;
coinex

بررسی مشخصات فنی میتسوبیشی ASX 2022 [+امکانات رفاهی و قیمت]

میتسوبیشی قرار است با آغاز واردات، چند محصول خود را به ایران بفرستد و یکی از آنها، احتمالا ASX 2022 خواهد بود. در ادامه به بررسی مشخصات فنی میتسوبیشی ASX 2022 به عنوان گزینه‌ای جذاب می‌پردازیم.

شاید آزادسازی واردات خودرو بتواند گرهی از مشکلات صنعت خودرو باز کند و تحولی هر چند کوچک در بازار داخلی خودرو به وجود آورد. از اواخر سال 1401 گمانه زنی‌هایی در خصوص واردات برخی از خودروها زده شد. یکی از قسمت‌های جذاب این گمانه زنی‌ها، برند میتسوبیشی است.

میتسوبیشی اوتلندر 2022 یا ASX فیس لیفت جذابی است که نسخه‌های قدیمی‌تر آن پیش‌تر به بازار راه یافته‌اند و حالا می‌توان به واردات مجدد آن امیدوار بود. البته به احتمال زیاد نسخه‌های پایه این کراس اوور وارد بازار شوند؛ چرا که قیمت نسخه‌های فول آپشن آن گران‌تر از حدی است که در آیین نامه واردات مشخص گردیده شده است. بررسی میتسوبیشی ASX 2022 مشخص می‌کند که آیا این خودرو در بازار ایران فروش موفقی خواهد داشت یا خیر.

بیشتر بخوانید:

بررسی پژو 206 تیپ 5

بررسی میتسوبیشی ASX 2023

بررسی مشخصات فنی میتسوبیشی ASX 2022

میتسوبیشی یکی از برندهای پرآوازه جهان و ژاپن است که محصولات پرفروش و محبوبی در کلاس جهانی دارد. آخرین مرحله وارداتی که پیش از اعمال ممنوعیت‌های سال 97 انجام شد، برای این کمپانی ژاپنی پرسود و موفقیت‌آمیز نبود.

بررسی مشخصات فنی میتسوبیشی ASX 2022
بررسی مشخصات فنی میتسوبیشی ASX 2022

سه خودروی میتسوبیشی لنسر، میتسوبیشی اوتلندر و میتسوبیشی ASX سه خودرویی بودند که به بازار راه یافتند؛ ولی با آغاز تحریم‌ها دسترسی به خدمات پس از فروش آنها بسیار محدود شد. در حال حاضر می‌توان بهترین گزینه وارداتی به کشور را میتسوبیشی ASX مدل 2022 دانست که طرفداران خاص خود را دارد.

کراس اوور سایز کوچک بازار ژاپن که نمونه‌های قدیمی‌تر آن هم اکنون در بازار دست دوم کشورمان یافت می‌شوند، کیفیت بسیار بالایی دارد و عامل موفقیت آن همین کیفیت ساخت بالا در عین برخورداری از زیبایی و امکانات گسترده است. به لحاظ فنی، تغییر خاصی در این خودرو دیده نمی‌شود و این یکنواختی و عدم تغییر در کابین هم دیده می‌شود. در ادامه با بررسی مشخصات فنی میتسوبیشی ASX 2022 همراه ما شوید.

بررسی میتسوبیشی ASX 2022 از نظر طراحی ظاهری

قبل از بررسی مشخصات فنی میتسوبیشی ASX 2022 بیایید نگاهی به طراحی ظاهری این خودرو بیندازیم. میتسوبیشی ASX تا به امروز چهار فیس لیفت را تجربه کرده و از جمله قسمت‌هایی که به کلی دچار تغییر و تحول شده می‌توان به دماغه و نمای عقب اشاره کرد. بدنه کلی شاسی بلند میتسوبیشی در سال 2012 تولید شده، ولی به قدری ساده است که نمی‌توان روی آن حسابی باز کرد.

بررسی مشخصات فنی میتسوبیشی ASX 2022

به هر حال روی بدنه این محصول وارداتی خطوط زیبا و هارمونیک جالب توجهی وجود دارد که چهره آن را قابل تحمل می‌کنند. خوشبختانه در کنار خطوط مذکور، طرح دماغه و نمای پشتی هم کاملا هماهنگ هستند. نمای جلو ASX مدل 2022 شباهت بسیار زیادی با میتسوبیشی اکلیپس کراس دارد و المان‌هایی نظیر خطوط کرومی و چراغ‌های چهارگانه ال‌ای‌دی، ظاهری اسپرت و امروزی برای این کراس اوور به ارمغان آورده‌اند.

بیشتر بخوانید:

بررسی مشخصات فنی میتسوبیشی اکسپندر 2023

بررسی مشخصات فنی پژو 206 تیپ 2

متاسفانه در هر چهار فیس لیفتی که این شاسی بلند تجربه کرده، تغییر و تحول خاصی توی کابین اعمال نشده است. تنها تغییرات قابل مشاهده داخل کابین محدود به مواردی از قبیل طرح فرمان، جانمایی مجدد برخی دکمه‌ها مثل شیشه‌های بالابر برقی روی درب‌ها و کلیدهای فلاشر می‌شوند.

بررسی میتسوبیشی ASX 2022 نشان می‌دهد که شوربختانه تغییری در داشبورد ایجاد نشده و در نسخه پایه، تهویه مطبوع اتوماتیک هم وجود ندارد. همچنین نسخه پایه از وجود شیفتر تعویض دنده پشت فرمان بی‌بهره است. صندلی‌ها در مدل پایه میتسوبیشی ASX مدل 2022 برقی نیستند و می‌بایست با دست تنظیم شوند.

مشخصات فنی میتسوبیشی ASX 2022

فرض را بر این می‌گذاریم شرکت واردکننده می‌تواند نسخه 2 لیتری پیشرانه را برای این کراس اوور در نظر بگیرد. متاسفانه مشخصات میتسوبیشی ASX 2022 به لحاظ فنی، همانی است که در نسخه‌های قدیمی دیده‌ایم. این پیشرانه می‌تواند حداکثر 148 اسب بخار قدرت و 197 نیوتن متر گشتاور تولید کند.

بررسی مشخصات فنی میتسوبیشی ASX 2022
بررسی میتسوبیشی ASX 2022

البته یک نسخه گران‌تر از این شاسی بلند وجود دارد که مجهز به پیشرانه‌ای 2.4 لیتری است و می‌تواند حداکثر 168 اسب بخار قدرت تولید کند. قیمت میتسوبیشی ASX 2022 در این نسخه، از سقف مجاز واردات بیشتر است. پیشرانه تنفس طبیعی که هم‌اکنون روی مدل پایه سوار شده استهلاک کمتری نسبت به مدل‌های توربو دارد و نیروی محرکه را از طریق یک گیربکس 6 سرعته سی وی تی به محور جلو انتقال می‌دهد.

نسخه دو دیفرانسیل میتسوبیشی ASX مدل 2022 نیز وجود دارد ولی به علت گران شدن آن از توضیح درباره آن خودداری می‌کنیم. به طور ترکیبی در هر صد کیلومتر مسافتی که با این محصول طی می‌کنید، 7.9 لیتر سوخت مصرف خواهد شد و شتاب صفر تا صد نیز در عرض 9.6 ثانیه خواهد بود.

به ترتیب طول، عرض و ارتفاع این کراس اوور سایز کوچک 4365 میلی‌متر، 1810 میلی‌متر و 1640 میلی‌متر است و فاصله محوری آن به 2670 میلی‌متر می‌رسد. فضای صندوق بار 393 لیتر است ولی اگر صندلی‌های ردیف عقب را بخوابانیم تا 1193 لیتر ظرفیت ایجاد خواهد شد.

امکانات رفاهی میتسوبیشی ASX 2022

 

بیشتر بخوانید:

بهترین خودروهای چینی در ایران

بهترین خودروهای بنز 2023

امکانات رفاهی میتسوبیشی ASX 2022

پس از بررسی مشخصات فنی میتسوبیشی ASX 2022 نوبت به امکانات رفاهی این کراس اوور می‌رسد. از جمله امکانات رفاهی امکانات رفاهی میتسوبیشی ASX 2022 می‌توان به کروز کنترل هوشمند، کنترل ایستایی در سربالایی، کنترل سرعت در سرازیری، کنترل کشش، کنترل پایداری، سنسور جلو، سنسور عقب، ترمز ضد قفل، تقسیم الکترونیکی نیروی ترمز، ترمز کمکی، چراغ روشنایی روز، دکمه‌های کنترلی فرمان، فرمان تلسکوپی، ناوبری، ایموبلایزر، سازگاری با آیفون، سازگاری با اندروید، دوربین عقب، کیسه هوا، ورود بدون کلید، استارت بدون کلید، صندلی برقی راننده، گرم کن صندلی جلو، سردکن صندلی جلو، آینه بغل برقی، گرم کن آینه بغل، پانوراما، سانروف اشاره کرد.

قیمت میتسوبیشی ASX 2022

قیمت میتسوبیشی ASX 2022 در حال حاضر در کشورهای حاشیه خلیج فارس بین 18 هزار یورو تا 24 هزار یورو است. با این اوصاف می‌توان به ورود نسخه پایه و ابتدایی آن امیدوار بود، چرا که مشکلی از نظر قیمتی وجود ندارد. قرار است خودروهای وارداتی تنها در بورس کالا عرضه و سپس در این محل قیمت‌گذاری شوند. مدل 2022 این خودرو به احتمال زیاد بالای یک میلیارد تومان قیمت‌گذاری خواهد شد و حتی با کشف قیمتی در بورس، به علت عطش مشتریان تا یک و نیم میلیارد تومان هم می‌رسد.

جمع‌بندی

در این مقاله به بررسی مشخصات میتسوبیشی ASX 2022 پرداختیم. متاسفانه واردکنندگان خودرو نمی‌توانند نسخه‌های فول آپشن میتسوبیشی ASX 2022 را وارد بازار کنند؛ چرا که طبق آیین نامه واردات خودرو تنها محصولات زیر 20 هزار یورو مجاز به ورود به کشور هستند. البته نسخه پایه این کراس اوور سایز کوچک نیز 24 هزار یورو است، ولی احتمالا قیمت آن در صورت خرید کلی و یکسری تبصره‌های دیگر به حد نصاب برسد.

سوالات متداول

مشخصات فنی میتسوبیشی ASX 2022 چیست؟

میتسوبیشی ASX فیس لیفت مدل 2022 مجهز به پیشرانه دو لیتری تنفس طبیعی است که می‌تواند 148 تا 150 اسب بخار قدرت و 197 نیوتن متر گشتاور تولید کند. جعبه دنده ASX از نوع اتوماتیک سی وی تی است و تفاوتی با نسخه 2018 ندارد.

امکانات رفاهی میتسوبیشی ASX 2022 چیست؟

از جمله امکانات رفاهی و ایمنی این شاسی بلند ژاپنی می‌توان به کروز کنترل هوشمند، کنترل ایستایی در سربالایی، کنترل سرعت در سرازیری، کنترل کشش، کنترل پایداری، سنسور جلو، سنسور عقب، ترمز ضد قفل، تقسیم الکترونیکی نیروی ترمز، ترمز کمکی، چراغ روشنایی روز، دکمه‌های کنترلی فرمان، فرمان تلسکوپی، ناوبری، ایموبلایزر، سازگاری با آیفون، سازگاری با اندروید، دوربین عقب، کیسه هوا، ورود بدون کلید، استارت بدون کلید، صندلی برقی راننده، گرم کن صندلی جلو، سردکن صندلی جلو، آینه بغل برقی، گرم کن آینه بغل، پانوراما، سانروف اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره بررسی مشخصات فنی میتسوبیشی ASX 2022 چیست؟ به نظر شما این خودرو ارزش خرید دارد؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر