coinex
راهنمای خرید تکراتو

اعتصاب بزرگ کارگران خودروسازان آمریکایی ؛ ابربحران صنعت خودرو!

اعتصاب بزرگ کارگران خودروسازان آمریکایی ممکن است در نتیجه به پایان رسیدن قراردادهای این کارگران با شرکت‌های خودروساز آغاز شود.

اخبار جدید حوزه خودرو خبر از احتمال اعتصاب بزرگ کارگران خودروسازان آمریکایی دارد. ظاهراً قراردادهای کارگران با سه خودروساز برتر آمریکا شامل فورد، جنرال موتورز و استلانتیس روز گذشت به پایان رسیده و در صورت عدم اعلام قرارداد جدید، این کارگران، اعتصاب‌های هدفمند خود را آغاز خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: تعهدات معوق خودروسازان در طرح جوانی جمعیت ؛ بدقولی ایرانخودرو و سایپا در قبال مادران

اعتصاب بزرگ کارگران خودروسازان آمریکایی صنعت خودرو جهان را در بحران قرار می‌دهد

کارگران صنعت خودروسازی آمریکا که عضو اتحادیه کارگران خودرو (UAW) هستند، در شب پایان مهلت قراردادهای خود با سه شرکت بزرگ خودروسازی آمریکا یعنی جنرال موتورز، فورد و استلانتیس، اعلام کردند که در صورت عدم توافق، به اعتصاب می‌روند. قراردادهای فعلی این کارگران که تعدادشان ۱۴۵ هزار نفر است، در ساعت ۱۱:۵۹ شب روز پنج‌شنبه ۲۳ شهریور به پایان می‌رسد. اگر تا آن زمان توافق جدیدی صورت نگیرد، اتحادیه کارگران خودرو گفته است که در برخی از کارخانه‌های هر شرکت، اعتصاب هدفمند را شروع خواهد کرد.

اعتصاب بزرگ کارگران خودروسازان آمریکایی، صنعت خودرو این کشور را در بحران قرار می‌دهد

این اعتصاب ممکن است باعث توقف تولید خودرو در آمریکا و سایر کشورهای وابسته به صنعت خودروسازی آمریکا شود. سه شرکت بزرگ خودروسازی آمریکا از یک شبکه پیچیده از کارخانه‌های مختلف استفاده می‌کنند که به دریافت قطعات از سایر کارخانه‌ها وابسته هستند. تأخیر یا توقف تولید چند کارخانه موتور یا دنده در هر شرکت ممکن است به اندازه یک اعتصاب کامل در تمام کارخانه‌ها موثر باشد.

براساس گفته جف شوستر، سرپرست جهانی خودرو برای GlobalData، یک مشاور صنعت، یک کارخانه موتور یا دنده در هر شرکت ممکن است کافی باشد تا حدود سه چهارم کارخانه‌های تولید خودرو در آمریکا را تعطیل کند.

اتحادیه کارگران خودرو در مذاکرات با سه شرکت بزرگ خودروسازی آمریکا، به دنبال بهبود شرایط حقوق و دستمزد، بیمه سلامت، امنیت شغلی و حقوق بازنشستگان است. همچنین این اتحادیه نگران تاثیرات منفی روند الکتریفای شدن صنعت خودرو بر روی استخدام و آینده کارگران است. در حالی که سه شرکت بزرگ خودروسازی آمریکا سعی دارند با تغییرات بازار و فشارهای رقابتی و محیط زیستی هماهنگ شوند، اتحادیه کارگران خودرو می‌خواهد که از منافع و حقوق کارگران در این فرآیند حفاظت شود.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص اعتصاب بزرگ کارگران خودروسازان آمریکایی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

.

منبع: چرخان

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر