;
coinex

بازیگران سریال داوینچیز [بیوگرافی + عکس]

داوینچیز به کارگردانی افشین هاشمی و بازی سام درخشانی و مونا فرجاد به ‌زودی از نماوا منتشر می‌شود. برای آشنایی با داستان و زندگینامه بازیگران سریال داوینچیز با ما همراه شوید.

داوینچیز (Da Vinci’s) یکی از تازه‌ترین مجموعه‌های نمایش خانگی در ژانر کمدی، ماجراجویی، درام، معمایی و خانوادگی است که به تهیه‌کنندگی مهدی منیری برای شبکه نمایش خانگی نماوا ساخته شده است.

فیلمنامه این سریال طنز را آریان گلصورت، پویا نبی و افشین هاشمی به‌صورت مشترک نوشته‌اند. در ادامه، علاوه بر زندگینامه بازیگران و بیوگرافی کارگردان، عکس بازیگران سریال داوینچیز را هم با شما به اشتراک می‌گذاریم.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


بازیگران سریال داوینچیز

داوینچیز یک سریال کمدی و شاد است که فضای قدیمی دارد و احتمالا 15 تا 20 قسمت خواهد داشت. بازیگران توانمند و مطرحی از جمله سیما تیرانداز، رضا بهبودی، زهرا کیانی، شبیر پرستار، علی میری و یدالله شادمانی در این سریال طنز خانوادگی نقش‌آفرینی کردند.

بازیگران سریال داوینچیز
بازیگران سریال داوینچیز

اگر از علاقه‌مندان سریال‌های کمدی و ماجراجویی هستید، می‌توانید سریال داوینچیز را از روز سه‌شنبه (29 آبان ماه 1402) از پلتفرم نماوا تماشا کنید.

سام درخشانی

عکس بازیگران سریال داوینچیز

سام درخشانی در سی و یکم تیر ماه سال 1354 در تهران متولد شد. او دیپلم علوم تجربی دارد و دانشجوی انصرافی رشته‌ی تئاتر است. وی در آموزشگاه بازیگری استاد سمندریان یک دوره بازیگری گذرانده‌ و در سال 1379 با بازی در تئاتر وارد عرصه بازیگری شده است.

او با بازی در مجموعه شب زدگان به کارگردانی امیرحسین قهرایی وارد قاب تلویزیون شد و در سال 1380 با ایفای نقش در سریال خانه پدری مشهور شد. وی تجربه اجرا نیز دارد و مدتی مجری مسابقه تلویزیونی ایران بوده است.

آثار کارنامه‌ی هنری سام درخشانی عبارتند از: فیلم‌های سینمایی شکار روباه، نطفه شوم، آنجا که زاده شدم، ردپایی در بزرگراه، مرده خور، نیلگون، خوب بد جلف ۲: ارتش سری، پالتو شتری، تگزاس ۲، پاستاریونی، تخته گاز، دشمن زن، خجالت نکش، تگزاس، خوب بد جلف، هوس، باج، عروس برفی، ارثیه پرماجرا، مسیر روشن، سرسپرده، دلواپسی، پسری شبیه بابا، تکیه بر خورشید، عروس زندان، به نام گل سرخ، صحنه جرم ورود ممنوع، شهر آشوب، جدا افتاده، دلباخته، طلسم طلایی و سریال های تلویزیونی خانه پدری، دریایی ها، روزهای اعتراض، ما چند نفر، سال های برف و بنفشه، ساعت شنی، روزهای زیبا، در چشم باد، دارا و ندار، شب زدگان، با من بمان، همسفر، خسته دلان، نابرده رنج، شهر دقیانوس، مثل شیشه، راستش را بگو، رؤیای گنجشک ها، پژمان، ماتادور، دولت مخفی، آوای باران، همه چیز آنجاست، پشت بام تهران، زاویه هفتم، هشت و نیم دقیقه، گسل، لیسانسه ها ۲ نمایش های خانگی: شام ایرانی، خوب، بد، جلف: رادیواکتیو، شبهای مافیا، ملکه گدایان (اختصاصی فیلیمو) و تئاتر ۳۰دی۹۵ (احسان حاجی پور).

سام درخشانی در سال 1394 با عسل امیرپور که مربی بدنسازی است ازدواج کرده و حالا صاحب دو فرزند به نام‌های برکه و برسام هستند. وی از طرفداران تیم استقلال است و به رشته‌های ورزشی اسکی و اسب‌سواری بسیار علاقه دارد.

بیشتر بخوانید:

بازیگران سریال نیسان آبی 2 [بیوگرافی + عکس]

بهترین فیلم های 2023

مونا فرجاد

عکس بازیگران سریال داوینچیز
عکس بازیگران سریال داوینچیز

مونا فرجاد در بیست‌و‌پنجم فروردین ماه سال ۱۳۶۳ در تهران و در یک خانواده‌ی هنرمند متولد شد. پدرش جلیل فرجاد و خواهرش مارال فرجاد از بازیگران سینما و تلویزیون ایران هستند.

فرجاد دانش‌آموخته‌ی رشته‌ی اقتصاد نظری است و بازیگری را از دو سالگی با بازی در مجموعه‌ی بهاران (محصول ۱۳۶۵) به همراه پدرش شروع نمود و سپس در چندین فیلم و سریال نقش کودک را ایفا کرد.

مونا فرجاد علاوه بر بازیگری در کار دوبله نیز فعالیت دارد. او از سال ۱۳۸۲ با بازی در سریال مزرعه‌ی آفتابگردان به طور حرفه‌ای به بازیگری ادامه داد و پس از آن در سریال‌های زیادی از جمله سریال ساختمان پزشکان، خسته دلان و بوی باران بازی کرد.

فرجاد در سال 1385 در فیلم عاشق بازی کرد؛ این اولین تجربه سینمایی او بوده است. وی همچنین در فیلم‌های سینمایی قرار بعدی همان جا، متل قو، خواستگاران و راز فانوس نیز نقش‌آفرینی کرده است.

تئاترهایی که مونا فرجاد در آن‌ها ایفای نقش داشته است عبارتند از: تراس (۱۳۹۸)، وقتی خروس غلط می‌خواند (۱۳۹۷)، پرواز به تاریکی (۱۳۹۷)، کلنل (۱۳۹۶)، شیرهای خان بابا سلطنه (۱۳۹۶) و خداحافظی نکن (اجرا در جشنواره‌ی فجر سال ۱۳۸۹).

سیما تیرانداز

عکس بازیگران سریال داوینچیز

سیما تیرانداز، زاده‌ی نهم شهریور ماه سال ۱۳۴۹ در تهران است. او دارای مدرک تحصیلی کارشناسی در رشته ادبیات نمایشی از دانشگاه آزاد و کارشناسی ارشد کارگردانی و بازیگری از دانشکده‌ی سینما و تئاتر است.

سیما تیرانداز از سال 1367 با نمایش‌های آموزشی مدرسه هنر و ادبیات صدا و سیما زیر نظر گلاب آدینه فعالیت هنری خود را آغاز کرد . وی با بازی در نقش کوتاهی در فیلم هامون ساخته داریوش مهرجویی وارد سینما شد و سپس در فیلم بانو که یکی بهترین فیلم های داریوش مهرجویی  است، به ایفای نقش پرداخت.

سیما تیرانداز با ناصر هاشمی (بازیگر) ازدواج کرد؛ اما پس از مدتی از هم جدا شدند. ازدواج دوم او با مجید نصیری جوزانی، بازیگر فیلم جاده‌های سرد بود که این ازدواج هم به طلاق ختم شد. سیما تیرانداز یک فرزند پسر دارد.

از جوایز سیما تیرانداز می‌توان به جایزه بهترین بازیگر زن دهمین جشنواره تئاتر فجر برای مرگ یزدگرد، بهترین بازیگر زن بیستمین جشنواره تئاتر فجر برای نمایش محاله فکر کنین این طوری هم ممکنه بشه، بهترین بازیگر نقش مکمل زن یازدهمین جشن خانه سینما برای پاداش سکوت و بهترین بازیگر زن بیست و هشتمین جشنواره تئاتر فجر برای نمایش پری خوانی عشق و سنگ اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

بازیگران سریال سرزمین مادری [بیوگرافی + عکس]

بهترین سریال های شبکه نمایش خانگی

علی میری

عکس بازیگران سریال داوینچیز
بیوگرافی بازیگران سریال داوینچیز

علی میری متولد فروردین ماه 1366 است. میری دیپلم ریاضی و فیزیک دارد؛ اما در سال 85 وارد رشته مدیریت بازرگانی شد و کاردانی مدیریت را گرفت. او از سال 1384 با کارآموزی وارد صحنه تئاتر شد و آرام آرام وارد فرایند حرفه‌ای این رشته شد.

در سال 1389 با ورود به مدرسه بازیگری مسعود کیمیایی به طور حرفه‌ای به بازیگری ادامه داد. پس از آن در تئاتر شهر تهران زیر نظر سیامک صفری تئاتر را بهتر و بیشتر آموخت.

همچنین میری علاوه بر تئاتر، از سال 1384 همزمان در عرصه خبر و اطلاع‌رسانی فعالیت خود را آغاز کرد. او ابتدا به عنوان خبرنگار در واحد آموزش صداوسیما آموزش نگارش خبر دید و پس از آن در باشگاه خبرنگاران کار خود را شروع کرد.

او در باشگاه خبرنگاران ابتدا خبرنگار اجتماعی بود، بعد از آن دبیر سرویس اجتماعی و پس از آن در پخش اخبار سیما، به عنوان دبیر خبر 18:30 تلویزیون فعالیت کرد. او تا کنون در رشته‌ی روابط عمومی و حوزه خبر، در سازمان‌های مختلفی کار کرده است. از باشگاه خبرنگاران و تلویزیون گرفته تا دبیری سرویس اقتصادی خبرگزاری مجلس، مرکز پژوهش‌های مجلس و روابط عمومی شهرداری تهران.

علی میری حالا سال‌هاست که به عنوان بازیگر، کارگردان و نویسنده تئاتر مشغول فعالیت است.

رضا بهبودی

عکس بازیگران سریال داوینچیز

رضا بهبودی در یکم شهریور ماه سال ۱۳۵۰ در رودسر به دنیا آمد. او فارغ‌التحصیل رشته کارگردانی تئاتر از دانشکده سینما تئاتر در سال ۱۳۷۶ است. بهبودی فعالیت حرفه‌ای خود را از سال ۱۳۷۶ با بازی در نمایش بینوایان بهروز غریب‌پور آغاز نمود.

بهبودی در مجموعه‌ی روزگار قریب نقش جوانی مهدی بازرگان نخست‌وزیر دولت موقت ایران را ایفا کرد. این بازیگر توانمند در مجموعه‌های نمایش خانگی ملکه گدایان، خاتون و عقرب عاشق و نیز سریال‌های تلویزیونی دفترخانه شماره ۱۳، روزگار قریب، آبروی از دست رفته، آخرین غزل نقش‌آفرینی داشته است.

سرو زیر آب، اکسیدان، مادر قلب اتمی، شنل، یک روز طولانی، اینجا کسی نمی میرد، خشم و هیاهو، لانتوری، هفت ماهگی، دلم می خواد، روایت ناپدید شدن مریم، طبقه حساس، عصبانی نیستم، آزمایشگاه، اشکان، انگشتر متبرک و چند داستان دیگر، فیلم‌های سینمایی کارنامه‌ی هنری رضا بهبودی هستند.

او عضو انجمن بازیگران خانه تئاتر ایران و عضو گروه تئاتر لیو است و علاوه بر بازیگری، به کارگردانی هم مشغول است. از آثار او می‌توان به همه چیز می‌گذرد تو نمی‌گذری، مده‌ی سن مدار و اطلسی‌های لگدمال‌شده اشاره کرد.

از جوایز و افتخارات رضا بهبودی می‌توان کسب جایزه از هفدهمین جشنواره فیلم تیبورن، جشنواره تئاتر دانشگاهی، جشن بازیگر خانه تئاتر، جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه پروین اعتصامی و جشنواره بین‌المللی فیلم ویدئویی تهران را نام برد.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های بر اساس بازی

بهترین سریال های کمدی خارجی

شبیر پرستار

عکس بازیگران سریال داوینچیز
زندگینامه بازیگران سریال داوینچیز

شبیر پرستار در هفتم آذر ماه سال 1361 در تهران به دنیا آمد. او در سال 1392 با بازی در فیلم طبقه حساس به کارگردانی کمال تبریزی وارد سینما شد.

از دیگر آثار شبیر پرستار می‌توان فیلم‌های سینمایی «فرشته‌ها با هم می‌آیند»، «مارموز»، «طبقه حساس»، «شبگرد»، «آزمایشگاه» و سریال‌های «زعفرانی»، «شاهرگ»، «شبکه مخفی زنان»، «ابله» و «برف بی صدا می بارد» را نام برد. همچنین وی در نمایش‌های گالیله و بانوی محبوب من نیز نقش‌آفرینی کرده است.

شبیر پرستار ازدواج کرده و همسرش شکوفه آزادگان در زمینه نویسندگی فعالیت دارد.

یدالله شادمانی

عکس بازیگران سریال داوینچیز

بیوگرافی بازیگران سریال داوینچیز را با یدالله شادمانی به پایان می‌رسانیم. وی متولد یکم دی ماه سال ۱۳۳۷ در کرمان است. او در سال ۱۳۵۳ دیپلم خود را در رشته‌ی بازرگانی گرفت و سال ۱۳۵۵ پس از پایان سربازی به‌عنوان دبیر دبیرستان استخدام شد. شادمان به تدریس ماشین‌نویسی فارسی و لاتین پرداخت.

شادمانی بازنشسته آموزش و پرورش است و فعالیت خود را از دبیرستان، با نویسندگی و کارگردانی تئاتر شروع کرد. وی در سال ۱۳۸۵ با تئاتر دو به دل در کرمان شناخته شد. او بهترین بازیگر بیست و دومین جشنواره ی تئاتر جنوب شرق کشور در سال ۱۳۸۹ شد.

یدالله شادمانی موفق به کسب جایزه بهترین بازیگر در چهاردهمین جشنواره پونای هند برای بازی در فیلم ممیرو شد.

از جمله آثار کارنامه‌ی هنری یدالله شادمانی می‌توان به داوینچیز، گورکن، شیار ۱۴۳، تنگه ابوقریب، تنها در چند دقیقه سکوت، ما همه با هم هستیم، آذر، شهدخت، پرویز و دیگران، پنج تا پنج، سیاوش و قورباغه اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های عاشقانه 2023

بهترین سریال های ترکی نتفلیکس

خلاصه داستان سریال داوینچیز

پس از پرداختن به زندگینامه بازیگران سریال داوینچیز سراغ قصه‌ی این مجموعه ماجراجویی کمدی خانوادگی می‌رویم که درباره‌ی زن و شوهری به نام پرویز و ملیحه است که کارمند یک موزه کوچک در تهران هستند.

بیوگرافی بازیگران سریال داوینچیز

در خلاصه داستان سریال داوینچیز آمده است: «پرویز و ملیحه زن و شوهری هستند که در موزه‌ای در تهران کار می‌کنند. یک شب که این زوج مشغول انجام وظایف خود هستند، اتفاق غیرمنتظره‌ای می‌افتد. آن‌ها به طور اتفاقی یک تابلو از لئوناردو داوینچی پیدا می‌کنند و این سرآغاز ماجراهای مختلفی است که زندگی پرویز و ملیحه را سر یک دوراهی قرار داده و حتی می‌تواند زندگی‌شان را برای همیشه تغییر دهد.»

کارگردان سریال داوینچیز

بازیگران سریال داوینچیز

سید افشین هاشمی ‌مرغزار که در عرصه هنر و سینما و تلویزیون به افشین هاشمی شهرت دارد، در بیستم مهر ماه سال ۱۳۵۴ در تهران به دنیا آمد.

او دانش‌آموخته‌ی رشته‌ی مهندسی شیمی از دانشگاه صنعت نفت آبادان بوده و مدرک فوق لیسانس کارگردانی خود را از دانشگاه هنر دریافت کرده است. هاشمی از سال ۱۳۷۲ کار هنری خود را از تئاتر شروع کرد. او با نقش‌آفرینی در فیلم خیلی دور خیلی نزدیک (رضا میرکریمی) برای اولین بار بازیگری در سینما را تجربه کرد.

نمایش هدیه جشن سالگرد، فیلم پابرهنه در بهشت، فیلم مستند خط باریک قرمز، فیلم خداحافظ دختر شیرازی، مجموعه مسافرخانه سعادت، فیلم سال دوم دانشکده من، سریال گاوصندوق،‌ فیلم بهشت گمشده و سریال شبکه مخفی زنان از آثار برجسته‌ی کارنامه هنری افشین هاشمی به شمار می‌آیند.

افشین هاشمی در یکی از مصاحبه‌هایش ‌درباره‌ی آغاز نقش‌آفرینی در تئاتر، شرکت در کلاس بازیگری و نویسندگی گفته بود: «سال 75 وقتی 21 ساله بودم، تئاتر در جشنواره آتشکار و سال 76 تئاتری را در جشنواره دانشجویی اجرا کردم و برای هر کدامشان جایزه هم گرفتم.

زمانی برای کلاس‌های امین تارخ و سمندریان ثبت نام کردم؛ اما پولم به شهریه آنها نرسید. سپس به صورت آکادمیک از طریق دانشگاه هنر کارگردانی خواندم.

من یک بازیگرم. نویسندگی‌ام از بازیگری‌ام می‌آید. من جای شخصیت‌هایم بازی می‌کنم. اما بعدتر نویسندگی به بازیگری‌ام کمک کرد و فیلمنامه‌نویس هم شدم.»

سید افشین هاشمی ‌مرغزار یکی از بهترین بازیگران تئاتر، تلویزیون و سینماست که در کارگردانی، فیلمنامه ‌نویسی و نوازندگی نیز تبحر دارد.

 

سوالات متداول

کدام بازیگرها در سریال داوینچیز نقش‌آفرینی کرده‌اند؟

در این سریال سام درخشانی، سیما تیرانداز، مونا فرجاد، رضا بهبودی، زهرا کیانی، شبیر پرستار، علی میری و یدالله شادمانی نقش‌آفرینی کردند.

سریال داوینچیز چند قسمتی است؟

این سریال که احتمالا 15 تا 20 قسمت دارد، به کارگردانی افشین هاشمی ساخته شده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی بازیگران سریال داوینچیز چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر