;
coinex

واردات 5 مدل خودرو اشکودا توسط شرکت ایران روور قطعی شد

واردات 5 مدل خودرو اشکودا توسط ایران روور تایید شد. دور جدید برنامه واردات خودرو در حالی آغاز شده است که نیاز بازار فراتر از تعداد خودروهای وارداتی است.

شرکت ایران روور واردات 5 مدل خودرو اشکودا به ایران را تأیید کرد. در این خصوص رئیس هیئت‌مدیره این شرکت در گفت‌وگو با رسانه‌های داخلی عنوان کرد که محصولات ایران روور طی هفته جاری رونمایی خواهند شد. پیش‌تر نیز خبرهایی از واردات خودروهای این برند جمهوری چک منتشر شده بود و حالا رسما اعلام شده که ایران روور وظیفه واردات خودروهای زیرمجموعه فولکس‌واگن به ایران را دارد.

بیشتر بخوانید: بررسی مشخصات فنی اشکودا فابیا 2023 [+امکانات رفاهی و قیمت]

واردات 5 مدل خودرو اشکودا به کشور تأیید شد

با وجود آغاز دور جدید واردات خودرو از شهریورماه سال گذشته، تا به این لحظه خودروهای خارجی چندانی وارد بازار ایران نشده‌اند. شرکت‌های مختلف بزرگ و کوچک همچنان درحال ثبت سفارش هستند که در این بین اسامی برندهای معتبری نیز به گوش می‌خورد. یکی از این برندها اشکودا است؛ نامی متعلق به جمهوری چک که اکنون از زیرمجموعه‌های فولکس واگن به شمار می‌آید. بنابر اعلام شرکت ایران روور، این مجموعه مسئولیت واردات خودروهای اشکودا به ایران را بر عهده دارد.

رئیس هیئت‌مدیره گروه صنعتی ایران روور در گفتگو با رسانه‌ها از رونمایی محصولات اشکودا طی هفته جاری خبر داد. در طول چند روز گذشته تصاویر خودروهای اشکودا در گمرک منتشر شده‌اند که حکایت از رونمایی این خودروها برای بازار ایران دارند. تاکنون تصاویر 4 مدل از محصولات این برند شامل اشکودا کامیک، اشکودا کوشاک، اشکودا اوکتاویا و اشکودا اسکالا منتشر شده است.

واردات 5 مدل خودرو اشکودا به کشور تأیید شد

نگاهی گذرا به برند خودروسازی اشکودا و محصولات آن

برند اشکودا که با الفبای لاتین ŠKODA نوشته می‌شود، برندی آشنا برای ایرانیان نیست اما تاریخچه قابل‌توجهی دارد. این برند در سال 1895 فعالیت خود را در چک که در آن زمان بخشی از امپراتوری اتریش-مجارستان به شمار می‌رفت، آغاز کرد. «واکلاو لائورین» و «واکلاو کلمنت» دو مؤسس این شرکت بودند. فعالیت اشکودا نیز با تولید دوچرخه آغاز شد. پس از مدتی موتورسیکلت نیز در این شرکت به تولید رسید. نخستین خودروی اشکودا نیز در سال 1905 میلادی، یعنی 118 سال پیش به تولید رسید.

فعالیت اشکودا به‌عنوان یک برند خصوصی تا پس از جنگ جهانی دوم ادامه یافت. بااین‌حال، پس از پایان جنگ و تقسیم‌بندی بلوک شرق و غرب، این شرکت در دام پرده آهنین کمونیسم شوروی اسیر شد. چک در آن زمان بخشی از کشور بزرگ‌تری به نام چکسلواکی بود که به‌همراه لهستان و تعدادی کشور کمونیستی دیگر، لایه محافظ اتحاد جماهیر شوروی در برابر ناتو و بلوک غرب را تشکیل می‌دادند. ازاین‌رو اشکودا از حالت خصوصی به یک شرکت ملی تبدیل شد و تحت اختیار دولت قرار گرفت. این وضعیت تا سال 1991، یعنی فروپاشی بلوک شرق و آغاز انقلاب‌های رنگین کمانی در کشورهای کمونیستی شرق اروپا ادامه یافت.

پس از آنکه چک‌ از چنگال کمونیسم رهایی یافت، مالکیت خصوصی به این کشور بازگشت و اشکودا نیز توسط فولکس واگن خریداری شد. رابطه فولکس واگن و اشکودا از ابتدای فعالیت این دو شرکت همواره ادامه داشته است. امروزه نیز اشکودا به‌عنوان یکی از زیرمجموعه‌های فولکس واگن به شمار می‌آید که محصولاتی رقابتی را به بازار عرضه می‌کند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص واردات 5 مدل خودرو اشکودا چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر