coinex
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

ساعت پخش سریال جابر بن حیان از شبکه آی فیلم [+خلاصه داستان]

مجموعه تاریخی جابر بن حیان به کارگردانی جواد افشار، به‌تازگی از شبکه آی فیلم پخش می‌شود. در این مطلب به خلاصه داستان و ساعت پخش سریال جابر بن حیان می‌پردازیم.

سریال جابر بن حیان به تهیه‌کنندگی محمدتقی انصاری در سال 1385 ساخته شد و اولین بار در محرم همین سال از شبکه سه سیما پخش شد. این مجموعه تلویزیونی در شهرستان‌های خور و بیابانک و کاشان استان اصفهان تصویربرداری شده‌ است.

راهنمای خرید تکراتو

این سریال 14 قسمتی که به قلم جواد افشار و ابراهیم علی برزی به نگارش درآمده است، از دوشنبه (16 مرداد 1402) از شبکه آی فیلم فارسی روی آنتن رفته است. در ادامه، ساعت پخش سریال جابر بن حیان ، زمان تکرار و خلاصه داستان این مجموعه تلویزیونی را با شما به اشتراک می‌گذاریم.

بیشتر بخوانید:

ساعت پخش سریال بعد از آزادی از شبکه تماشا [+خلاصه داستان]

ساعت پخش سریال بیگانه ای با من است از شبکه تماشا

ساعت پخش سریال جابر بن حیان از شبکه آی فیلم

بر اساس جدول پخش برنامه‌های شبکه آی فیلم، زمان پخش سریال جابر بن حیان هر روز ساعت 17:00 است. اگر در این ساعت موفق به تماشای این مجموعه نشدید، ساعات 01:00 بامداد و 09:00 صبح روز بعد که زمان تکرار سریال جابر بن حیان از شبکه آی فیلم است، می‌توانید آن را دنبال کنید.

 ساعت پخش سریال جابر بن حیان
ساعت پخش سریال جابر بن حیان از شبکه آی فیلم

بازیگران مطرحی از جمله اکبر عبدی، زنده‌یاد حسن جوهرچی، زیبا بروفه، علی‌رام نورایی، سودابه بیضایی و جعفر دهقان در این سریال به ایفای نقش پرداختند.

عنایت‌الله بخشی، فاطمه طاهری، کاظم افرندنیا، زنده‌یاد انوشیروان ارجمند، عزیزالله هنرآموز، علی جاویدفر، حسن اسدی، سیروس صابر، گیتی معینی، اصغر نیکخواه، بابک والی، سید حسن نجفی، محسن افشار، کریم اکبری‌مبارکه، فرهاد بشارتی، سعیده عرب، شهزاد صفوی، امیر مولوی، سعید سوزنیان کاشانی و حسین توشه، دیگر بازیگران توانمند سریال «جابر بن حیان» هستند.

خلاصه داستان سریال «جابر بن حیان»

پس از پرداختن به ساعت پخش سریال جابر بن حیان از شبکه آی فیلم، سراغ قصه این مجموعه می‌رویم که روایتگر بخشی از زندگینامه «جابر بن حیان» شاگرد ایرانی و برجسته امام جعفر صادق (علیه السلام) است.

 ساعت پخش سریال جابر بن حیان

با آغاز خلافت عباسیان و به قدرت رسیدن منصور دوانیقی، دور تازه‌ای از سرکوب و خفقان علیه علویان آغاز می‌شود. در این شرایط با تدبیر امام جعفر صادق (ع) نهضت علمی شیعیان به صورت پنهانی به فعالیت خود ادامه می‌دهد و شاگردان آن حضرت در شهرهای مختلف به نشر علم و حقایق اسلام و سنت پیامبر می‌پردازند. جابر بن حیان یکی از شاگردان برجسته آن حضرت در شاخه‌های گوناگون علوم طبیعی بوده که از جایگاه ممتازی برخوردار است. ایشان از خراسان به سمت مدینه حرکت می‌کند تا نزد امام برود، اما در مسیر با اتقاق‌‌های غیرمنتظره‌ای روبرو می‌شود.

کارگردان سریال جابر بن حیان

زمان تکرار سریال جابر بن حیان از شبکه آی فیلم

جواد افشار در بیست‌و‌ششم  دی ماه سال 1347 در قم به دنیا آمد. او که دانش‌آموخته‌ی رشته کارگردانی از دانشگاه صدا و سیماست، فعالیت هنری خود را با ساخت فیلم کوتاه شروع کرده است.

افشار از دانشجوبان فعال رشته‌ی خود بود و در دوران دانشجویی  چند فیلم کوتاه ساخت؛ از جمله فیلم کوتاه زنبورک که در جشنواره‌های داخلی و بین‌المللی خوش درخشید.

او در سال ۱۳۷۶ با فیلم بلند داستانی خود که پایی برای پرواز نام داشت، وارد دنیای سینما شد و سه سال بعد اولین سریالش را با نام  غروب بی پایان ساخت. پول کثیف، لبه آتش، کیمیا، برادر، روزهای زیبا، آنام و گاندو از سریال‌های موفق و پربیننده‌ی جواد افشار هستند.

جواد افشار: «کارم را دوست دارم؛ از ابتدا طوری تربیت شدم که قصه‌ گویی را خوب یاد بگیرم‌ اما از همه‌‌ چیز مهم‌‌تر، صبوری در ساخت و تولید در کارهای بلندمدت است تا کیفیت لازم را داشته باشد.»

جواد افشار در دهه 70 ازدواج کرد و دو فرزند به نام‌های ناهید و علی دارد. علی افشار در چند اثر پدرش از جمله سریال گاندو بازی کرده است.

عوامل سریال «جابر بن حیان»

  • کارگردان: جواد افشار
  • نویسندگان: جواد افشار، ابراهیم علی برزی
  • تهیه‌کننده: محمدتقی انصاری
  • مجری طرح: محمد تقی انصاری
  • سرپرست صداگذاری: ابولفضل صالحی
  • مدیر فیلم برداری: فرشاد گل سفیدی
  • آهنگساز: محمد محمدعلی
  • سرپرست تدوین: حمیدرضا لوافی و محمدتقی انصاری
  • طراح گریم: محمدرضا کریمی
  • طراح صحنه: حبیب کریم زاده
  • صدابردار: هادی افشار

سوالات متداول

کدام بازیگرها در سریال جابر بن حیان نقش‌آفرینی کرده‌اند؟

در این مجموعه اکبر عبدی، زنده‌یاد حسن جوهرچی، زیبا بروفه، علی‌رام نورایی، سودابه بیضایی، جعفر دهقان، عنایت‌الله بخشی، فاطمه طاهری، کاظم افرندنیا، زنده‌یاد انوشیروان ارجمند، عزیزالله هنرآموز، علی جاویدفر، حسن اسدی، سیروس صابر، گیتی معینی، اصغر نیکخواه، بابک والی، سید حسن نجفی، محسن افشار، کریم اکبری‌مبارکه، فرهاد بشارتی، سعیده عرب، شهزاد صفوی، امیر مولوی، سعید سوزنیان کاشانی و حسین توشه به ایفای نقش پرداخته‌اند.

سریال جابر بن حیان چند قسمتی است؟

این سریال در 14 قسمت 40 دقیقه‌ای، به کارگردانی جواد افشار ساخته شده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی ساعت پخش سریال جابر بن حیان چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر