;
coinex

برنده جایزه نوبل اقتصاد 2023 معرفی شد

برنده جایزه نوبل اقتصاد 2023 معرفی شد. جایزه نوبل اقتصاد 2023 به یک اقتصاددان زن اهل آمریکا بدلیل شناسایی عوامل کلیدی تبعیض‌های جنسیتی اعطا شد.

برنده جایزه نوبل اقتصاد 2023 مشخص شد و کلودیا گلدن اقتصاددان 77 ساله آمریکایی توانست با شناسایی عوامل کلیدی تفاوت‌های جنسیتی در بازار کار، این جایزه مهم را ازآن خود کند. این اقتصاددان که درحال حاضر در دانشگاه هاروارد ایالات متحده آمریکا تدریس می‌کند و مدیرتوسعه اقتصاد این کشور بزرگ در دفتر ملی تحقیقات است، تاکنون جوایزی مهم دیگری نیز دریافت کرده است. اما مهمترین دستاورد سالها فعالیت او احتمالا همین جایزه نوبل اقتصاد است.

بیشتر بخوانید: اقتصاددان برنده نوبل: نمی‌توان مانع از نابودی مشاغل توسط هوش مصنوعی شد

برنده جایزه نوبل اقتصاد 2023 معرفی شد

به گزارش تکراتو و به نقل از اقتصادنیوز، کلودیا گلدن عوامل کلیدی تفاوت‌های جنسیتی در بازار کار را شناسایی کرد.

کلودیا گلدین آمریکایی که 77 سال دارد ، برنده جایزه علوم اقتصادی امسال، اولین گزارش جامع از درآمد و مشارکت زنان در بازار کار در طول قرن‌ها را ارائه کرده است. تحقیقات او علل تغییر و همچنین یکی از منابع اصلی شکاف جنسیتی را نشان می‌دهد.

خانم گلدن موفق شده از طریق جمع‌آوری داده‌های تاریخی، حقایق غافلگیرکننده و جدیدی را ارائه کند. این حقیقت که انتخاب‌های زنان عمدتاً به‌دلیل ازدواج و مسئولیت در خانه، محدود می‌شود و همچنین مسئله خانواده در کانون تحلیل‌ها و مدل‌های تشریحی او قرار دارد.

برنده جایزه نوبل اقتصاد 2023 معرفی شد

دیدگاه‌های او از مرزهای آمریکا فراتر رفته و الگوهای مشابه در بسیاری از دیگر کشورها مشاهده شده است. مطالعات او به ما کمک کرده درک بهتری از بازار کار گذشته، حال و آینده داشته باشیم.

او جوایز بسیاری را در کارنامه دارد که از آن میان می‌توان به جایزه هاوکینگ در سال 2008 اشاره کرد.

گلدن هم‌اکنون استاد دانشگاه هاروارد در حوزه اقتصاد کارگری و اقتصاد زنان است. او مدیر توسعه برنامه اقتصاد آمریکا در دفتر ملی تحقیقات اقتصادی است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص برنده جایزه نوبل اقتصاد 2023 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر