;
coinex

بهترین خودروهای چینی [+معرفی بهترین خودروی چینی دست دوم]

در این مقاله به معرفی برخی از بهترین خودروهای چینی ایران و جهان می‌پردازیم و همچنین، بهترین خودروی چینی دست دوم را نیز معرفی می‌کنیم.

می‌دانیم که یکی از عوامل موفقیت خودروهای چینی در داخل کشور، ممنوعیت واردات خودرو از سال 97 بوده است. عطش مشتریان برای خرید خودرو به قدری بالا بود که خودروسازان داخلی نمی‌توانستند پاسخگوی نیازهای آنها باشند و خودروسازان بخش خصوصی نیز تقاضای مونتاژ قطعات منفصله محصولات چینی را داشتند.

تحریم صنعت خودرو نیز باعث شد تمام خودروسازان معتبر جهانی از بازار کشورمان خارج شوند. چین تنها کشوری بود که به ایران روی خوش نشان داد. ورود خودروهای چینی به ایران با استقبال مردم مواجه شد و هنوز هم متقاضیان زیادی دارد.

بیشتر بخوانید:

بهترین خودرو های چینی در ایران

بهترین خودروهای وارداتی

بهترین خودروهای چینی

یکی از دلایل موفقیت خودروسازان چینی در بازار ایران، عرضه محصولاتی اقتصادی با امکانات و مشخصات فنی مطلوب است. در مقاله پیش رو تصمیم گرفته‌ایم سراغ بهترین خودروهای چینی بازار کشورمان برویم و به بررسی یکایک آنها بپردازیم. فهرستی که جمع‌آوری شده، بر اساس سطح آپشن‌ها، استهلاک پایین و مشخصات فنی گزینش شده‌ است.

جک S5

بهترین خودروهای چینی
بهترین خودروهای چینی

بازار کشورمان در سال 1394 هنوز با خودروهای چینی چندان آشنا نبود؛ چرا که واردات آزاد بود و بهترین و باکیفیت ترین محصولات کلاس جهانی به بازار راه می‌یافتند. جک اس 5 کرمان موتور نیز درست زمانی پا به میدان گذاشت که بازار نسبت به چنین محصولاتی ناآشنا بود و مشتریان ترجیح می‌دادند خودروهای معتبری را خریداری کنند که حساب خود را در بازارهای دیگر پس داده باشند.

خوشبختانه Jac S5 مشخصات فنی نظیر پیشرانه قدرتمند و طراحی جذابی داشت و همین امتیاز، موفقیت آن را در بازار تضمین می‌کرد. نگاهی به لیست آپشن‌های آن ثابت می‌کند که با خودرویی جذاب و لوکس سر و کار داریم. در واقع می‌توان گفت که جک اس 5 دید بد مشتریان نسبت به محصولات چینی را تا حدی از بین برد.

قیمت این کراس اوور خوش چهره طی سال‌های اخیر به طرز عجیب و غریبی افزایش یافته و می‌توان با هزینه‌ای که قرار است برای این شاسی بلند پرداخت شود، خودروهای صفر کیلومتر خوبی خریداری کرد. به هر حال بازار کارکرده جک S5 همچنان پررونق است و می‌توان به آن امیدوار بود.

چری آریزو 5

بهترین خودروهای چینی

همان‌طور که در بازارهای جهانی علایق و سلایق مشتریان به سمت خرید کراس اوورها و شاسی بلندها رفته، در داخل کشورمان نیز وضعیت به همین منوال است. در حال حاضر تعداد زیادی از خودروهای چینی کراس اوور هستند که نشان می‌دهد خریداران تمایل و تقاضای زیادی در این خصوص دارند. (البته سدان‌ها نیز پررونق به کار خود ادامه می‌دهند.)

یکی از سدان‌های جذاب چینی بازار ما که موفقیت‌های خوبی هم کسب کرده، چری آریزو 5 است که با نام ام وی ام آریزو 5 شناخته می‌شود. این خودرو از حدود 7 سال پیش تا به امروز در نسخه‌های متفاوتی عرضه شده و به فروش رسیده است. مشخصات فنی مطلوب، امکانات رفاهی و ایمنی گسترده، طراحی جذاب و خدمات پس از فروش مناسب از جمله ویژگی‌های خاص این سدان هستند. قیمت آریزو 5 گران است، ولی در قیاس با آریزو 6 ارزش خرید بیشتری دارد.

فونیکس تیگو 8 پرو / پرو مکس

بهترین خودروهای چینی
بهترین خودروهای چینی در ایران

یکی از بهترین خودروهای چینی در ایران ، فونیکس تیگو 8 پرو و نسخه پرو مکس آن است. به جرات می‌توان گفت بهترین و باکیفیت ترین محصول چینی بازار ایران و البته گران‌ترین آنها، فونیکس تیگو 8 پرو و پرو مکس هستند. این شاسی بلند زیبا و عضلانی از دو سال پیش تا به امروز در حال مونتاژ در مدیران خودرو است و فضای کابین جذاب و مشخصات فنی بسیار مطلوبی دارد. نقطه قوت اصلی تیگو 8 پرو امکانات رفاهی و ایمنی وسیعی است که دارد.

تیگو 8 پرو مکس نیز از اواخر سال گذشته به بازار آمد و تنها تفاوت این شاسی بلند با مدل پرو، پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ است که می‌تواند 252 اسب بخار قدرت تولید کند.

نسخه پرو مکس مجهز به سیستم دو دیفرانسیل شده و امکانات یکسانی با نسخه پرو دارد. از آنجایی که رقیب وارداتی برای این دو محصول وجود ندارد، می‌توان روی فروش آنها حساب باز کرد، هرچند که قیمت‌های بالایی دارند. تیگو 8 پرو جزو بهترین خودروهای چینی جهان نیز به‌شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید:

بهترین خودرو های چینی شاسی بلند

بهترین خودروهای ایرانی

کی ام سی T8

بهترین خودروهای چینی

علاوه بر کراس اوورها و سدان‌های جذابی که از سمت چین به ایران روانه شده‌اند، پیکاپ‌ها نیز سهم عمده‌ای را به خود اختصاص داده‌اند. مدل‌های جذاب و خریدنی از پیکاپ‌ها نظیر کی ام سی تی 8 روی خط تولید قرار گرفته‌اند و باید در فهرست پیش رو به پیکاپ‌ها نیز اهمیت دهیم چرا که تعداد آنها در داخل کشور محدود نیست.

KMC T8 اواخر سال 1399 بود که روانه بازار کشورمان شد و در مدت زمانی کوتاه، موفقیت‌های بسیاری کسب کرد. پس از عرضه این پیکاپ دو دیفرانسیل، فروش بی‌نظیری نصیب آن شد و تبدیل به یکی از پرفروش ترین پیکاپ‌های بازار گردید. با قیمتی که این خودرو دارد، کمتر کسی از آن به عنوان حمل بار استفاده می‌کند و به همین خاطر باید کی ام سی تی 8 را یک آفرودر جذاب بدانیم!

هایما S7

بهترین خودروهای چینی
بهترین خودروی چینی دست دوم

ایران خودرو نیز در کنار خودروسازان خصوصی به مونتاژ محصولات چینی مشغول است و یکی از بهترین شاسی بلندهایی که تا به امروز تولید کرده، هایما اس 7 است. این خودرو برادر کوچکتری به نام هایما اس 5 دارد و نقاط قوت آن عبارتنداز مشخصات فنی قابل قبول، آپشن‌های مطلوب و گسترده، استهلاک منطقی و معقول و خدمات پس از فروش مناسب. ارزش خرید این محصول بالاست و قیمتی برابر با جک اس 5 کرمان موتور دارد. لقب بهترین خودروی چینی دست دوم به هایما اس 7 تعلق می‌گیرد.

بهمن دیگنیتی

بهترین خودروهای چینی

گروه خودروسازی بهمن یکی از بهترین خودروسازان بخش خصوصی به حساب می‌آید و توانسته تا به امروز ماشین‌های باکیفیتی نظیر دیگنیتی و فیدلیتی روانه بازار کند. استایل و ظاهر جذاب و زیبای محصولات این شرکت باعث شده تا آمار فروش خوبی برای آن ثبت شود. البته نسخه پرایم دیگنیتی مشخصات فنی وسوسه کننده‌ای ندارد، ولی ظاهر خوبی دارد و از کیفیت مونتاژ بالایی برخوردار است.

بیشتر بخوانید:

بهترین خودروهای تسلا 2023

بهترین خودروهای برقی 2023

بهمن فیدلیتی

بهترین خودروهای چینی
محبوب ترین خودروهای چینی

گفتیم که بهمن موتور شاسی بلندهای جذابی تولید می‌کند و یکی از بهترین‌های آن فیدلیتی است که شباهت‌های زیادی با برادر کوچک خود، دیگنیتی دارد و در فهرست بهترین خودروهای چینی قرار می‌گیرد. ابتدای ورود این شاسی بلند، قیمت اقتصادی و رقابتی برای آن در نظر گرفته شده بود ولی هم اکنون با افزایش نرخ ارز، قیمت این خودرو هم افزایش یافته است.

از جمله ویژگی‌های برتر این خودرو می‌توان به طراحی ظاهری جذاب، مشخصات فنی و آپشن‌های گسترده اشاره کرد. نیروی محرکه این خودرو از طریق یک گیربکس دو کلاچه به محور جلو منتقل می‌شود و همین نکته باعث ارزندگی بیشتر آن می‌شود.

فوتون تونلند G7

بهترین خودروهای چینی

در خصوص پیکاپ جذاب کی ام سی T8 صحبت کردیم و گفتیم که در کنار کراس اوورهای جذاب امروزی، پیکاپ‌های چینی نیز حضور گسترده‌ای دارند. یکی دیگر از این غول‌های آفرودی، فوتون تونلند جی 7 است که به تازگی رونمایی و عرضه شده است. این ماشین توسط ایران خودرو دیزل مونتاژ شده و از آنجایی که با گیربکس اتومات عرضه می‌شود، می‌تواند گزینه مناسبی برای آفرودر سواران باشد.

یکی از نقاط ضعف تونلند نسبت به سایر رقبا، قیمت بالاتر آن است؛ ولی اگر به مشخصات فنی و سطح آپشن‌های رفاهی این پیکاپ نگاه دقیقی بیندازیم، متوجه برتری و ارزش خرید بالای آن خواهیم شد. علاوه‌براین، کیفیت مونتاژ این غول چینی در قیاس با سایر آفرودی‌ها بهتر است.

لاماری ایما

لاماری ایما
بهترین خودروهای چینی جهان

یکی از محبوب ترین خودروهای چینی لاماری ایما است. آرین موتور یکی از خودروسازان خصوصی است که طی سال‌های اخیر نمایندگی شرکت‌هایی مثل میتسوبیشی و دی اس را بر عهده داشت و در زمینه کاری خود، شرکت آرامی به شمار می‌رفت. نخستین خودروی چینی که این گروه خودروسازی مونتاژ کرد، لاماری ایما بود که در چین با نام دانگ فنگ تی 5 شناخته می‌شود.

آپشن‌های لاماری در مقایسه با برخی از خودروهای چینی دچار کمبود شده، ولی چهره زیبا و جذابی که دارد باعث فروش خوب آن در کشور شده است. طی ماه‌های اخیر حواشی زیادی راجع به قیمت دو میلیاردی این شاسی بلند در بورس کالا ایجاد شد، ولی هم اکنون بازار بهتری دارد. البته فاصله قیمتی بین کارخانه و بازار آزاد همچنان سرسام آور است و باید خوش شانس باشید تا بتوانید کارخانه‌ای آن را خریداری کنید.

دانگ فنگ اچ 30 کراس

بهترین خودروهای چینی
بهترین خودروهای چینی

اوایل ورود کراس اوور دانگ فنگ H30 کراس به کشور بود که به علت امکانات رفاهی قابل قبول و قیمت‌گذاری مناسبی که داشت، استقبال گرمی از آن شد. متاسفانه تحریم‌های گسترده علیه صنعت خودرو منجر به توقف مونتاژ این خودرو در داخل کشور شد. یکی از مهم‌ترین دلایل موفقیت دانگ فتگ اج 30 کراس در بازار ایران، برخورداری آن از پیشرانه tu5 است.

جمع‌بندی

روزگاری بود که فکرش را هم نمی‌کردیم صنعت خودروسازی چین به این سرعت رشد کند و قوت بگیرد؛ ولی حالا شاهد این هستیم که پله‌های ترقی را یکی پس از دیگری می‌پیماید و محصولات خود را با امکانات رفاهی و ایمنی مطلوب و گسترده و مشخصات فنی هیجان‌انگیز راهی بازار می‌کند.

با این اوصاف، گر چه کیفیت خودروهای چینی در حال حاضر دیگر دغدغه مشتریان نیست، ولی مشکل اینجاست که خدمات پس از فروش آنها معضلی است که باید سریعا پیگیری شود. همچنین بازار دست دوم این ماشین‌ها داغ نیست و کمتر کسی سراغ آنها خواهد رفت.

سوالات متداول

بهترین خودروهای چینی در ایران کدام است؟

فیدلیتی، دیگنیتی و تیگو 8 پرو به همراه دو پیکاپ کی ام سی تی 8 و فوتون تونلند جزو بهترین خودروهای چینی در ایران به حساب می‌آیند.

بهترین خودروی چینی دست دوم کدام است؟

هایما اس 7، فیدلیتی و دو پیکاپ چینی بازار، عملکرد مطلوب‌تری دارند و می‌توانند بازار دست دوم جذاب‌تری داشته باشند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره بهترین خودروهای چینی چیست؟ کدام‌یک از این خودروها ارزش خرید بیشتری دارند؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر