;
coinex

بهترین خودروهای هیبریدی ؛ معرفی پیشرفته‌ترین و جذاب‌‌ترین‌ها

مصرف سوخت‌های فسیلی یکی از مهم‌ترین چالش‌های جهان مدرن است و تولید بهترین خودروهای هیبریدی را می‌توان راهکاری کوتاه‌مدت برای آن دانست.

خودروسازان جهانی برخلاف چند سال گذشته، دیگر به‌دنبال تولید و عرضه خودروهای هیبریدی نیستند. در واقع توسعه و گسترش ماشین‌های مذکور به طور کامل متوقف شده و تمایل خودروسازان جهان به تولید محصولاتی یکپارچه الکتریکی یا برقی بیشتر شده است.

تویوتا و لکسوس از جمله خودروسازانی هستند که همچنان به تولید خودروهای هیبریدی مشغولند و پس از این دو شرکت، هوندا، کیا و هیوندای قرار می‌گیرند. البته منظور از تولید خودروی هیبریدی به روش سنتی است. سدان‌ها و هاچ بک‌های هیبریدی در حال انقراض هستند و بیشتر محصولاتی که امروزه به این روش تولید می‌شوند، کراس اوورها هستند. در ادامه با ما همراه شوید تا بهترین خودروهای هیبریدی جهان را به شما معرفی کنیم.

بیشتر بخوانید:

بهترین خودروهای 2023

بهترین خودروهای بنز 2023

بهترین خودروهای هیبریدی

همان‌طور که گفتیم، منظور از خودروی هیبریدی، نمونه‌های سنتی آنها است که باتری‌هایشان از طریق موتور بنزینی شارژ می‌شود. در واقع این قبیل خودروها نیاز به شارژ شدن و اتصال به برق ندارند. علاوه بر این، ساز و کار ماشین‌های این چنینی بدین صورت است که پیشرانه‌های بنزینی و الکتریکی به کمک یکدیگر نیروی لازم برای به حرکت درآمدن را تأمین می‌کنند.

امروزه در کنار خودروهای هیبریدی، ماشین‌های پلاگین هیبریدی نیز به وفور تولید می‌شوند که می‌توان این دو را از یکدیگر جدا کرد. از اینها گذشته، نباید این دو مدل خودرو را با محصولات هیبریدی خفیف اشتباه گرفت؛ چرا که نمونه‌های اخیر صرفا مجهز به یک استارت ژنراتور یکپارچه هستند تا بتوان شتاب خودرو را اندکی ارتقا داد و به مصرف سوخت کمتر کمک کرد.

خودروهای هیبریدی هنوز هم که هنوز است گزینه‌ای منطقی برای کاهش مصرف سوخت محسوب می‌شوند و می‌توان روی خرید آنها به طور جداگانه حساب باز کرد. در ادامه مطلب پیش رو قصد داریم به بررسی بهترین خودروهای هیبریدی بپردازیم.

هوندا اینسایت

بهترین خودروهای هیبریدی
بهترین خودروهای هیبریدی

به طور قطع می‌توان گفت که بهترین خودرو هیبریدی در سایز کوچک، هوندا اینسایت است. متاسفانه تولیدکنندگان این ماشین در سال 2023 به طور رسمی از توقف تولید آن خبر دادند که باعث ناراحتی تمام طرفداران آن شد.

با نگاهی به طراحی ظاهری هوندا اینسایت 2023 نمی‌توان دریافت که با یک ماشین معمولی طرف هستیم یا برقی یا هیبریدی؛ چرا که همه چیز عادی جلوه می‌کند.

مصرف سوخت این سدان کوچک بسیار شبیه به تویوتا پریوس است. ولی در مشخصات دیگری نظیر طراحی و کیفیت داخلی، سر و صدای عمومی ماشین، راحتی و سواری مطلوب، یک سر و گردن بالاتر از آن خواهد بود. به طور کلی، هوندا اینسایت در مقایسه با خودروی تویوتا پریوس ماشین بهتری است و می‌توان روی آن حساب ویژه‌ای باز کرد.

از جمله نقاط قوت سدان هیبریدی مذکور می‌توان به کابین باکیفیت، ظاهر زیبا، تحویل قدرت الکتریکی اشاره کرد و نقاط ضعفی نیز مثل پایان تولید در سال 2023 و فناوری‌های قدیمی رابط کاربری دارد. اینسایت در هر صد کیلومتر مسافتی که طی می‌کند، به طور ترکیبی 4.5 لیتر سوخت مصرف خواهد کرد.

هیوندای النترا هیبریدی

بهترین خودروهای هیبریدی

با خاتمه تولید هوندا اینسایت می‌توان گفت اولویت خرید با هیوندای النترا خواهد بود؛ چرا که جایگزین خوبی در میان سدان‌های کامپکت هیبریدی محسوب می‌شود. النترای مورد بحث جانشینی برای هیوندای آیونیک است که متاسفانه نتوانست مورد استقبال قرار بگیرد. یکی از نقاط قوت این خودرو مصرف سوخت پایین 4.3 الی 4.7 لیتری در هر پیمایش صد کیلومتری است و نقطه ضعف عمده آن نیز تجربه رانندگی بسیار معمولی است که ارائه می‌دهد. تجربه رانندگی نامطلوب و عادی هیوندای النترا را می‌توان به گیربکس سی وی تی آن مربوط دانست.

در طراحی ظاهری می‌توان به جلو پنجره بزرگ و خطوط تیزی اشاره کرد که حالت تهاجمی به خودرو داده‌اند. از جمله نقاط قوت این خودرو باید به تجربه رانندگی معمولی و کابین جادار اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

بهترین خودروهای جهان

بهترین خودروهای تسلا 2023

تویوتا پریوس

بهترین خودروهای هیبریدی
بهترین خودروهای هیبریدی جهان

در توضیح خودروی هوندا اینسایت به طور مختصر راجع به تویوتا پریوس صحبت کردیم و حالا قصد داریم کمی بیشتر درباره آن صحبت کنیم. طی یک سال گذشته، هیوندای آیونیک خودروی بهتری نسبت به پریوس محسوب می‌شد و همین باعث شده بود پریوس از فهرست بهترین خودروهای هیبریدی جهان حذف شود؛ ولی حالا با خاتمه تولید آیونیک، گزینه‌ای بهتر از این ماشین وجود ندارد.

یکی از معایب اصلی تویوتا پریوس، ظاهر عجیب و غریب بیرونی و درونی آن است. داخل کابین سر و صدای زیادی شنیده می‌شود و فناوری‌های به کار رفته در آن نیز قدیمی و پیش پا افتاده است. علاوه بر اینها تجربه رانندگی با این خودرو معمولی و حتی نامطلوب ارزیابی شده و به طور کل، ظاهرش زیبا نیست.

تنها نقطه قوت این خودرو، مصرف سوخت پایین 4.2 لیتری در هر پیمایش صد کیلومتری است. از طرف دیگر کابین خودرو گرچه نازیبا طراحی شده ولی جادار است و موجبات آسایش و رفاه سرنشینان را فراهم می‌کند. شاید خبر امیدوارکننده دیگر برای این ماشین هیبریدی، قابل سفارش بودن سامانه چهار چرخ محرک باشد که در سایر محصولات هیبریدی دیده نمی‌شود.

هوندا آکورد

بهترین خودروهای هیبریدی

در بین خودروهای سدان سایز متوسط، بهترین خودرو هیبریدی که می‌توان نام برد، هوندا آکورد است. در خانواده و سبد محصولات هوندا، اولین گزینه برای خرید، آکورد خواهد بود، چرا که مزایای بی‌نظیری برای مشتری دارد. مصرف سوخت این خودرو مثال زدنی است و تحویل قدرت الکتریکی نیز به خوبی اجرا می‌شود.

با این حال قیمت هوندا آکورد هیبریدی نسبت به نسخه بنزینی گران‌تر است؛ ولی مصرف سوخت پایین آن به کلی این اختلاف قیمت را جبران خواهد کرد. کابین جادار و راحت و باکیفیت به همراه صندوق بار نسبتا بزرگ و سواری و هندلینگ مطلوب از جمله نقاط قوت این سدان سایز متوسط محسوب می‌شوند.

هیوندای سوناتا هیبریدی

بهترین خودروهای هیبریدی
بهترین خودرو هیبریدی

یکی دیگر از بهترین خودروهای هیبریدی هیوندای سوناتا است. بی‌شک اگر بخواهیم خودروی هیبریدی دیگری به جز هوندا آکورد معرفی کنیم که بهترین این سگمنت باشد، هیوندای سوناتا سرآمد خواهد بود. تنها در برخی از آپشن‌ها می‌توان تفاوت‌هایی بین این دو محصول هیبریدی مشاهده کرد. مصرف سوخت سوناتا نسبت به آکورد بهینه‌تر است و نقطه قوتی برای آن به حساب می‌آید.

طراحی ظاهری سدان کره‌ای مورد بحث جسورانه بوده و کابین آن، راننده و سرنشینان را به وجد می‌آورد. ویژگی‌های خوب سوناتا محدود به این موارد نیست و می‌توان امکانات دیگری نظیر سیستم اطلاعاتی سرگرمی و فناوری‌های ایمنی را نیز به آن افزود. قوای فنی هیبریدی کره‌ای هیوندای در قیاس با رقبایش بهتر و عملکرد آن به صرفه‌تر است؛ ولی نقطه ضعف اینجاست که از گیربکس 6 سرعته اتومات استفاده شده و تعویض دنده در آن به طور پلکانی خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

بهترین خودروهای برقی 2023

بهترین خودروهای وارداتی

تویوتا کمری هیبریدی

بهترین خودروهای هیبریدی

سومین خودروی سایز متوسطی که قصد معرفی آن را داریم، تویوتا کمری است و معرفی آن به عنوان سومین هیبریدی این سگمنت به معنای بدتر بودن آن نسبت به دو محصول قبلی نیست. آکورد و سوناتا از نظر تکنیکالی تنها اندکی بهتر از کمری هستند. بنابراین خودروی تویوتا کمری همچنان هیبریدی خوبی خواهد بود.

پیشرانه الکتریکی کمری باعث می‌شود کشش ناموجود در موتورهای چهار سیلندر جبران شود و همچنین تعبیه باتری‌ها در زیر صندلی‌های عقب باعث می‌شود تا مرکز ثقل خودرو کاهش یابد و بدین ترتیب تمرکز وزن روی محور جلو را کم می‌کند. در نتیجه در پیج‌ها شاهد پویایی بهتری هستیم که به راننده حس بهتری می‌دهد.

دیگر ویژگی مثبت تویوتا کمری هیبریدی، عرضه آن در نسخه‌های مختلف است و این امکان را به مشتریان می‌دهد تا در تیپ‌های مختلف و بسته به نیازشان بهترین گزینه را انتخاب کنند. کمری به لحاظ مصرف سوخت همان پریوس است، با این تفاوت که ظاهر بهتری دارد و آسایش بیشتری به ارمغان می‌آورد.

لکسوس LS300h

بهترین خودروهای هیبریدی
بهترین خودروهای هیبریدی

در بین خودروهای هیبریدی لوکس، برند لکسوس سرآمد است و خوش می‌درخشد. البته محصولات هیبریدی این برند همواره ساده و معمولی هستند ولی آوازه سازنده آنها کافی است تا هر سه خودرویی که در ادامه معرفی می‌کنیم، از کمپانی لکسوس باشند. ES300h بهترین خودروی هیبریدی لوکس است و برای آن دسته از رانندگانی مناسب خواهد بود که علاقه به برندی لوکس دارند و می‌خواهند در عین حال مصرف سوخت خودرویشان پایین باشد.

به طور ترکیبی در هر صد کیلومتر مسافتی که با سدان ES300h طی می‌شود، 5.3 لیتر بنزین مصرف خواهد شد. علاوه بر این اگر بخواهیم سراغ خودرویی با این قد و قواره برویم که هیبریدی نباشد، قیمت گزافی باید پرداخت کنیم. از جمله نقاط ضعف لکسوس ES300h می‌توان به قوای محرکه و کنترل سیستم اطلاعاتی سرگرمی خسته کننده و شتاب کند اشاره کرد.

لکسوس LC500h

بهترین خودروهای هیبریدی

تعریف و تمجیدها از لکسوس LC500h بسیار است و در توضیح آن گفته شده اگر تمام برندهای لوکس بازار اقدام به عرضه محصولات هیبریدی می‌کردند، باز هم می‌شد این سدان جذاب و لاکچری را در فهرست بهترین خودروهای هیبریدی جهان مشاهده کرد. طراحی ظاهری و کیفیت کابین داخلی این خودرو بسیار جذاب و بی‌نظیر است.

زیر کاپوت این خودرو یک پیشرانه 5 لیتری تنفس طبیعی V8 تعبیه شده که گر چه عملکرد ویژه و خاصی دارد، اما مصرف سوخت زیادی دارد. به طور ترکیبی، LC500h در هر صد کیلومتر حدود 8.1 لیتر بنزین مصرف می‌کند و این آمار در مقایسه با اینکه با خودرویی هیبریدی سر و کار داریم به شدت بالا است.

یکی از نقاط ضعف لکسوس مذکور، سیستم آزاردهنده اطلاعاتی سرگرمی است،  ولی در عوض همان‌طور که گفتیم کیفیت اتاق داخلی آن به قدری بالاست که این ضعف را جبران خواهد کرد. سدان هیبریدی فوق می‌تواند هم در سفرهای بین شهری و هم در مسیرهای طولانی، یاور مناسبی برای راننده باشد.

لکسوس LS500h

بهترین خودروهای هیبریدی
بهترین خودرو هیبریدی لوکس

از بهترین خودروهای هیبریدی لکسوس می‌توان به ال اس 500 اچ اشاره کرد. پیش‌تر از اینها لکسوس ال اس سدانی بود که نمی‌شد روی آن حساب باز کرد. نسل قبلی این خودروی هیبریدی را به عنوان یکی از لوکس ترین ماشین‌های کسل کننده می‌شناختند ولی حالا در جدیدترین مدلی که از آن رونمایی و عرضه شده، ماجرا متفاوت است. پلتفرم این سدان با دیگر برادر خود، لکسوس LC500h مشترک است ولی به آن اندازه سریع و چابک نیست.

مصرف سوخت این خودرو به طور ترکیبی حدود 8.4 لیتر در هر صد کیلومتر است. خریداران این خودرو و دو ماشین دیگری که معرفی شد نباید ترس به دلشان راه دهند چرا که با یک محصول بی‌نظیر و بدون عیب سر و کار دارند. همچنین در قیاس با سایر رقبا، ال اس 500 اچ اسپرت‌تر و جوان پسندتر به نظر می‌رسد.

سوالات متداول

بهترین خودروهای هیبریدی کوچک کدامند؟

هوندا اینسایت، هیوندای النترای هیبریدی و تویوتا پریوس جزء سدان‌های سایز کوچک هستند.

بهترین خودروهای هیبریدی جهان در سایز متوسط کدام‌ها هستند؟

سه خودروی جذاب و بی‌نظیری که در دسته‌ خودروهای هیبریدی متوسط قرار می‌گیرند، هوندا آکورد، هیوندای سوناتا هیبریدی و تویوتا کمری هستند. از بین این سه خودرو، هوندا آکورد پتانسیل بیشتری برای اول شدن دارد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره بهترین خودروهای هیبریدی چیست؟ آیا خودروی دیگری هم باید در این فهرست قرار می‌گرفت؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر