coinex
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

مشخصات پردازنده کوالکام اسنپدراگون 7 نسل 3 لو رفت + تاریخ عرضه احتمالی

مشخصات پردازنده کوالکام اسنپدراگون 7 نسل 3 نشان‌ می‌دهد این پردازنده در برخی المان‌ها از نسل قبلی خود ضعیف‌‌تر است!

شرکت آمریکایی Qualcomm سال‌هاست پردازنده‌های اندرویدی را با برند Snapdragon در رده‌های مختلف پرچمدار، میان رده و اقتصادی تولید می‌کند و برندهای معروف زیادی از جمله شیائومی مشتری ثابت پردازنده‌های این شرکت هستند. پس از معرفی Smapdragon 8 Gen 3 و قرار‌گیری آن روی گوشی پرچمدار شیائومی 14 پرو به نظر می‌رسد که این شرکت برای معرفی نسل بعدی پردازنده‌های میان رده خود یعنی Snapdragon 7 Gen 3 آماده می‌شود.

راهنمای خرید تکراتو


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


مشخصات پردازنده کوالکام اسنپدراگون 7 نسل 3

Digital Chat Station در پستی در شبکه اجتماعی Weibo از مشخصات احتمالی پردازنده Snapdragon 7 Gen 3 پرده برداشت. این پردازنده با شماره مدل SM7550 عرضه خواهد.

در مشخصات این پردازنده آمده است:

  • فرایند: پردازنده اسنپدراگون 7 نسل 3 همچون نسل قبلی و البته اسنپدراگون 8 نسل 3 با معماری 4 نانو‌متری TSCM ساخته شده است. ظاهرا قرار نیست در پردازنده‌های این نسل کوالکام شاهد لیتوگرافی 3nm باشیم. احتمالا تمام ظرفیت معماری 3 نانومتری TSCM به ساخت تراشه برای آیفون‌ها و imac های جدید اختصاص داده شده‌ است.
  • ساختار هسته: در مشخصات پردازنده کوالکام اسنپدراگون 7 نسل 3 آمده است که این پردازنده همچون نسل قبلی از چینش 1+3+4 برخوردار می‌شود و هسته‌های آن شامل هسته اصلی با فرکانس 2.63GHz، سه هسته عملکرد Cortex A715 با فرکانس 2.4GHz و سه هسته کم مصرف با فرکانس 1.8GHz خواهند بود.
  • پردازنده گرافیکی: نکته جالب توجه دیگری که در مشخصات کوالکام اسنپدراگون 7 نسل 3 دیده می‌شود، استفاده از پردازنده گرافیکی Adreno 720 است که نسخه ضعیف‌تری از Adreno 725 در Snapdragon 7+ Gen 2 به حساب می‌آید.

تاریخ معرفی پردازنده اسنپدراگون 7 نسل 3

یوگش برار، کارشناس اطلاعات با انتشار پستی در پلتفرم X توضیح داد که پردازنده کوالکام اسنپدراگون 7 نسل 3 در سه ماهه نخست سال 2024 معرفی خواهد شد. او همچنین معتقد است برای استقبال بیشتر از این پردازنده، قیمت آن باید نسبت به نسل کمتر باشد و شاید علت ضعیف‌تر شدن گرافیک و هسته اصلی این پردازنده، کاهش قیمت آن باشد تا شرکت‌هایی همچون سامسونگ به استفاده از Snapdragon 7 Gen 3 در گوشی‌های میان‌رده خود ترغیب شوند.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر