coinex
otetmarket
راهنمای خرید تکراتو

شرکت OpenAI مدعی ساخت ابزاری با توانایی تشخیص 99 درصدی تصاویر ساخته شده با هوش مصنوعی شد

شرکت هوش مصنوعی OpenAI به تازگی مدعی توسعه ابزاری شده است که امکان تشخیص 99 درصدی تصاویر ساخته شده با هوش مصنوعی را فراهم می‌کند.

تشخیص 99 درصدی تصاویر ساخته شده با هوش مصنوعی با ابزار جدید شرکت OpenAI ممکن شد. از زمان پیدایش مدل‌های هوش مصنوعی تصویرساز یکی از نگرانی‌هایی که جامعه را تهدید می‌کند ساخت تصاویر غیرواقعی و به خطر افتادن شخصیت و آبروی افراد در سراسر جهان است. شرکت‌های فناوری نیز با دانستن این مهم سعی بر تولید ابزارهایی کرده‌‌اند تا بتوانند تصاویر ساخته شده به دست هوش مصنوعی را تشخیص دهند. ظاهراً یکی از پایه‌گذاران اصلی تکنولوژی AI در جهان (OpenAI) بهترین ابزار را در این زمینه ارائه خواهد کرد.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


توانایی تشخیص 99 درصدی تصاویر ساخته شده با هوش مصنوعی ممکن شد

OpenAI مدعی شد که در حال توسعه یک ابزار جدید است که با دقت ۹۹ درصدی می‌تواند تصاویر ساخته شده توسط هوش مصنوعی را شناسایی کند. این ابزار جدید فعلاً در مرحله تست و بررسی قرار داشته و هنوز مشخص نیست که چه زمانی در دسترس قرار می‌گیرد.

تولید تصاویر نزدیک به واقعیت با کمک هوش مصنوعی علاوه بر جنبه‌های کاربری و سرگرمی، باعث نگرانی بسیاری از کاربران به ویژه هنرمندان شده است، چرا که با پیشرفت روز افزون فناوری‌های مبتنی‌بر AI گاهی وقت‌ها شناسایی یک تصویر ساخته شده با کمک هوش مصنوعی بسیار دشوار است.

به گزارش Msn، در همین راستا شرکت OpenAI که به‌دلیل توسعه ابزارها و چت‌بات مبتنی‌بر هوش مصنوعی از جمله ChatGPT به شهرت رسیده، اخیراً از یک ابزار جدید رونمایی کرده که در زمینه شناسایی تصاویر تولید شده توسط AI تبحر دارد.

تشخیص 99 درصدی تصاویر ساخته شده با هوش مصنوعی

به گفته میرا موراتی، مدیر ارشد فناوری ChatGPT مدعی شده که این ابزار جدید بسیار با دقت عمل کرده و می‌تواند تا ۹۹ درصد تصاویر ساخته شده توسط هوش مصنوعی را تشخیص دهد.

این ابزار جدید OpenAI چه زمانی عرضه می‌شود؟

شرکت OpenAI در حال حاضر فرایند آزمایش‌های عملی بر روی این ابزار را آغاز کرده تا پیش از عرضه عمومی آن تمام باگ‌ها و مشکلات احتمالی را برطرف کند، اگرچه همان‌طور که گزارش شده هنوز مشخص نیست که چه زمانی این اتفاق خواهد افتاد.

تشخیص 99 درصدی تصاویر ساخته شده با هوش مصنوعی

باید خاطر نشان کرد که ابزار فوق‌الذکر اولین تلاش OpenAI برای عرضه چنین چیزی نیست. این غول دنیای هوش مصنوعی در ماه‌های ابتدایی سال جاری یک ابزار جدید را معرفی کرد که هدف آن تنها شناسایی تصاویر تولید شده توسط AI بود. با این حال، این ابزار مدتی قبل از دسترس خارج شد چرا که گزارش‌های زیادی در رابطه با غیر قابل اعتماد بودن و همچنین تشخیص نادرست این ابزار منتشر شد.

در همین راستا، محققان OpenAI مدعی هستند شدیداً بر روی توسعه و بهبود ابزار جدید خود تمرکز داشته و قصد دارند توانایی‌های آن را فراتر از جنبه بصری محتوای تولید شده گسترش دهند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره تشخیص 99 درصدی تصاویر ساخته شده با هوش مصنوعی چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

.

منبع: شهر سخت افزار

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر