;
coinex

نخستین مزایده عمومی آثار هنری NFT در تهران طی هفته جاری برگزار می‌شود

در هفدهمین دوره هنر مدرن و معاصر ایران به تاریخ 30 تیر ماه، شاهد برگزاری مزایده عمومی آثار هنری NFT همچون اثر راه شیری منسوب به محمود زنده‌رودی خواهیم بود.

به گزارش روابط عمومی پلتفرم صدور NFT ایرانی بی‌تا، ویژگی‌های توکن‌های NFT همچون امکان ثبت مالکیت، حفظ حقوق هنرمند و امکان کسب درآمد باعث شده تا توکن‌های NFT از محبوبیت و کاربرد فراوانی برخوردار باشند.

بیشتر بخوانید: امکان استفاده از دارایی‌های دیجیتال و NFT در برنامه‌ها و بازی‌های گوگل پلی فراهم می‌شود

مزایده عمومی آثار هنری NFT ایرانی

پلتفرم بی‌تا حالا برای نخستین مرتبه مزایده عمومی آثار هنری NFT ایرانی را برگزار خواهد کرد. در این مزایده یکی از آثار پراهمیت هنرمند معاصر، محمود زنده‌رودی، به NFT تبدیل شده و اصل اثر به عنوان پشتوانه توکن NFT جهت تایید اصالت توکن مورد توجه قرار گرفته است.

مزایده عمومی آثار هنری NFT

این NFT از طریق کیف‌پول شبکه ققنوس امکان خرید دارد و هر کاربر ایرانی با مراجعه به کیف‌پول ققنوس امکان دریافت توکن راه‌شیری با نام DAT000000004 را دارد. ارزش پایه‌ اثر راه شیری در حراج تهران معادل با یک میلیارد تومان بوده که به 10 هزار توکن 100 هزار تومانی تقسیم شده‌ است.

درواقع عموم مردم قادر خواهند بود تا با حداقل سرمایه 100 هزار تومان، به میزان مدنظر خود در این اثر مشارکت کنند. بااین‌حال در ایران علیرغم فراگیری NFT در جوامع هنری دنیا، تا به امروز فعالیت‌های چشمگیری در ایران صورت نپذیرفته است.

لازم به ذکر است که از دیگر آثار توکنایز شده هنری ایرانی باید به نقاشی نصرالله افجه‌ای اشاره داشته که با عنایت به سود چشمگیر حاصل از فروش آن، پیش‌بینی خواهد شد تا راه‌ شیری نیز سودآوری مناسبی پیدا کند. همچنین اعلام شده است که سود حاصل از فروش این اثر پس از مزایده حراج تهران محاسبه و در مدت کوتاهی برای خریداران مجموعه NFT واریز خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص برگزاری مزایده عمومی آثار هنری NFT چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر