;
coinex

زلزله بار دیگر افغانستان را لرزاند ؛ هفته‌ای شوم برای مردم افغان!

زمین لرزه‌ای به بزرگی 6.3 ریشتر، بامداد امروز 19 مهر (11 اکتبر)، افغانستان را لرزاند. این زلزله تنها 4 روز پس از زلزله مرگبار روز شنبه 15 مهرماه رخ داد.

این زلزله امروز حوالی ساعت 5 و 10 دقیقه به وقت محلی رخ داده است. مرکز زمین لرزه امروز افغانستان 28 کیلومتری شمال هرات و در عمق 10 کیلومتری عنوان شده است.

گزارشات حاکی از آن است که زلزله امروز هرات در مرکز استان خراسان رضوی، مشهد نیز احساس شده است.

بیشتر بخوانید: بزرگترین زلزله های جهان و ایران؛ 24 مورد از شدیدترین زمین لرزه های دنیا

زلزله 6.3 ریشتری هرات

زلزله 6.3 ریشتری هرات
زلزله 6.3 ریشتری هرات

اطلاعات زمین لرزه مرگبار امروز افغانستان، پیش از اینکه در وب‌سایت مرکز لرزه‌نگاری اروپا-مدیترانه به ثبت برسد، مرکز لرزه نگاری دانشگاه تهران آن را ثبت و زمان آن را 4 و 11 دقیقه بامداد امروز چهارشنبه 19 مهرماه 1402 اعلام کرده است.

با توجه به گزارشات درج شده در مرکز لرزه نگاری دانشگاه تهران، زلزله 6.3 ریشتری امروز افغانستان، در 40 کیلومتری غرب شهر هرات اتفاق افتاده و در ولایت‌های بادغیس و فراه نیز احساس شده است.

در حالی که از خسارت احتمالی این زمین لرزه هنوز گزارشی منتشر نشده، تازه ترین آمار اعلام شده از سوی منابع افغانستان، زمین لرزه روز شنبه افغانستان، چهار هزار و ۵۰۰ نفر کشته و زخمی بر جای گذاشته است.

سازمان زمین شناسی ایالات متحده، طی گزارشی اعلام کرد که پس از وقوع اولین زلزله در افغانستان، چندین زمین لرزه دیگر به بزرگی 5.6، 4.1 و 6.5 ریشتر رخ داده و مردم را مجبور به ترک خانه‌های خود کرده است.

این مطلب با گزارش‌های آتی به‌روز خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر