;
coinex

ویژگی‌های جدید واتس‌اپ معرفی شد؛ از قابلیت‌های جدید حریم خصوصی تا اضافه شدن جستجوی پیام‌ها براساس تاریخ

شرکت متا مشغول توسعه ویژگی‌های جدید واتس‌اپ ، پیام‌رسان محبوب خود بوده و از قابلیت‌های جدید حریم خصوصی و البته جستجوی پیام‌ها بر اساس تاریخ خبر داد.

واتساپ جزئیات برخی از ویژگی‌های جدید خود را برای بهبود حریم خصوصی در هنگام تماس کاربران از طریق این برنامه پیام رسان معرفی کرده است. واتساپ از گذشته از رمزنگاری End To End برخوردار بوده که جلوی خواندن پیام‌های ارسالی در گفتگوها را برای هر کسی به جز فرستنده و گیرنده می‌گیرد و امسال ویژگی‌های جدیدی در زمینه امنیت و حریم خصوصی برای کسانی که از قابلیت تماس در این برنامه استفاده می‌کنند، معرفی کرده است.

همچنین، واتساپ در حال تست یک ویژگی جدید است که جستجوی پیام‌های قدیمی را آسان‌تر می‌کند. این ابزار جدید به شما امکان می‌دهد پیام‌ها را براساس تاریخ جستجو کنید. حالا شما می‌توانید تاریخ مورد نظر را انتخاب کرده و به دنبال پیام‌های مربوطه جستجو کنید. این ویژگی جدید در حال تست است و فقط در نسخه وب واتساپ قابل دسترسی است. انتظار می‌رود که در آینده برای برنامه‌های تلفن همراه نیز به‌روزرسانی شود.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


ویژگی‌های جدید واتس‌اپ

یکی از این ویژگی‌های جدید حریم خصوصی «بی‌صدا کردن تماس‌های ناشناس» نام دارد که در ژوئن ۲۰۲۳ معرفی شد و همانطور که از نامش پیداست، مانع زنگ زدن تلفن شما هنگامی که از یک شماره ناشناس به شما تماس گرفته می‌شود، خواهد شد . در نگاه اول، این ویژگی ممکن است بی‌اهمیت به نظر برسد، اما واتساپ توضیح می‌دهد که نرم‌افزارهای تماس اغلب پیام‌های ورودی از تماس‌گیرندگان را به صورت خودکار پردازش می‌کنند تا بهینه‌سازی تنظیمات تماس و بهبود عملکرد را انجام دهند.

این امر باعث می‌شود تا برخی از حملات مخرب بدون نیاز به پذیرش تماس توسط گیرنده بتوانند انجام شوند. در پست وبلاگ رسمی واتساپ، اصطلاحات فنی زیادی وجود دارد، اما اصل موضوع در این است که ویژگی بی‌صدا کردن تماس‌های ناشناس با جدا کردن تماس‌های ورودی در سطح سرور و صرفا ارسال اعلان تماس به گیرنده، این مشکل را مرتفع می‌کند.

ویژگی دیگری که اضافه شده است، حفاظت از آدرس IP در تماس‌ها است. تماس‌ها در برنامه‌های پیام‌رسان و تلفنی بیشتر از اتصال مستقیم بین دستگاه‌های تماس‌گیرنده و فرستنده انجام می‌شود تا کیفیت تماس بهبود یابد، اما این نیازمند آن است که هر دو دستگاه آدرس IP یکدیگر را بدانند. آدرس IP ممکن است شامل اطلاعاتی مانند موقعیت جغرافیایی کاربر باشد که همه افراد دوست ندارند این اطلاعات را به اشتراک بگذارند.

ویژگی‌های جدید واتس‌اپ
ویژگی‌های جدید واتس‌اپ

سرورهای واتساپ در اینجا وارد بازی می‌شوند. وقتی ویژگی حفاظت از آدرس IP در تماس‌ها فعال شود، تمام تماس‌ها از طریق سرورهای واتساپ هدایت می‌شوند به جای اینکه به صورت مستقیم بین طرفین درگیر متصل شوند، که هرگونه امکان برای تماس‌گیرنده و تماس‌دهنده برای دیدن اطلاعات یکدیگر را حذف می‌کند.

هر دوی ویژگی سکوت تماس‌های ناشناس و حفاظت از آدرس IP در تماس‌ها در منوی “تنظیمات” » “حریم خصوصی” واتساپ قابل دسترسی هستند. ویژگی حفاظت از آدرس IP به تازگی اضافه شده و ممکن است در حال حاضر برای همه افراد در دسترس نباشد، اما همانطور که واتساپ می‌گوید، یک پیاده‌سازی گسترده تر برای iOS و اندروید در حال توسعه است و به زودی منتشر خواهد شد.

قابلیت جستجوی پیام‌ها بر اساس تاریخ

اما ویژگی بعدی که متا در حال کار بر روی آن است، قابلیت جستجو کردن پیام‌ها بر اساس تاریخ پیام است. این ویژگی به گفته متا فعلا در فاز بتا قرار داشته و در حال توسعه است اما به زودی از طریق آپدیت به تمامی کاربران این پیام رسان ارائه خواهد شد.

البته همانطور که WABetaInfo تأیید کرده، این ویژگی جدید در نسخه وب بتا 2.2348.50 واتساپ در دسترس است. در حال حاضر برای تست‌های بتا تنها در دسترس برخی از تسترهای بتا است، اما به‌زودی احتمالاً برای بیشتر افراد در دسترس قرار خواهد گرفت.

ویژگی‌های جدید واتس‌اپ
ویژگی‌های جدید واتس‌اپ ، قابلیت جستجوی پیام‌ها بر اساس تاریخ

همانطور که در تصویر ارسال شده توسط WABetaInfo مشاهده می‌شود، هنگام باز کردن ابزار جستجوی پیام‌ها، یک دکمه تقویم جدید ظاهر می‌شود. با ضربه زدن به آن، یک تقویم با پنل انتخاب تاریخ ظاهر می‌شود.

شما می‌توانید تاریخ مشخص، ماه و سال را از اینجا انتخاب کنید تا به دنبال پیام‌هایی بگردید که ممکن است در آن زمان خاص مبادله شده باشند. سپس واتساپ پیام‌ها را جستجو کرده و آنها را در چت نمایش می‌دهد.

لازم به ذکر است که این ویژگی در حال تست است، بنابراین برای همه در دسترس نخواهد بود. اگر عضو برنامه بتا وب واتساپ هستید، می‌توانید بررسی کنید که آیا این ویژگی را دریافت کرده‌اید یا خیر. اما برای دیگرانی که علاقه‌مند هستند، می‌توانند در برنامه بتا واتساپ ثبت نام کنند.

واتساپ به طور منظم ویژگی‌هایی را تست می‌کند که تسترهای بتا قبل از عرضه به همه قادر به آزمایش آنها هستند. این اپلیکیشن بر روی ویژگی‌هایی مانند تأیید آدرس ایمیل به عنوان روش جایگزین برای دسترسی به حساب واتساپ، پروفایل جایگزین و موارد دیگر کار می‌کند. همچنین مشابه ارسال عکس و ویدیوی یک‌بار مصرف، متا در حال تست قابلیت ارسال پیام‌های صوتی یک‌بار مصرف است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد ویژگی‌های جدید واتس‌اپ چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک گذاشته و اخبار فناوری را از تکراتو دنبال کنید.

.

منابع: sammobile , 91mobiles

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر