coinex
راهنمای خرید تکراتو

کشف یک بمب 250 کیلوگرمی از دوران جنگ جهانی دوم در لهستان؛ دستور تخیله شهر صادر شد! [+عکس]

به دنبال کشف یک بمب 250 کیلوگرمی متعلق به دوره جنگ جهانی دوم در یکی از شهرهای لهستان، حدود ۱۴هزار نفر از مردم منطقه تخلیه شدند.

به گزارش تکراتو و به نقل از مهر، کارگران ساختمانی طی یک عملیات ساخت‌وساز در یک منطقه مسکونی جدید، موفق به کشف یک بمب 250 کیلوگرمی مدفون در زمین به‌صورت اتفاقی شدند. طبق برخی گفته‌ها پیش از جنگ جهانی دوم، در این منطقه یک کارخانه هواپیماسازی و یک فرودگاه قرار داشته و به‌نظر طی این دوران هدف بمباران قرار گرفته است. از طرفی در دوران اشغال لهستان به دست آلمان نازی، در این منطقه یک زندان و اردوگاه کار اجباری تأسیس شده بود.

بیشتر بخوانید: کشف یک سلاح فرازمینی با قدمت 3 هزار سال در سوئیس [+عکس]

کشف یک بمب 250 کیلوگرمی متعلق به جنگ جهانی دوم

براساس گزارش گاردین، طبق اعلام کارتازینا دوما، سخنگوی شهرداری لوبلین، پلیس، نیروهای دفاعی ذخیره و ناوگان ترابری شهری، هم‌اکنون مشغول انجام وظایف خود جهت تخلیه شهر هستند و این فرآیند باید قبل از آنکه مهندسان نظامی بمب را خارج و به‌منظور خنثی‌سازی به محلی دیگر منتقل کنند، کاملاً اجرایی شود.

کشف یک بمب 250 کیلوگرمی

در همین راستا، بعد از آنکه کارگران ساختمانی، این بمب عمل‌نکرده متعلق به جنگ جهانی دوم را در شهر لوبلین لهستان پیدا کردند، دستور تخلیه 14 هزار ساکن منطقه صادر شده و طبق اعلام دوما، به مردم توصیه اکید شده تا گاز، آب و برق منازل خود را قطع کرده، پنجره‌ها را بسته و مدارک شناسایی و اقلام دارویی ضروری را به همراه خود ببرند.

همچنین براساس اعلام مقامات، جاده‌های منطقه به صورت کامل بسته شده است. دوما همچنین تأکید کرد که ساکنان شهر به مدارس امن و سایر ساختمان‌های بزرگ انتقال خواهند یافت.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص کشف یک بمب 250 کیلوگرمی متعلق به جنگ جهانی دوم چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر