایران را خودروهای چینی تشکیل می‌دهند و این مسئله اصلا دور از انتظار نیست. در ادامه،‌ ارزانترین شاسی بلند در ایران از برندهای خودروسازی مختلف را به شما معرفی می‌کنیم تا با آگاهی بیشتری انتخاب کنید.

مهم‌ترین مشکلی که ممنوعیت واردات خودرو به همراه داشت، ورود چینی‌ها به بازار ایران و تصاحب بخش خصوصی بود. متاسفانه وقتی راه برای ورود خودروهای خارجی باکیفیت بسته شد، این چینی‌ها بودند که می‌توانستند با خودروسازان خصوصی و دولتی مراوده و همکاری اقتصادی و تجاری داشته باشند.

طی این چند سالی که از ورود قدرتمندانه خودروسازان چین به کشور می‌گذرد، سگمنت‌های زیادی به بازار وارد شده که پرطرفدارترین آنها، شاسی بلندها یا کراس اوورها بوده‌اند. چینی‌ها بودند که دسترسی به خودروهای شاسی بلند را برای ایرانی‌ها امکان‌پذیر کردند؛ وگرنه بسیاری از علاقه‌مندان که توانایی خرید ارزانترین شاسی بلند در ایران را دارند، دست‌شان از خرید شاسی بلندهای گران‌قیمت و غیرچینی بازار کوتاه است.

بیشتر بخوانید:

بهترین خودروهای ایرانی

بهترین خودروهای بنز 2023

ارزانترین شاسی بلند در ایران

از جمله مزایای شاسی بلندها برای افراد مختلف می‌توان به تسلط بهتر راننده به جاده و فضای کابین جادار اشاره کرد. شوربختانه با افزایش نرخ ارز، قیمت خودروها و خصوصا کراس اوورها افزایش شدیدی یافته و به سختی می‌توان نسخه‌های صفر کیلومتر بازار را خریداری کرد. با این حال برخی نسخه‌های کارکرده و برخی صفر کیلومترها همچنان ارزان قیمت هستند و ارزش خرید دارند. در ادامه با ما همراه شوید تا ارزانترین شاسی بلندهای ایران را معرفی کنیم.

لیفان X60

ارزانترین شاسی بلند در ایران
ارزانترین شاسی بلند در ایران

به جرات می‌توان گفت که لیفان ایکس 60 ارزانترین شاسی بلند در ایران است؛ چرا که از سال 92 تا به امروز در حال تولید بوده و نسخه‌های کارکرده آن در بازار وجود دارند. این کراس اوور در سال 2010 رونمایی شد و یک سال بعد به بازار روسیه و آذربایجان راه پیدا کرد. در سال 2015 بود که لیفان فیس لیفت شد و گیربکس آن از دستی به اتوماتیک تغییر کرد.

کرمان موتور از سال 1396 به بعد دیگر لیفان X60 را با گیربکس دستی به بازار نفرستاد و همگی مجهز به جعبه دنده اتومات شدند. گیربکس اتومات سی وی تی عملکرد بهتری نسبت به قبل داشت و در نسخه جدید، جلو پنجره کرومی شده بود و گرافیک چراغ‌ها نیز تغییر کرده بودند. زیر کاپوت این خودرو یک پیشرانه 1.8 لیتری تعبیه شده که می‌تواند 126 اسب بخار قدرت و 168 نیوتن متر گشتاور تولید کند.

نیروی محرکه این کراس اوور از طریق یک گیربکس دنده دستی یا اتومات CVT به محور جلو منتقل می‌شود و شتاب صفر تا صد آن نیز در 12 ثانیه انجام می‌گردد. متاسفانه مصرف سوخت لیفان ایکس 60 در هر 100 کیلومتر مسافتی که می‌پیماید 9 لیتر است که رقم بالایی به حساب می‌آید.

ام وی ام X22

ارزانترین شاسی بلند در ایران

یکی از شاسی بلندهای جمع و جور بازار ایران که جزو ارزانترین شاسی بلندهای ایران محسوب می‌شود، ام وی ام ایکس 22 است. این خودروی اقتصادی از سال 2016 روی خط تولید مدیران خودرو قرار دارد که در 6 تیپ مختلف اقدام به عرضه و فروش آن کرده است. البته 4 تیپ از این خودرو با دو نوع جعبه دنده اتومات به بازار راه یافته‌اند و دو تیپ دیگر در بازار دیده نمی‌شوند.

تمامی تیپ‌های مذکور در بحث مشخصات فنی و نوع پیشرانه اختلاف و تفاوتی ندارند و عامل تمایز آنها از یکدیگر، سطح امکانات و نوع گیربکسی است که زیر کاپوت قرار گرفته است. MVM X22 مجهز به یک پیشرانه 1.5 لیتری شده که می‌تواند 105 اسب بخار قدرت و 135 نیوتن متر گشتاور تولید کند.

در سال 97 بود که مدیران خودرو به این نتیجه رسید می‌تواند نسخه جدیدتری از ام وی ام ایکس 22 را راهی بازار کند و نام آن را اکسلنت اسپرت گذاشت. این خودرو، امکانات و فناوری‌های مدرنی مثل کنترل کشش، کنترل حرکت در سربالایی، سنسور فشار باد تایرها و کنترل پایداری و ترمز کمکی دارد و مصرف سوخت آن در هر صد کیلومتر مسافت حدود 6.1 لیتر است.

بیشتر بخوانید:

بهترین خودروهای چینی در ایران

بهترین خودروهای وارداتی

جک S3

ارزانترین شاسی بلندهای ایران
ارزانترین شاسی بلندهای ایران

جک اس 3 ارزانترین شاسی بلند چینی در ایران از برند خودروسازی جک است که توسط کرمان موتور مونتاژ می‌شود. این شاسی بلند به نوعی نسخه ارزان قیمت‌تر جک S5 به حساب می‌آید و برای اینکه قیمت بهینه و اقتصادی داشته باشد، روی پلتفرم جک جی 4 توسعه یافته است. از جمله رقبای جک S3 می‌توان به چانگان سی اس 35 و ام وی ام ایکس 22 اشاره کرد.

از زمانی که این کراس اوور به بازار رسیده تا به امروز سه فیس لیفت را تجربه کرده و همین باعث شده با خودرویی جذاب و زیبا و مدرن سر و کار داشته باشیم. زیر کاپوت این خودروی شاسی بلند یک پیشرانه 4 سیلندر 16 سوپاپ 1.6 لیتری تعبیه شده که می‌تواند 107 اسب بخار قدرت و 155 نیوتن متر گشتاور تولید کند. (نوع پیشرانه تنفس طبیعی)

نیروی محرکه جک اس 3 از طریق یک گیربکس سی وی تی به محور جلو انتقال می‌یابد. برای اینکه این خودرو بتواند از سکون مطلق به شتاب 100 کیلومتری برسد می‌بایست 12 ثانیه زمان داشته باشد. مصرف سوخت آن در هر صد کیلومتر حدود 7.6 لیتر خواهد بود.

چانگان CS35

ارزانترین شاسی بلندهای ایران

ارزانترین شاسی بلند در ایران از شرکت چانگان چین، CS35 بود که امروزه نسخه پلاس آن نیز در راه ورود به کشور است. در ابتدا این خودرو به صورت وارداتی و محدود به کشور وارد می‌شد ولی سایپا تصمیم گرفت خط مونتاژ آن را به عهده بگیرد. زیر کاپوت این کراس اوور یک پیشرانه 1.6 لیتری تعبیه شده که می‌تواند 113 اسب بخار قدرت و 160 نیوتن متر گشتاور تولید کند.

نیروی موتور چانگان سی اس 35 از طریق یک جعبه دنده 4 سرعته اتوماتیک یا 5 سرعته دستی به محور جلو منتقل می‌شود و در عرض 15 ثانیه می‌تواند از سکون مطلق به شتاب 100 کیلومتری دست یابد. عملکرد گیربکس این شاسی بلند مطلوب است و می‌تواند نیازهای روزمره را برطرف کند. مصرف سوخت هم چیزی بین 7 تا 7.5 لیتر خواهد بود.

چری تیگو 5

ارزانترین شاسی بلند چینی در ایران
ارزانترین شاسی بلند چینی در ایران

محصولات چری که مونتاژ آنها بر عهده مدیران خودرو است، اقتصادی و ارزان قیمت هستند و ارزانترین شاسی بلند چینی در ایران از برند چری، مدل تیگو 5 است. نباید از تیگو 5 انتظار شتاب و چابکی بالایی داشت؛ ولی پیشرانه تنفس طبیعی آن برخلاف توربوشارژ استهلاک و مصرف سوخت کمتری دارد. قیمت این کراس اوور به نسبت سایر محصولات موجود در ایران ارزان‌تر است.

بیشتر بخوانید:

بررسی پژو 206 تیپ 5

بررسی میتسوبیشی ASX 2023

جک S5

ارزانترین شاسی بلند چینی در ایران

یکی دیگر از ارزانترین شاسی بلندهای ایران جک اس 5 است که پیش‌تر نسخه ارزان‌تر آن را تحت عنوان جک اس 3 بررسی کردیم. از آنجایی که این شاسی بلند با تیراژ بالا وارد بازار شده، با قیمت مناسبی به فروش می‌رسد و نسخه‌های کارکرده جذابی هم دارد. بنابراین خدمات پس از فروش و وفور قطعات یدکی دو نقطه قوت برای آن محسوب می‌شوند.

هایما S5

ارزانترین شاسی بلند در ایران
ارزانترین شاسی بلند در ایران

ارزانترین شاسی بلند در ایران از خودروسازی هایما که توسط ایران خودرو مونتاژ می‌شود، هایما اس 5 است. این خودروی زیبا و قدرتمند چابکی خوبی دارد و عملکرد فنی آن زبانزد است. نیروی محرکه پیشرانه هایما از طریق یک گیربکس اتومات 6 سرعته به محور جلو منتقل می‌شود. نسخه گران‌تر این خودرو هایما اس 7 است.

هایما S7

ارزانترین شاسی بلند در ایران

در ابتدای ورود هایما اس 7، مشکلات فراوانی برای پیشرانه تنفس طبیعی آن به وجود آمد؛ ولی خوشبختانه ایران خودرو تسلیم نشد و تمام آنها را برطرف کرد. رفع نقص از این شاسی بلند ارزان قیمت چینی باعث فروش خوب آن شد، چرا که هم توان فنی مطلوبی دارد و هم ظاهر زیبایی برای آن طراحی شده است.

جمع‌بندی

در مقاله فوق سعی کردیم به معرفی ارزان ترین شاسی بلندها در ایران بپردازیم و خودرویی را از قلم نیندازیم. این محصولات شاید برای اغلب کاربران گران باشند ولی ارزان تر از آنها در بازار فعلی و در سگمنت شاسی بلندها وجود ندارد که بتوانیم بخریم. در قیاس با محصولات خارجی چند میلیاردی، خودروهای چینی ارزان قیمت به حساب می‌آیند.

به عقیده ما اقتصادی ترین خودرویی که هم اکنون در حال مونتاژ و عرضه است، ام وی ام ایکس 22 پرو است. البته محصولات دیگری مثل لیفان X70 را می‌توان گزینه جذاب تری نسبت به مدل ایکس 60 آن به حساب آورد. (متاسفانه مورد استقبال مشتریان قرار نگرفت) امیدواریم آزادسازی واردات خودرو باعث تعدیل قیمت کراس اوورهای مذکور شود.

سوالات متداول

ارزانترین شاسی بلند در ایران کدام است؟

ارزانترین شاسی بلندی که در حال حاضر در بازار ایران به فروش می‌رسد، لیفان ایکس 60 است. نیروی محرکه این کراس اوور از طریق یک گیربکس دنده دستی یا اتومات CVT به محور جلو منتقل می‌شود و شتاب صفر تا صد آن نیز در 12 ثانیه انجام می‌گردد.

بهترین شاسی بلندهای ارزان کدامند؟

چانگان CS35، چری تیگو 5، جک S5 و ام وی ام X22 از جمله بهترین شاسی بلندهای ارزان در بازار ایران هستند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره ارزانترین شاسی بلندهای ایران چیست؟ آیا خودروی دیگری را می‌شناسید که باید در این فهرست به آن اشاره می‌کردیم؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (5 نظر)

    یکی از یکی آشغال تر

    پاسخ

    ادمین بهتره بگیم اول باید بفکر عرض خیابونا باشیم شهرداری ایران که کلا کشکه و پشمک ملت هم بی فرهنگ دنباله پارک مورب بعدشم اینا اگه شاسی بلندن اوقت پاترولو پاژن و سوزوکی ویتارا و موسو چین؟ به شخصه حاضرم اینارو بخرم ولی قالپاق چینی که یه ایینه بقلش وجود نداره تو بازار نخرم یه مشت تازه به دوران رسیده چینی سوار میشه فقط به خاطر ظاهر وقتی تصادف کردن متوجه میشن چه غلطی کردن حتی توانایی هزینه تعمیراتشم ندارن قسطی تعمیر میکنن :)))) این مقاله صرفا تبلیغ هست برای خودروها کلاسه مینی لپ لپی وگرنه هیچ جا دنیا به اینا نمیگشن شاسی بلند!

    پاسخ

    عزیزم اینا شاسی بلند نیستن کراس مینی هستن شاسی یعنی لندکروز و هامر

    پاسخ

    سلام ، یگ مورد رو فراموش نکنید که x22 pro پیشرانه 1 لیتری داره یعنی 1000 سی سی سه سیلندر هست که این امر بخاطر مالیات های سنگین در کشور چین بر روی خودروهای با موتور بالای 1.5 لیتر هست، موتورهای 1 لیتری مالیات ندارن، از قدرت و کیفیت موتور شدیدا کاسته میشه و سعی میشه با توربو شارژ و سوپر شارژ موتورهاشون تقویت بشه که این امر با حرارت بالایی که تولید میکنه و کیفیت عادی قطعات باعث میشه به سرعت موتور این محصولات کارایی خودشون رو از دست بدن و دچار سر و صدا و خرابی های پی در پی و در نهایت …. اون اتفاقی که نباید بیفته میفته .
    البته از این امر بی هوا رد نشیم که یک موتور 1800 چینی توی خیابون که تست کنید میفهمید اندازه یک موتور 1300 یا 1000 ایرانی قدرت داره!
    پس به همون رقم حجم موتور هم اکتفا نمیشه کرد!

    پاسخ

    دوست عزیز ایکس 22 هم شده شاسی بلند؟ این خودروها کلا مینی هستن و ته تهش برای شهر خوبن اونم بری بازار خرید بیایی یا کار عمرشونم ماشین چینی یعنی فقط یه سال ژاپنی نیست که ده سال با ضمانت برات عمر کنه یا هربلایی خواستی سرش بیاری یا هرجا دلت خواست ببریش و پز بدی به فامیل اشنا اینا چینین لگنه چینی یعنی اشغال ملته ایرانم 40 درصدشون نفهم نبودن هیچ وقت سوار این ماشینا بی کیفیت نبودن که هیچ جا دنیا تست نشده روانه بازار شدن حتی بدون تامین قطعه بنده خودم وسوسه شدم فیدیلیتی خریدم اون موقعه هنوز یک صد بود یه بار تصادف کردم ایینه بقلش خوده نمایندگیش گفت باید یه ماه صبر کنی قطعه از گمرک بیاد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! پس ریدم تو این خودرو و نمایندگی که این خودروها رو وارد کرده وقتی نه تعمیرکارش هست نه قطعه حتی نمایندگی درجا گذاشتم دیوار فروختمش حالا هعی شماها تعصب اشغاله چینی بکشین خودرو ایرانیم بعد 91 اصلا نخرین همش اشغاله پلاستیکو کردن اهنگ اهنه رویه هم از ماشینا از رده خارجه وگرنه دولت بفکر مردم بود یا سازمانا حمایته الکی مردمی محیط زیست و…دنباله ورود خودروها برقی بودن که این همه ادم از سرطان نمیرن همین سرب و الایندگی تهش میشه سرطان عزیزم.

    پاسخ