;
coinex

سریعترین زمان تعویض لاستیک در مسابقات فرمول 1 توسط مک‌لارن ثبت شد! [+ویدیو]

در چارچوب مسابقات فصل 2023 فرمول 1 واقع در قطر، رکورد سریعترین زمان تعویض لاستیک در مسابقات فرمول 1 توسط تیم مک‌لارن شکسته شد و تاریخ‌ساز شدند!

در حاشیه برگزاری مسابقات فرمول 1 جایزه بزرگ قطر 2023 در پیست لوسیل، رکورد سریعترین زمان تعویض لاستیک در مسابقات فرمول 1 توسط تیم مک‌لارن شکسته شد و خودروی لندو نوریس، راننده تیم مک‌لارن تنها در عرض 1.8 ثانیه تعویض لاستیک‌ها را تجربه کرد و از این حیث، تیم مک‌لارن توانست عنوان سریعترین زمان تعویض لاستیک در مسابقات فرمول 1 را ازآن خود کند. در ادامه همراه ویدئویی از این مسابقه و جریان، به بررسی این رکوردشکنی خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: فضانورد ناسا بعد از ثبت رکورد بیشترین اقامت در فضا به زمین بازگشت [+ویدیو]

سریعترین زمان تعویض لاستیک در مسابقات فرمول 1 توسط تیم مک‌لارن ثبت شد

اگرچه هنوز تا انتهای فصل 2023 رقابت‌های فرمول یک تقریبا 5 مسابقه دست نخورده باقی مانده است، اما تقریبا می‌توان گفت که با برگزاری رقابت فرمول 1 قطر در پیست لوسیل، پرونده این فصل از رقابت‌های فرمول 1 بسته شده است. راننده موفق هلندی تیم ردبول، مکس ورشتپن برای سومین سال پیاپی موفق به کسب عنوان راننده قهرمان فرمول یک جهان شد و کاپ قهرمانی فصل 2023 را به تالار افتخارات تیم فرمول یک ردبول ریسینگ اضافه کرد.

در کنار این عنوان، عنوان قهرمان تیمی نیز در مسابقه قبل توسط تیم ردبول ریسینگ کسب شده بود و تقریبا عنوان دیگری برای کسب کردن نمانده بود؛ اما ردبولی ها کمی شلخته درو کردند تا چیزی هم نصیب خوشه‌چین‌هایی نظیر تیم مک‌لارن شود، آن هم رکورد سریعترین زمان تعویض لاستیک در مسابقات فرمول 1 با ثبت زمان خارق‌العاده 1.8 ثانیه!

لندو نوریس، راننده جوان تیم مک‌لارن توانست تنها در 1.8 ثانیه تمام چهار لاستیک خودروی خود را به کمک مکانیک‌های ماهر و کارکشته تیم خود تعویض کند و رکورد سریعترین زمان تعویض لاستیک در مسابقات فرمول 1 در تمام ادوار تاریخ را از آن تیم مک‌لارن کند. همچنین نوریس موفق به کسب مقام سوم در این سری از مسابقات فرمول یک واقع در پیست لوسیل قطر شد.

توضیحاتی در مورد اصطلاح پیت استاپ فرمول یک

سریعترین زمان تعویض لاستیک در مسابقات فرمول 1

پیت استاپ یا Pit Stop یکی از رایج‌ترین و مهم‌ترین اصطلاحات مسابقات فرمول یک است که منظور از آن انجام یک سری اعمال نظیر تعویض لاستیک یا بال جلویی خودرو در طول مسابقه و در محدوده گاراژ تیم هاست. در حال حاضر ، عمده فعالیت مکانیک‌های تیم‌های حاضر در رقابت‌های فرمول یک به موارد اشاره شده محدود می‌شود اما در گذشته اعمال دیگری نظیر سوختگیری هم انجام می‌شد؛ اما بنا به دلایلی مانند اتفاقات خطرناک و دلهره‌آوری که در گذشته به خاطر سوختگیری در حین مسابقه رخ داد، عمل سوختگیری حین مسابقه از سوی فدراسیون FIA به طور کلی ممنوع شد.

پیت استاپ سریع‌تر = احتمال بیشتر پیروزی در مسابقه

سریعترین زمان تعویض لاستیک در مسابقات فرمول 1

اگرچه شرایط هر پیست با پیست دیگر ناهمسان است و عوامل گوناگونی بر آن تاثیرگذارند، اما به طور کل از زمانی که راننده وارد محدوده پیت لین می‌شود، حدود 20 ثانیه زمان می‌برد تا از این قسمت خارج شود و به مسیر خود ادامه دهد. عملیات پیت استاپ یا تعویض لاستیک ها هم چیزی بین 2 تا 3 ثانیه معمولا به طول می‌انجامد.

سریعترین زمان تعویض لاستیک در مسابقات فرمول 1

دانستن این نکته حائز اهمیت است که در مسابقات فرمول یک، رانندگان و تیم‌ها با چالش‌های مختلفی سروکار دارند و برای آن‌ها و دستیابی به پیروزی در یک مسابقه حتی صدم ثانیه‌ها نیز تاثیرگذارند و ممکن است سبب پیروزی آن‌ها شود.

سریعترین زمان تعویض لاستیک در مسابقات فرمول 1

اکنون و پس از هنرنمایی مکانیک‌های تیم مک‌لارن، رکورد سریع‌ترین پیت استاپ تاریخ فرمول یک با زمان 1.8 ثانیه در اختیار این تیم است که در پیست لوسیل واقع در شهر دوحه بدست آمده. اما جالب است بدانید که قبل از این، رکورد سریع‌ترین پیت استاپ تاریخ فرمول یک در اختیار رقیب بزرگ مک‌لارن یعنی تیم ردبول ریسینگ بود که با ثبت زمان 1.82 ثانیه و در رقابت های فرمول یک ۲۰۱۹ مسابقه برزیل و پیست اینتر لاگوس در شهر سائو پائولو موفق به رکوردشکنی و تاریخ‌سازی در زمینه پیت استاپ شده بودند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد کسب عنوان سریعترین زمان تعویض لاستیک در مسابقات فرمول 1 توسط تیم مک‌لارن چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک گذاشته و اخبار فناوری را از تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر