;
coinex

آمار فروش گوشی هوشمند در فصل سوم 2023 منتشر شد

آخرین آمار فروش گوشی هوشمند در فصل سوم 2023 حاکی از کاهش 8 درصدی فروش بوده و در این لیست سامسونگ در صدر و اپل در جایگاه دوم قرار گرفته است.

طبق گزارش شرکت کانترپوینت ریسرچ، سال جاری ظاهراً برای تمامی شرکت‌های تولیدکننده موبایل سال دشواری بوده است. طی فصل سوم 2023، سامسونگ با تصاحب 20 درصد از سهم بازار جهانی در رتبه اول پرفروش‌ترین برند موبایل دنیا دیده می‌شود، بااین‌حال نسبت به فصل سوم 2022 با 1 درصد کاهش سهم مواجه شده است.

بیشتر بخوانید: پرفروش‌ترین گوشی‌های فصل دوم 2023 مشخص شدند؛ سلطنت اپل و سامسونگ!

آمار فروش گوشی هوشمند در فصل سوم 2023

همانطور که اشاره شد طبق جدیدترین آمار فروش گوشی هوشمند در فصل سوم 2023 سامسونگ از لحاظ سهم در بازار جهانی موبایل در رتبه نخست قرار گرفته است. پس از این غول کره جنوبی، به‌ترتیب نام اپل، شیائومی، اوپو و ویوو مشاهده می‌شود. بااین‌حال در این سه‌ماهه ظاهراً بازار گوشی‌ها نسبت به بازه مشابه سال گذشته 8 درصد کمتر شده است.

اپل در حالی رتبه دوم را کسب کرده که دوباره با افت سهم 1 درصدی روبرو شده و طی سه‌ماهه سوم سال 16 درصد از سهم بازار را در اختیار گرفته است. البته این شرایط می‌تواند تحت تاثیر از انتظار کاربران برای رونمایی از سری آیفون 15 بوده باشد. لذا برای قضاوت بهتر باید منتظر جایگاه این شرکت در فصل چهارم 2023 باشیم.

آمار فروش گوشی هوشمند در فصل سوم 2023

از طرفی شیائومی نیز با سهم 12 درصدی در جایگاه سوم قرار گرفته است. این شرکت هم نسبت به بازه مشابه سال گذشته 1 درصد از سهم بازار خود را از دست داده است. در دو جایگاه بعدی هم نام اوپو (مشتمل بر وان‌پلاس) و ویوو قابل مشاهده است که به‌ترتیب 10 و 8 درصد از سهم بازار را تصاحب کرده‌اند و هر دو با افت 1 درصدی سهمشان روبرو شده‌اند. مجموع سایر برندها هم 34 درصد از سهم بازار را شکل داده‌اند که سهم آن‌ها نسبت به پارسال 3 درصد رشد داشته است.

طبق انتظار تحلیل‌گران فروش گوشی‌ها در فصل چهارم 2023 یا اوایل 2024 بهبود خواهد یافت. این پیش‌بینی می‌تواند بستگی به موفقیت عرضه سری آیفون 15 و سری گلکسی S24 داشته باشد. بااین‌حال هنوز برای نتیجه‌گیری در این رابطه بسیار زود است و باید منتظر بمانیم تا ببینیم نتیجه عملکرد فروش محصولات این دو شرکت در بازارهای جهانی چه می‌شود.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص آمار فروش گوشی هوشمند در فصل سوم 2023 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

.

منبع: دیجیاتو

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر